0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Polubowne rozwiązywanie konfliktów w pomocy społecznej. Komunikacja, psychologia konfliktów, negocjacje i mediacje socjalne - Negocjacje – zagadnienia ogólne (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Sosnowiec, 2015

  • Autor: Adam Zienkiewicz, Anna Kalisz

  • Wydawca: Wyższa Szkoła Humanitas

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
4,00 zł
3,60 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 0,40 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Polubowne rozwiązywanie konfliktów w pomocy społecznej. Komunikacja, psychologia konfliktów, negocjacje i mediacje socjalne - Negocjacje – zagadnienia ogólne

Monografia przedstawia nowatorskie, interdyscyplinarne i kompleksowe ujecie niezwykle istotnej dla pomocy społecznej problematyki polubownego rozwiązywania konfliktów. Książka jako pierwsza na polskim rynku wydawniczym stanowi bezpośrednie merytoryczne wsparcie pracowników socjalnych, zainteresowanych nowa specjalizacja– mediatora socjalnego. Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej (ROPS) w Katowicach – patronat nad publikacja Tematyka i treść publikacji podejmuje ważne i złożone zagadnienia, istotne dla praktyki oraz teorii prawa administracyjnego.Twórczy charakter pracy wyróżnia się w ujęciu zagadnienia rozwiązywania konfliktów w pomocy społecznej oraz refleksji teoretycznej ukazującej wagę i złożoność problematyki.Fakt ten należy zapisać na dobro Autorów. Na pozytywną ocenę naukowo-merytoryczna zasługują przyjęte przez Autorów rozległe, ale wyraźnie określone pole analizy naukowej prowadzonej przy zastosowaniu dojrzałego warsztatu badawczego. Przyjęta przez Autorów treść i konstrukcja pracy świadczy o rozległej wiedzy i znajomości warstwy prawno-normatywnej, instytucjonalnej i funkcjonalnej. (…) analizowana problematyka ma ważne i doniosłe znaczenie. Należy podkreślić,iż podejście do zagadnień analizowanych w pracy jest oryginalne i wnosi do dyskusji nowe myśli i propozycje. Fragm. recenzji prof. dr hab. Lidii Zacharko

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia »
    3. Psychologia społeczna
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-64788-05-5
  • ISBN druku: 978-83-64788-05-5
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Słowo wstępne – prof. dr hab. Stanisław Nitecki   7
Przedmowa (od Autorów)   11

ROZDZIAŁ I. Pomoc społeczna w Polsce – modele polityki społecznej, zasady i regulacje prawne oraz zadania pracownika socjalnego   15
1.1. Pojęcie i krótki rys historyczny pomocy społecznej w Polsce   15
1.2. Aktualna regulacja prawna pomocy społecznej w Polsce   18
1.3. Modele polityki i pomocy społecznej. Zasada subsydiarności  23
1.4. Role i zadania pracownika socjalnego   26

ROZDZIAŁ II. Konflikty i polubowne formy ich rozwiązywania   31
2.1. Pojęcie i podłoże konfliktu 31
2.2. Ogólna klasyfikacja konfliktów i rodzaje konfliktów w pomocy społecznej   41
2.3. ADR – alternatywne (polubowne) formy rozwiązywanie konfliktów i sporów   46

ROZDZIAŁ III. Komunikacyjne i psychologiczne aspekty konfliktu   55
3.1. Wprowadzenie do nauki o teorii komunikacji   55
3.2. Wieloaspektowość komunikacji    59
3.3. Efektywność komunikacji 66
3.4. Dyskurs integracyjny – specyfika komunikacji w negocjacjach kooperacyjnych 
i mediacji  72
3.5. Psychologiczna transformacja personalna w ramach dyskursu integracyjnego   76

ROZDZIAŁ IV. Negocjacje – zagadnienia ogólne  81
4.1. Istota negocjacji   81
4.2. Strategie i techniki negocjacyjne  87
4.3. Cele i kadrowanie w negocjacjach    94
4.4. Przygotowanie i etapy negocjacji   97
4.5. Impas w negocjacjach    101

ROZDZIAŁ V. Mediacja – zagadnienia uniwersalne      105
5.1. Pojęcie i cele mediacji  105 
5.2. Uniwersalne zasady mediacji  110 
5.3. Polskie „Standardy prowadzenia mediacji i postępowania mediatora”  114

