0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Pedagogizacja medialna rodziny

(eBook)

Zakres - uwarunkowania - dylematy

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Katowice, 2013

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Pedagogika

  • Autor: Marcin Musioł

  • Wydawca: Uniwersytet Śląski

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 54,60 zł
49,14 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Pedagogizacja medialna rodziny

W monografii opisano działania nazywane pedagogizacją rodziny, które mogą być podjęte z rodzicami i prawnymi opiekunami w celu szerzenia wiedzy i kultury pedagogicznej w zakresie korzystania z mediów przez ich podopiecznych, m.in. przy okazji spotkań z wychowawcą klasy. Działania owe mogą obejmować: wychowanie i kształcenie za pośrednictwem mediów, wychowanie do mediów oraz edukację medialną rodziców i prawnych opiekunów. W pracy przedstawiono wyniki badań dotyczące tej pedagogizacji. Potencjalnymi czytelnikami pracy mogą być czynni zawodowo i przyszli nauczyciele różnych etapów edukacyjnych oraz rodzice i opiekunowie dzieci i nastolatków.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Literatura popularnonaukowa
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8012-219-2
  • Liczba stron: 408
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Spis treści

Wstęp / 11

Rozdział 1.
Koncepcja metodologiczna badań własnych / 15
1.1. Charakterystyka planowanych badań / 20
1.2. Problematyka badań / 20
1.3. Hipotezy badawcze / 22
1.4. Zmienne i ich wskaźniki / 23
1.5. Wykorzystane metody, techniki i narzędzia badawcze / 28
1.6. Teren badań i badana próba / 32

Rozdział 2.
Proces pedagogizacji rodziny / 39
2.1. Wiedza pedagogiczna przydatna rodzicom i prawnym opiekunom / 41
2.2. Pojęcie pedagogizacji rodziny / 44
2.3. Cele i zadania pedagogizacji rodziny / 45
2.4. Pedagogizacja medialna rodziny / 50
2.5. Cele pedagogizacji medialnej rodziny / 53
2.6. Zakres pedagogizacji medialnej rodziny / 55
2.7. Miejsce pedagogizacji medialnej rodziny / 56
2.8. Planowanie, przygotowanie i przebieg działań pedagogizujących medialnie rodzinę / 62

Rozdział 3.
Działania rodziców i opiekunów związane z wychowaniem i kształceniem przez media / 65
3.1. Informacja w życiu jednostki i społeczeństwa / 68
3.2. Media jako nośniki kultury / 70
3.3. Media jako nośniki norm i wartości / 76
3.4. Możliwości wykorzystywania mediów w procesie rozwoju dziecka oraz nastolatka / 78
3.5. Możliwości wykorzystywania materiałów drukowanych w rozwoju i wychowaniu dziecka oraz nastolatka / 84
3.6. Możliwości wykorzystywania mediów audialnych w rozwoju i wychowaniu dziecka oraz nastolatka / 90
3.7. Możliwości wykorzystywania programów telewizyjnych w rozwoju i wychowaniu dziecka oraz nastolatka / 96
3.8. Możliwości wykorzystywania programów komputerowych w rozwoju i wychowaniu dziecka oraz nastolatka / 106
3.9. Możliwości wykorzystywania Internetu w rozwoju i wychowaniu dziecka oraz nastolatka / 110
3.10. Możliwości wykorzystywania fotografii i filmów w rozwoju i wychowaniu dziecka oraz nastolatka / 117
3.11. Media w systemie nagród i kar / 124

