0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Pomiar ekonomiczny zorientowany na relacje z klientami we współczesnej rachunkowości

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Katowice, 2011

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Monika Łada

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 25,00 zł
22,50 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Pomiar ekonomiczny zorientowany na relacje z klientami we współczesnej rachunkowości

Głównym celem pracy jest próba skonstruowania modelu identyfikacji i pomiaru relacji z klientami w metodach rachunkowości zarządczej. Zrealizowanie tego celu wymagało identyfikacji metod rachunkowości zarządczej zorientowanych na relacje z klientami, wskazania przyczyn ich rozwoju oraz przeprowadzenia analizy poszczególnych metod z punktu widzenia zastosowanych kategorii pomiaru, generowanych zbiorów informacji i celów, dla których informacje te są opracowywane. Celem aplikacyjnym opracowania jest ocena skali i uwarunkowań wykorzystania poszczególnych metod rachunkowości zarządczej zorientowanych na relacje z klientami w polskich spółkach giełdowych i wskazanie na tej podstawie najważniejszych czynników determinujących efektywne wykorzystanie tych metod w praktyce przedsiębiorstw.

Osiągnięcie obu celów zostało zrealizowane poprzez badania skierowanie na udowodnienie następujących tez badawczych: Pomiar prowadzony w odniesieniu do relacji z klientami jest przedmiotem badań rachunkowości zarządczej; Zmiana relacji organizacji gospodarczych z klientami wpłynęła na rozwój nowej grupy metod rachunkowości zarządczej zorientowanych na klientów i relacje, jakie te podmioty utrzymują z organizacją; Pomiar relacji z klientami we współczesnej rachunkowości zarządczej jest prowadzony w trzech perspektywach: wartości dla klienta, wartości klienta oraz współkreowania wartości w sieci powiązań międzyorganizacyjnych; Wprowadzanie kolejnych perspektyw pomiaru relacji z klientami przyczynia się do rozwoju nowych metod rachunkowości zarządczej oraz modyfikacji metod już znanych; Rozwój metod zorientowanych na relacje z klientami wymaga rozszerzenia zakresu rachunkowości zarządczej o nowe zbiory informacji; Uwarunkowania praktycznego zastosowania metod rachunkowości zarządczej zorientowanych na relacje z klientami są złożone – nie można wskazać jednego czynnika determinującego pozytywny wpływ ich zastosowania na efektywność działalności organizacji gospodarczych.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7246-686-0
  • Liczba stron: 246
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
WSTĘP	9
Rozdział 1. RELACJE Z KLIENTAMI JAKO PRZEDMIOT POMIARU WE WSPÓŁCZESNEJ RACHUNKOWOŚCI	15
	1.1. Klienci jako podstawowi interesariusze organizacji	15
		1.1.1. Klienci i ich znaczenie dla organizacji	15
		1.1.2. Relacje organizacji z klientami	19
		1.1.3. Teoria akcjonariuszy i teoria interesariuszy	23
	1.2. Orientacja na klienta – główny trend we współczesnej rachunkowości zarządczej	29
		1.2.1. Ewolucja metod rachunkowości zarządczej	29
		1.2.2. Rozwój nowych metod zorientowanych na klientów	33
		1.2.3. Zmiana podejścia do relacji z klientami	39
	1.3. Model odwzorowania relacji z klientami w rachunkowości zarządczej	45
		1.3.1. Metamodel odwzorowania sytuacji ekonomicznej przedsiębiorstw	45
		1.3.2. Tradycyjne modele odwzorowania stosowane w rachunkowości zarządczej	48
		1.3.3. Ogólny model odwzorowania zorientowany na relacje z klientami	55
Rozdział 2. KONCEPCJE I MODELE POMIARU EKONOMICZNEGO WARTOŚCI DLA KLIENTA	60
	2.1. Koncepcja wartości dla klienta	60
		2.1.1. Znaczenie pojęcia „wartość dla klienta”	60
		2.1.2. Geneza koncepcji wartości dla klienta	61
		2.1.3. Charakterystyka wartości dla klienta	63