ROZDZIAŁ VI. Postępowanie mediacyjne – przebieg, rola mediatora, relacje stron   127
6.1. Rola, zadania i wybór mediatora   127
6.2. Przebieg postępowania mediacyjnego   133
6.3. Obawy stron przed rozwiązywaniem sporów na drodze mediacji  139
6.3.1. Obawy dotyczące postępowania mediacyjnego   141
6.3.2. Obawy dotyczące osoby mediatora   145
6.3.3. Obawy dotyczące samej strony (osobiste) lub strony przeciwnej   147

ROZDZIAŁ VII. Zastosowanie negocjacji w zawodzie pracownika socjalnego   151
7.1. Umowy w pomocy społecznej  151
7.2. Treść kontraktu socjalnego  154
7.3. Wzór kontraktu socjalnego  160

ROZDZIAŁ VIII. Zastosowanie mediacji w zawodzie pracownika socjalnego   173
8.1. Obszary mediacji w pomocy społecznej   173
8.2. Przebieg mediacji socjalnej  175
8.3. Plan wychowawczy   180
8.4. Korzyści płynące z mediacji w pracy socjalnej  183
8.5. Przeciwwskazania do mediacji   186
8.6. Mediacje socjalne a etyka pracy socjalnej   189

ROZDZIAŁ IX. Prawne regulacje negocjacji i mediacji w Polsce   197
9.1. Zastosowanie negocjacji i mediacji w rozwiązywaniu sporów prawnych   197
9.2. Negocjacje i mediacje w sprawach cywilnych  202
9.3. Mediacje w sprawach karnych i nieletnich   207
9.4. Mediacje w zbiorowych sporach z zakresu prawa pracy  216

LITERATURA   221
NOTY O AUTORACH    231

Inni Klienci oglądali również

1,80 zł 2,00 zł
Do koszyka

Transdyscyplinarność badań nad komunikacją medialną. T. 1: Stan wiedzy i postulaty badawcze - 18 Pisarz w świecie mediów (o medialnym wizerunku Ryszarda Kapuścińskiego po publikacji biografii Artura Domosławskiego)

Naczelną ideę niniejszego tomu stanowi refleksja nad sposobami uprawiania badań komunikacji w mediach. Uczeni z Uniwersytetu Śląskiego – reprezentujący różne dyscypliny naukowe: socjologię, medioznawstwo, kulturoznawstwo, pedagogikę, lingw...
53,10 zł 59,00 zł
Do koszyka

Porozumienie z pacjentem. Relacje i komunikacja

Porozumienie z pacjentem. Relacje i komunikacja jest unikatową publikacją prezentującą komunikację z pacjentem jako zbiór wielu umiejętności: humanistycznych i medycznych, teoretycznych i praktycznych. Główną cechą książki jest interdyscy...
5,99 zł 6,50 zł
Do koszyka

978-83-8012-913-9 - 06 Odpowiedzialność związana z informacją poufną — zagadnienia wybrane

Monografia stanowi jedyne dostępne obecnie na rynku tak kompleksowe opracowanie w zakresie tematyki informacji poufnych w spółce publicznej. Publikacja ma nie tylko naukowy ale również praktyczny charakter, gdyż poruszone w niej zagadnien...
26,60 zł 29,55 zł
Do koszyka

Państwo socjalne w Europie. Historia - Rozwój - Perspektywy

W obszarze publicznie gwarantowanego bezpieczeństwa socjalnego istnieje wiele znaków zapytania: Finansowanie składkowe czy finansowanie podatkowe? Zasada ekwiwalencji czy potrzeby? Zachowanie/ochrona stopy życiowej czy zabezpieczenie podstawowe?...
31,77 zł 34,44 zł
Do koszyka

Transdyscyplinarność badań nad komunikacją medialną. T. 3: Tożsamość dziennikarza

Zasadniczą treścią tekstów pomieszczonych w tomie jest wieloaspektowe ujęcie współczesnej postaci DZIENNIKARZA poruszającego się w społeczeństwie medialnym, w rzeczywistości „płynnej”, w kulturze konwergencji. Obserwujemy też ...
21,00 zł
Do koszyka

Komunikacja medialna placówek oświatowych jako instytucji usług publicznych

Publikacja została wsparta wynikami i wnioskami z przeprowadzonych unikatowych badań − należy przy tym zastrzec, że były to badania kilkuaspektowe, ograniczone do określonego terytorium. Celem autorów była analiza komunikacji z mediami i z...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.