Rozdział 4.
Działania rodziców i opiekunów związane z wychowaniem do mediów / 127
4.1. Czas wolny dzieci i młodzieży / 131
4.2. Cyberprzemoc / 135
4.3. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do komunikacji interpersonalnej pośredniej / 138
4.4. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z materiałów drukowanych / 141
4.5. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z mediów audialnych / 142
4.6. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z programów telewizyjnych / 156
4.7. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do nauki i pracy z komputerem / 188
4.8. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z gier komputerowych / 199
4.9. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z usług internetowych / 207
4.9.1. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do komunikowania się z wykorzystaniem usług internetowych / 213
4.9.2. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z gier sieciowych / 231
4.9.3. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z serwisu WWW / 238
4.9.4. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do zamieszczania informacji w Internecie / 253
4.9.5. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z portali społecznościowych / 263
4.9.6. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z alterrzeczywistości typu second life / 270
4.10. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z usług telefonii komórkowej / 277
4.11. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z aparatu cyfrowego oraz z kamery cyfrowej / 287
4.12. Uzależnienie od mediów / 291
4.13. Manipulacja w mediach / 301

Rozdział 5.
Edukacja medialna rodziny / 309
5.1. Przygotowanie rodziców i opiekunów w zakresie systemów operacyjnych i oprogramowania użytkowego / 312
5.2. Techniczne zabezpieczenia mające chronić dzieci przed zagrożeniami medialnymi / 321
5.3. Programowe zabezpieczenia mające chronić dzieci przed zagrożeniami medialnymi / 323

Rozdział 6.
Metodyczne aspekty pedagogizacji medialnej rodziny / 337
6.1. Ustalenie potrzeb i/lub zainteresowań medialnych rodziców i prawnych opiekunów / 339
6.2. Przygotowanie i prowadzenie zajęć pedagogizujących medialnie rodzinę — wyniki badań / 348

Podsumowanie / 355

Aneksy / 365
Bibliografia / 387
Indeks nazwisk / 399

Summary / 403
Zusammenfassung / 404
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

30,59 zł 33,99 zł
Do koszyka

Córka Szklarki, t. II /seria Blask Corredo/

Córka Szklarki, dwunastoletnia Mori ma niezwykłe zdolności - wie rzeczy, których nigdy się nie uczyła, widzi emocje innych ludzi w postaci kolorowych poświat, może przenosić przedmioty siłą woli. Nie potrafi jednak nawiązać porozumienia a...
22,50 zł 25,00 zł
Do koszyka

Rodzina alkoholowa z uzależnionym w leczeniu

Recenzowana książka stanowi pierwszą w polskim piśmiennictwie próbę zastosowania współczesnych koncepcji systemowych do analizy funkcjonowania rodzin z problemem alkoholowym (...). Na szczególne wyróżnienie zasługują rozdzia...
71,10 zł 79,00 zł
Do koszyka

Jak skutecznie rozmawiać z pacjentem i jego rodziną. Praktyka lekarza rodzinnego

Celem książki jest przedstawienie praktycznych informacji, które ułatwią lekarzowi rodzinnemu nawiązanie i utrzymanie kontaktu z pacjentem oraz poznanie jego oczekiwań i obaw związanych z chorobą, a studentom medycyny wskażą, na czym polega prac...
6,74 zł 7,49 zł
Do koszyka

Rodzina Cenci

“Rodzina Cenci” to opowiadanie Stendhala, słynnego francuskiego pisarza epoki romantyzmu oraz prekursora realizmu w literaturze.Opowiadanie skupia się na skomplikowanych losach rodziny Cenci. Francesco Cenci, b...
5,39 zł 5,99 zł
Do koszyka

Rodzina Hansenów i nowe dziecko

Tata i mama mają niespodziankę dla Antona i Viktorii. Dzieci myślą, że dostaną psa albo kota, o których zawsze marzyły, ale chodzi o młodszego brata, którego nie można nazwać Mruczek albo Łapek. Umie tylko płakać i krzyczeć i ...
34,02 zł 37,80 zł
Do koszyka

Rodzina w czasach przełomów

Spektrum badawcze niniejszego tomu zostało zakreślone szeroko – temat literackich rodzin analizowany jest w tekstach poetyckich, prozatorskich, dramaturgicznych oraz niefikcjonalnych (m.in. epistolografia, wywiad rzeka, reportaż). Kanwą refleksji...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!