0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Podstawy dydaktyki

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Kraków, 2007

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Franciszek Bereźnicki

  • Wydawca: Impuls

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 39,80 zł
35,82 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Podstawy dydaktyki

Jest to podręcznik, który ujmuje podstawowe i najważniejsze umiejętności dydaktyczne pracy nauczyciela w szkole ogólnokształcącej. Bardzo liczne przypisy umożliwiają Czytelnikowi samodzielną weryfikację przedstawionych poglądów i twierdzeń, a pragnącym pogłębić problematykę - sięgnąć do odpowiedniej literatury. Książka składa się z 14 rozdziałów podporządkowanych strukturze wiedzy dydaktycznej (cele, treści, procesy, zasady, metody, formy i środki). W każdym z nich, po przedstawieniu stanu wiedzy dydaktycznej, omówiono zagadnienia, poszerzając wiedzę i praktyki kształcenia ogólnego. Podręcznik ten powinien posiadać każdy dydaktyk-praktyk, jak i student kierunków pedagogicznych.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7308-961-7
  • ISBN druku: 978-83-7308-961-7
  • Liczba stron: 466
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp	9
I. Podstawy dydaktyki	13
	1. Znaczenie i zakres pojęcia dydaktyki	13
	2. Dydaktyka ogólna i dydaktyki szczegółowe	15
	3. Przedmiot i funkcje dydaktyki	17
	4. Podstawowe pojęcia dydaktyczne	20
	5. Tendencje w dydaktyce współczesnej	25
	6. Metody badań dydaktycznych	27
		A. Proces badania naukowego	27
		B. Metody badań dydaktycznych	30
		C. Techniki badań dydaktycznych	35
		D. Metody jakościowe w badaniach dydaktycznych	38
II. Wartości i cele kształcenia ogólnego	41
	1. Wartości i ich związek z celami kształcenia ogólnego	41
		1.1. Rola wartości w teorii i praktyce kształcenia	41
		1.2. Wartości jako przedmiot badań aksjologii	45
		1.3. Pojęcie wartości	49
		1.4. Rodzaje i hierarchiczność wartości	52
		1.5. Związek wartości z celami kształcenia	61
	2. Cele kształcenia ogólnego	63
		2.1. Funkcje i istota celów kształcenia	63
		2.2. Źródła i podstawy celów kształcenia ogólnego	68
		2.3. Podstawy pedagogiczne i koncepcje celów kształcenia ogólnego	75
		2.4. Taksonomiczne ujęcia celów kształcenia ogólnego	85
		2.5. Uszczegóławianie celów kształcenia	104
		2.6. Znaczenie świadomości celów kształcenia w procesie edukacji	111
III. Treści kształcenia ogólnego	117
	1. Program i treści kształcenia	117
	2. Funkcje, modele, ujęcia i rodzaje programów kształcenia	125
	3. Interdyscyplinarne podstawy programów kształcenia	137
	4. Kryteria i teorie doboru treści do programów kształcenia	158
	5. Autorskie programy kształcenia	165
	6. Kanon kształcenia ogólnego	172
IV. Proces kształcenia ogólnego	179
	1. Podstawy filozoficzne i psychologiczne procesu kształcenia	179
	2. Proces kształcenia jako zintegrowany proces nauczania i uczenia się	183
	3. Ogniwa procesu kształcenia	191
		A. Uświadomienie uczniom celów i zadań kształcenia	191
		B. Poznawanie nowych faktów	192
		C. Nabywanie nowych pojęć	194
		D. Poznawanie prawidłowości i systematyzowanie wiedzy	195
		E. Przechodzenie od teorii do praktyki	196
		F. Wykonywanie zadań praktyczno-wytwórczych	197
		G. Sprawdzanie i ocena osiągnięć	198
	4. Integracja procesów nauczania i wychowania	200
V. Kształcenie wielostronne	201
	1. Przesłanki fizjologiczne i psychologiczne	201
	2. Podstawy teorii kształcenia wielostronnego	202
	3. Podawanie i przyswajanie wiedzy	205
	4. Działalność odkrywcza w szkole	207
	5. Eksponowanie i przeżywanie wartości	208
	6. Organizowanie i realizowanie działania praktycznego	210
VI. Proces samokształcenia	213
	1. Pojęcie samokształcenia	213
	2. Cele samokształcenia	215
	3. Wdrażanie do samokształcenia	216
VII. Zasady kształcenia	223
	1. Pojęcie, geneza i klasyfikacja zasad kształcenia	223
	2. Charakterystyka zasad kształcenia	227
	3. Przegląd zasad kształcenia wybranych autorów	238
	4. Realizacja zasad w procesie kształcenia	241
VIII. Metody kształcenia	243
	1. Wprowadzenie	243
	2. Pojęcie i rozwój metod nauczania	244
	3. Różne aspekty nauczania	246
	4. Podział metod nauczania	248
	5. Metody podające	253
	6. Metody problemowe	261
		A. Burza mózgów	267
		B. Metoda sytuacyjna	268
		C. Metoda inscenizacji	269
		D. Metoda symulacyjna	270
	7. Metody eksponujące	275
	8. Metody praktyczne	280
	9. Nauczanie programowane	283
	10. Funkcje metod nauczania	291
	11. Kryteria doboru metod nauczania	294
	12. Metody uczenia się	294
		A. Metody recepcyjne	295
		B. Metody heurystyczne, badawcze	301
		C. Metody ekspresyjne	307
		D. Metody ćwiczebne	309
IX. Formy organizacyjne kształcenia	311
	1. Formy organizacji kształcenia	311
	2. System klasowo-lekcyjny	312
	3. Lekcja jako podstawowa forma kształcenia	314
	4. Struktura lekcji	316
	5. Typy lekcji i ich charakterystyka	319
	6. Rodzaje toków lekcyjnych	321
		A. Tok lekcji podającej	321
		B. Tok lekcji problemowej	323
		C. Tok lekcji ćwiczeniowej	326
		D. Tok lekcji eksponującej	327
	7. Zajęcia w klasach łączonych	328
	8. Formy organizacyjne pracy uczniów	329
		A. Praca jednostkowa	330
		B. Praca zbiorowa	331
		C. Praca grupowa	331
	9. Nauka domowa uczniów	334
	10. Dydaktyczne zajęcia pozalekcyjne	345
	11. Wycieczki szkolne	347
X. Środki dyd
Słowa kluczowe: edukacja Pedagogika Impuls

