0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Pomiędzy nadzieją a (nie)spełnieniem. Rola polskiego nauczyciela na Łotwie

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Toruń, 2016

  • Autor: Katarzyna Jurzysta, Maria Marta Urlińska

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Pomiędzy nadzieją a (nie)spełnieniem. Rola polskiego nauczyciela na Łotwie

Książka powstała w efekcie wieloletniej współpracy naukowej obydwu autorek. A ta datuje się od roku 1996 roku, kiedy to studentka II roku pedagogiki Katarzyna Szymańska-Jurzysta wzięła udział w badaniach prowadzonych na pierwszym obozie naukowym organizowanym na Łotwie przez dr Marię Martę Urlińską, opiekunkę SKN BPK.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-231-3559-3
  • ISBN druku: 978-83-231-3559-3
  • Liczba stron: 382
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wprowadzenie do problematyki / 11

Rozdział I. Założenia metodologiczne badań / 27

Rozdział II. Historyczny i współczesny kontekst prowadzenia badań / 41

Rozdział III. Edukacja jako instrument polityki łotewskiej wobec mniejszości narodowych / 57
3.1. Łotewski system edukacyjny / 57
3.2. Edukacja mniejszości narodowych na Łotwie / 78

Rozdział IV. Szkolnictwo polskie na Łotwie z historią w tle / 93
4.1. Historyczne uwarunkowania obecności Polaków na Łotwie / 93
4.2. Odrodzenie szkolnictwa polskiego po 1989 roku / 109
4.3. Prawne ramy funkcjonowania szkół polskich na Łotwie / 123
4.4. Społeczno-polityczny kontekst pracy nauczyciela polskiego / 129

Rozdział V. Perspektywa teoretyczna badań nad rolą nauczyciela / 141
5.1. Nauczyciel i oczekiwania wobec jego roli – przegląd badań / 141
5.2. Rola jako kategoria do badania – teoria roli społecznej D . J. Levinsona / 157

Rozdział VI. Funkcje szkoły etnicznej a zadania nauczyciela / 177
6.1. Dylematy roli nauczyciela / 180
6.2. Społeczne nakazy roli – oczekiwania partnerów roli / 188

Rozdział VII. Uwarunkowania podjęcia decyzji o pracy i realizacji kontraktu / 193
7.1. Misja, przygoda czy koniczność? – motywy decyzji wyjazdu do pracy na Łotwę / 193
7.2. Przybywa do Was i … co dalej? / 199
7.3. Nauczyciel w nowym miejscu pracy – (nie)świadomy specyfiki szkoły? / 204
7.4. Czas podsumowań – bilans plusów i minusów pracy na obczyźnie / 212

Rozdział VIII. Interpretacje oczekiwań względem roli nauczyciela / 227
8.1. W drodze ku kompetencjom językowym – realizacja funkcji oświatowej / 227
8.2. Wokół kultury bycia i kultury zachowania – realizacja funkcji ogólnowychowawczej / 250
8.3. Być Polakiem na Łotwie – realizacja funkcji etnicznej / 257
8.4. Chronić, służyć radą i pomocą – realizacja funkcji opiekuńczej i socjalnej / 286

Rozdział IX. Dylematy roli polskiego nauczyciela na Łotwie . . 295
9.1. Między krzewieniem polskości a promocją kultury i języka polskiego / 295
9.2. (Nie)zrozumienie realizacji roli polskiego nauczyciela na Łotwie / 318
9.3. Nauczycielskie rozterki, czyli sprzeczności roli (ambiwalencja roli) / 324
9.4. Wie czy nie wie? – czyli pytania o sens i niejasność roli / 329

Zamiast zakończenia – podmioty szkoły między nadzieją a (nie)spełnieniem / 341

Bibliografia / 353

Between hope and (non)fulfillment. The role of the Polish teacher in Latvia (Summary) / 377

Inni Klienci oglądali również

31,50 zł 35,00 zł
Do koszyka

Nazwałem go Krawat

Ławka w tokijskim parku zamienia się w teatralną scenę będącą miejscem emocjonujących wydarzeń i nagłych zwrotów akcji.Spotyka się na niej dwóch ludzi. Obaj są outsiderami niemieszczącymi się w schematach i niepotrafiącymi spr...
26,96 zł 29,95 zł
Do koszyka

Polskie wątki w życiu Michaiła Hellera

Seria JERZY GIEDROYC I... to wspólne przedsięwzięcie Stowarzyszenia Instytut Literacki Kultura oraz Uniwersytetu Łódzkiego. Publikacje mają udostępniać i przybliżać historię oraz dorobek Instytutu Literackiego w Paryżu. Proponujemy Czytel...
89,10 zł 99,00 zł
Do koszyka

Jawność i jej ograniczenia. Model regulacji. Tom 12

Niniejsza publikacja, stanowiąca Tom XII monografii „Jawność i jej ograniczenia”, zawiera syntetyczne podsumowanie wyników badań, zorientowane głównie na ich wykorzystanie w procesach legislacyjnych, dając „mapę drogową&...
50,40 zł 56,00 zł
Do koszyka

POLITYKA POLSKICH SAMORZĄDÓW GMINNYCH W ZAKRESIE OPODATKOWANIA NIERUCHOMOŚCI

Problematyka badawcza monografii koncentruje się na bardzo ważnej części zagadnień dotyczących gospodarki finansowej gmin. Autorzy podjęli próbę zbadania lokalnej polityki podatkowej i stopnia wykorzystania przysługujących gminom uprawnień w zak...
31,41 zł 34,90 zł
Do koszyka

Mój chłopak i jego narzeczona

Kiedy nie wiesz, co jest dla Ciebie najważniejsze, posłuchaj głosu serca!Malwina jest ciągle w rozjazdach. Archeologia to jej pasja, ale również sposób na nie do końca uporządkowane życie. Kiedy niespodziewanie dostaje zaprosz...
44,80 zł 64,00 zł
Do koszyka

Kultura (nie)odpowiedzialności. Społeczne konteksty zaniechanej cnoty

Omawiana w książce tematyka ma charakter uniwersalny i jest fundamentalna dla życia społecznego, kulturowego, politycznego, ekonomicznego, gospodarczego, religijnego każdych czasów. Jest ona poświęcona analizie odpowiedzialności w różnych...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!