	2.2. Modele pomiaru wartości dla klienta	66
		2.2.1. Klasyczne modele pomiaru	66
		2.2.2. Model ekonomiczny	67
		2.2.3. Model atrybutowy	69
	2.3. Pomiar wartości dla klienta w metodach rachunkowości zarządczej	71
		2.3.1. Zbilansowana karta osiągnięć i mapa strategii	71
		2.3.2. Rachunek kosztów docelowych	79
		2.3.3. Rachunek kosztów cyklu życia produktu	85
		2.3.4. Formuły cenowe oparte na wartości dla klienta	91
	2.4. Zastosowanie kategorii „wartość dla klienta” w ogólnym modelu pomiaru	97
		2.4.1. Sposoby pomiaru kategorii „wartość dla klienta”	97
		2.4.2. Wartość dla klienta w ogólnym modelu odwzorowania sytuacji przedsiębiorstwa	101
		2.4.3. Kierunki rozwoju nowych metod opartych na pomiarze wartości dla klienta	104
Rozdział 3. KATEGORIE WARTOŚCI KLIENTA ORAZ MODELE ICH POMIARU	106
	3.1. Koncepcja wartości klienta	106
		3.1.1. Znaczenie pojęcia „wartość klienta”	106
		3.1.2. Przyczyny rozwoju koncepcji wartości klienta	107
		3.1.3. Charakterystyka wartości klienta	108
	3.2. Modele pomiaru wartości klienta	110
		3.2.1. Rentowność klienta	110
		3.2.2. Wartość klienta w cyklu życia	111
		3.2.3. Relacje z klientami jako składnik aktywów organizacji	114
	3.3. Wartość klienta w metodach rachunkowości zarządczej	118
		3.3.1. Klient jako obiekt pomiaru kosztów – rachunek kosztów klientów	118
		3.3.2. Analiza rentowności klientów	124
		3.3.3. Budżetowanie w przekroju klientów	128
		3.3.4. Wartość klienta w cyklu współpracy	133
	3.4. Zastosowanie wartości klienta w ogólnym modelu pomiaru	137
		3.4.1. Sposoby pomiaru kategorii „wartość klienta”	137
		3.4.2. Wartość klienta w ogólnym modelu odwzorowania sytuacji przedsiębiorstwa	140
		3.4.3. Kierunki rozwoju nowych metod opartych na pomiarze wartości klienta	141
Rozdział 4. UJĘCIE WSPÓŁTWORZENIA WARTOŚCI KLIENTA I WARTOŚCI DLA KLIENTA W NOWYCH KONCEPCJACH RACHUNKOWOŚCI	144
	4.1. Pomiar wartości dla klienta i wartości klienta z perspektywy koncepcji współtworzenia wartości	144
		4.1.1. Koncepcja współtworzenia wartości w relacjach międzyorganizacyjnych	144
		4.1.2. Rachunkowość międzyorganizacyjna	145
	4.2. Modele współkreowania wartości	147
		4.2.1. Łańcuch wartości	147
		4.2.2. Sieć wartości	151
	4.3. Współkreowanie wartości w metodach rachunkowości zarządczej	155
		4.3.1. Analiza rentowności w łańcuchu wartości	155
		4.3.2. Rachunkowość otwartych ksiąg	160
	4.4. Zastosowanie koncepcji współkreowania wartości w ogólnym modelu odwzorowania sytuacji przedsiębiorstwa	166
		4.4.1. Sposoby uwzględniania współkreowania wartości	166
		4.4.2. Miejsce podmiotów zewnętrznych w ogólnym modelu pomiaru	168
		4.4.3. Kierunki rozwoju nowych metod opartych na koncepcji współtworzenia wartości	169
Rozdział 5. ZASTOSOWANIE W RACHUNKOWOŚCI METOD POMIARU WARTOŚCI KLIENTA I WARTOŚCI DLA KLIENTA NA PRZYKŁADZIE POLSKICH SPÓŁEK GIEŁDOWYCH	171
	5.1. Czynniki determinujące zastosowanie metod rachunkowości zarządczej w praktyce	171
		5.1.1. Teorie zmian w rachunkowości zarządczej	171
		5.1.2. Racjonalne czynniki zmian w praktyce rachunkowości zarządczej	171
		5.1.3. Subiektywne czynniki zmian w praktyce rachunkowości zarządczej	172
	5.2. Przyjęta metodyka badań empirycznych	174
		5.2.1. Cel i zakres badań	174
		5.2.2. Konstrukcja ankiety badawczej	175
		5.2.3. Zastosowane metody analizy danych empirycznych	176
	5.3. Wyniki badań empirycznych	178
		5.3.1. Charakterystyka badanych podmiotów	178
		5.3.2. Skala zastosowań analizowanych metod w badanych podmiotach	181
		5.3.3. Uwarunkowania zastosowań poszczególnych metod	187
		5.3.4. Powiązania między zastosowaniami poszczególnych metod	192
		5.3.5. Model zastosowań metod zorientowanych na relacje z klientami	195
		5.3.6. Wnioski z badań	199
ZAKOŃCZENIE	205
ZAŁACZNIKI	219
BIBLIOGRAFIA	229
SPIS RYSUNKÓW	245
SPIS TABEL	246