Inni Klienci oglądali również

20,00 zł
Do koszyka

Chodząca mądrość – trzy pokolenia, dwa psy i poszukiwanie szczęśliwego życia

Gotham Chopra zabiera nas na spacery ze swoim wszechwiedzącym ojcem i równie oświeconym czworonogiem, w zwariowaną podróż samolotem, podczas której pies wyjątkowo nie dostał swojej pigułki uspokajającej, na rowerową wyprawę we włos...
48,30 zł 69,00 zł
Do koszyka

JAVA. Programowanie praktyczne od podstaw

Książka omawia konstrukcje oraz wybrane narzędzia języka Java przydatne we wszystkich rodzajach praktycznego programowania. Przeznaczona jest zarówno dla całkowicie początkujących programistów, jak i tych, którzy pragną rozwijać sw...
53,10 zł 59,00 zł
Do koszyka

Współczesne monitorowanie pracy. Podstawy teoretyczne i metody zastosowania

Publikacja dotyczy monitorowania pracy przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii.Pandemia koronawirusa, w efekcie której na masową skalę wprowadzono pracę zdalną, znacząco zwiększyła potrzeby weryfikowania wykonywania obowiązków p...
48,30 zł 69,00 zł
Do koszyka

Dydaktyka matematyki. Część 3. Szkoła ponadpodstawowa

Książka ta jest trzecią częścią podręcznika z dydaktyki matematyki. Przeznaczona jest dla studentów matematyki nauczycielskiej, a także dla nauczycieli matematyki oraz innych osób zainteresowanych edukacją matematyczną. Może służyć jako p...
72,80 zł 104,00 zł
Do koszyka

Podstawy konstrukcji maszyn Tom 2

Publikacja Wydawnictwa WNT, dodruk Wydawnictwo Naukowe PWN.Trzytomowa książka dotyczy szeroko pojętych problemów konstruowania maszyn.Tom 2 zawiera:zasady konstruowania połączeń, konstrukcji nośnych, korpusów, elem...
31,41 zł 34,90 zł
Do koszyka

Podstawy geografii usług

Monografia "Podstawy geografii usług" złożona jest z dwu części – teoretycznej i praktycznej. W części teoretycznej, na którą składają się trzy rozdziały, rozpatrywane są definicje, klasyfikacje i cechy usług, mierniki i wskaźnik...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!