Płaszczyzny kreacji brzmienia zespołu muzycznego w pracy dyrygenta, chórmistrza, pedagoga
Niniejsza monografia prezentuje wieloaspektowe spojrzenie na problematykę kształtowania różnorodnych płaszczyzn brzmienia zespołu w pracy dyrygenta, chórmistrza czy pedagoga w oparciu o wybrane teksty specjalistów z zakresu dyrygentury, wokalistyki, pedagogiki, historii kultury. Prace siedmiu autorów mogą stanowić podstawę do szerszych, bardziej usystematyzowanych poszukiwań związanych z wykonawstwem muzycznym i kreacją brzmienia zespołu. Autorzy wyrażają nadzieję, że publikacja znajdzie swoich odbiorców nie tylko wśród dyrygentów, chórmistrzów, pedagogów, studentów kierunków artystycznych, ale wszystkich osób zajmujących się szeroko pojętą edukacją estetyczną.
Wstęp, s. 7
J. Sztejnbis-Zdyb, Prowadzenie chóru w koncepcjach znanych chórmistrzów polskich okresu międzywojennego, s. 13
E. Parkita, Społeczno-artystyczne aspekty kreacji brzmienia amatorskiego zespołu chóralnego, s. 37
A.Piekaroś-Padzińska, Zadania pedagoga emisji głosu a problemy współczesnej sceny muzycznej, s. 51
M.Głowacki, Dyrygent a nauka o afektach i ich wpływie na wykonawstwo dzieła muzycznego, s. 73
Z.Bernatowicz, Wertykalna i horyzontalna przestrzeń sztuki muzycznej. Pozamuzyczne konotacje w budowaniu artystycznej kreacji, s. 97
A.Czenczek, Pozaszkolna edukacja estetyczna a uczestnictwo w kulturze, s. 109
A.Olszewska, Chóralne inspiracje kulturą flamenco na przykładzie Romancero Gitano Maria Castelnuova-Tedesca, s. 121