Inni Klienci oglądali również

15,03 zł 16,70 zł
Do koszyka

Wybrane aspekty relacji polsko-litewskich w latach 1991-2019 i ich wpływ na kondycję mniejszości polskiej w Republice Litewskiej

Autor analizuje stosunki polsko-litewskie po odzyskaniu przez oba państwa suwerenności na przełomie lat 80. i 90. ubiegłego wieku. Wyznacznikami tych relacji były zarówno wspólna, starsza i nowsza historia, jak i sytuacja mniejszości naro...
115,20 zł 128,00 zł
Do koszyka

Standardy współczesnej administracji i prawa administracyjnego

W opracowaniu podjęto rozważania na temat spełniania przez prawo administracyjne i administrację publiczną standardów służących dobru wspólnemu i innym zasługującym na ochronę prawną dobrom. Autorzy wskazują sposoby rozwiązywania dostrzeż...
25,20 zł 28,00 zł
Do koszyka

Świat z perspektywy sztuki, sztuka w perspektywie świata. Wyzwania współczesnej edukacji artystycznej. Tom 2

Monografia jest drugim tomem serii wydawniczej Świat z perspektywy sztuki, sztuka w perspektywie świata. Wyzwania współczesnej edukacji artystycznej. Stanowi kontynuację powołanego w 2017 r. cyklu monografii poświęconych szeroko rozumianej kultu...
92,88 zł 103,20 zł
Do koszyka

Wzorcowy plan kont w kontekście polityki rachunkowości

Wydanie rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z 13 września 2017 r. w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładó...
69,30 zł 77,00 zł
Do koszyka

Ocena wypłacalności zakładu ubezpieczeń a system informacyjny rachunkowości

Bezpieczeństwo finansowe rynku ubezpieczeniowego realizowane jest poprzez czuwanie nad wypłacalnością zakładów ubezpieczeń, co przejawia się w zdolności do wypłaty odszkodowań i świadczeń, a także w zapewnieniu odpowiednich środków na ich...
17,91 zł 19,90 zł
Do koszyka

Polityka rachunkowości małych jednostek po zmianach w ustawie o rachunkowości

Zmiany w uor wprowadzają nową kategorię podmiotów: małe podmioty. Podmioty te mogą korzystać z różnych uproszczeń. Oznacza to jednak konieczność dostosowywania swojej polityki rachunkowości do nowych wymogów sprawozdawczości. Przyk...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!