Czym jest ocenianie zachowania i czemu służy? Czy jest konieczne? Czy może sprzyjać rozwojowi uczniów i uczennic? Wielu nauczycieli, uczniów oraz rodziców zadaje sobie te pytan...
Numer jest poświęcony problematyce wczesnego dzieciństwa prezentowanej w świetle dorobku naukowego profesor Barbary Wilgockiej-Okoń (1927-2022). Profesor stworzyła na Uniwersytecie Warszawskim nowo...
Na tom składa się siedem artykułów naukowych podejmujących ważne i jednocześnie rzadko poruszane problemy współczesnej edukacji i pedagogiki. Wśród autorów znajdują się ...
Artykuły składające się na numer wybrano spośród wystąpień przedstawionych na 45. Dorocznej Konferencji Stowarzyszenia na rzecz Rozwoju Zawodowego Nauczycieli w Europie (Association for Teac...
Numer poświęcony jest Januszowi Korczakowi oraz jego dziełu i dokonaniom przedstawionym z perspektywy teoretycznej i praktycznej. Joanna Madalińska-Michalak i Marka Michalaka, redaktorzy zeszytu, z...
Na numer składają się artykuły napisane przez naukowców z Polski i z zagranicy. Szczególną uwagę poświęcono przekształceniom w sferze edukacji i roli nauczyciela na przestrzeni minion...
Numer poświęcony m.in. efektywności dydaktyki akademickiej („kłączownie” czy Bildung), kształceniu specjalistów resocjalizacji, świadomemu i przypadkowemu wyborowi studiów...
Doświadczeni nauczyciele z Polski i ze Stanów Zjednoczonych snują refleksje nad tym, jak wychowywać i kształcić uczniów na mądrych i kompetentnych obywateli. Realizacja tego zadania t...
Przestrzenie uczenia sięNumer ma charakter monograficzny, a zgromadzone w nim artykuły prezentują wielorakie przestrzenie uczenia się, zróżnicowane paradygmatycznie i kulturowo. Autorz...
Numer poświęcony różnorodnym problemom, którymi zajmuje się współczesna pedagogika. Znajdziemy w nim artykuły dotyczące m.in.: roli, jaką odgrywa sztuka społeczna, doskonalenia...
Autorzy opublikowanych w numerze artykułów piszą m.in. o niemieckiej pedagogice kultury, próbie (re)konstrukcji pojęcia „ogłada”, ubóstwie dzieci, edukacji włączają...
Prezentowany numer otwierają dwa teksty poświęcone sztuce i edukacji.Pierwszy z nich odkrywa edukacyjny potencjał projektów artystycznych przedstawionych w Polskim Pawilonie w We...
Klamrami książki są teksty krytycznie analizujące założenia reformy akademickiej (2017: Reforma nauki – nauka reformy) oraz rysujące perspektywy dla wdrożenia uchwalonego ostatecznie prawa (2...
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących f...
Monografia interdyscyplinarna przedstawia rezultat intelektualnych poszukiwań autorów zainteresowanych problemami edukacji w obszarze pedagogiki porównawczej. Poszczególne rozd...
Badania nad komunikacją wykazały, iż jest ona w dużym stopniu kształtowana przez różne tożsamości ich uczestników, związane z przynależnością do określonych grup społecznych. Dlatego ...
Zbiór tekstów ilustrujących zmiany zachodzące na uczelniach publicznych w związku z ich przekształceniami wynikającymi z przystąpienia Polski do Unii Europejskiej. Autor opisuje proce...
Artykuły naukowe opublikowane w numerze przedstawiają badania dotyczące lokalnego systemu edukacji. Opisują nierówności edukacyjne i segregację społeczną w szkołach publicznych, zmiany środo...
Czasopismo poświęcone zostało zagadnieniu sztuki i edukacji. Inspiracją do podjęcia tego tematu był obchodzony w 2017 roku na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego jubileusz 50-lecia Za...