Podstawy informacyjne marketingu
Przedmiotem tej publikacji jest przedstawienie trendów oraz najnowszych koncepcji dotyczących zarządzania informacją marketingową. Celem autorek była również analiza i ocena skuteczności różnych technik i narzędzi stosowanych we współczesnych organizacjach pod kątem wykorzystania potencjału związanego z informacją marketingową do zwiększania wartości dla klientów. Z tego względu publikacja ma w znacznej mierze charakter praktyczny i zawiera wiele przykładów dotyczących polskich i zagranicznych organizacji - zarówno komercyjnych, jak i tych nienastawionych na zysk. Szczegółowe opisy niektórych przykładów umieszczono w ramkach zatytułowanych Materiały dodatkowe. Służą one zilustrowaniu omawianych problemów teoretycznych bądź zawierają uzupełniające dane i opinie, dotyczące np. nowych narzędzi marketingowych. W celu uporządkowania treści posłużono się w książce koncepcją systemu informacji marketingowej.
Spis treści
Wprowadzenie
Rozdział 1. Rola informacji o rynku w marketingu
1.1. Definicja, typy i kryteria jakości informacji marketingowej
1.2. Nastawienie organizacji do rynku a rola informacji marketingowej
1.3. System informacji marketingowej (SIM) - koncepcja i elementy
1.3.1. Ewolucja koncepcji SIM
1.3.2. Źródła informacji wykorzystywane przez SIM
1.3.3. Ocena potrzeb informacyjnych organizacji i projektowanie SIM
1.4. Rola systemów informacyjnych w tworzeniu wartości przedsiębiorstwa i wartości dla klienta
Rozdział 2. Opracowanie i zastosowanie informacji marketingowej ze źródeł wewnętrznych
2.1. Gromadzenie i przetwarzanie danych osobowych klientów - uwarunkowania prawne
2.2. Bazy danych jako źródło informacji o kliencie
2.3. Zastosowanie systemów CRM w zarządzaniu danymi marketingowymi
2.4. Systemy mobilnej sprzedaży
2.5. Big Data jako źródło informacji i wiedzy o klientach
2.6. Wykorzystanie danych wewnętrznych do zarządzania wartością klienta
Rozdział 3. Opracowanie i zastosowanie informacji marketingowej ze źródeł zewnętrznych
3.1. Wywiad marketingowy
3.1.1. Elementy systemu wywiadu marketingowego
3.1.2. Proces monitorowania otoczenia
3.1.3. Narzędzia wywiadu marketingowego
3.2. Rola badań marketingowych w zaspokajaniu potrzeb informacyjnych przedsiębiorstwa
3.2.1. Miejsce badań marketingowych w systemie informacji marketingowej
3.2.2. Badania marketingowe stosowane w różnych fazach cyklu życia produktu
3.2.3. Błędy w zakresie gromadzenia informacji za pośrednictwem badań marketingowych
Rozdział 4. Zarządzanie wiedzą marketingową
4.1. Pojęcie i cechy wiedzy marketingowej
4.2. Procesy zarządzania wiedzą marketingową
4.3. Rola kultury organizacyjnej w zarządzaniu wiedzą marketingową
4.4. Wiedza marketingowa a kształtowanie wartości klienta
Rozdział 5. Ocena zarządzania informacją marketingową w organizacji
5.1. Ocena na poziomie strategicznym
5.2. Ocena na poziomie taktycznym
Załącznik 1. Studium przypadku TÜV Nord Polska
Załącznik 2. Studium przypadku wdrożenia systemu SFA z Sagra Technology Sp. z o.o.
Załącznik 3. Ocena monitorowania otoczenia organizacji
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel