Jak odkrywać w dzieciach ich własną ukrytą wiedzę i umiejętności pozwalające nadrabiać i wyrównywać niedostatki psychiczne? Jak wspomagać strategie autoterapeutyczne dzieci z dysfunkcjami więzi oso...
Książka Hanny Olechnowicz ¦ jednego z największych w Polsce autorytetów w dziedzinie - podejmuje bardzo ważny problem aktywizacji dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Autorka przedstawia pro...
Monografia naukowa Bogusława Śliwerskiego jest napisana zgodnie z zasadami przyjętymi w naukach społecznych, zwłaszcza w sferze twórczości pedagogicznej. Autor swobodnie porusza ...
Książka jest autorskim, bardzo interesującym naukowym studium pedagogiczno-filozoficznym, opartym z jednej strony na własnych doświadczeniach i wynikających z nich perspektywach poznawczych, ale ni...
Jak odkrywać w dzieciach ich własną ukrytą wiedzę i umiejętności pozwalające nadrabiać i wyrównywać niedostatki psychiczne? Jak wspomagać strategie autoterapeutyczne dzieci z dysfunkcjami wi...
Jak odkrywać w dzieciach ich własną ukrytą wiedzę i umiejętności pozwalające nadrabiać i wyrównywać niedostatki psychiczne? Jak wspomagać strategie autoterapeutyczne dzieci z dysfunkcjami wi...
… jest to książka merytorycznie znakomita – i to zarówno w kontekście przyjętych przez Autora założeń teoretycznych i metodologicznych, sposobów narracji oraz argumentacj...
… jest to książka merytorycznie znakomita – i to zarówno w kontekście przyjętych przez Autora założeń teoretycznych i metodologicznych, sposobów narracji oraz argumentacj...
Książka jest kontynuacją dyskursu o polityce reform oświatowych oraz nauczycielskich praw do autonomii i twórczości. Autor stara się w niej także odpowiedzieć na dylematy dotyczące fazy prze...
Jak odkrywać w dzieciach ich własną ukrytą wiedzę i umiejętności pozwalające nadrabiać i wyrównywać niedostatki psychiczne? Jak wspomagać strategie autoterapeutyczne dzieci z dysfunkcj...
Książka powstała z myślą o rodzicach wszystkich małych dzieci, ale szczególnie tych, które nie rozwijają się tak dobrze, jak pozwalałyby na to ich możliwości. Każde dziecko prze...
Inspiracją do napisania tej pracy był interesujący Autora od początku jego pracy naukowej problem samowychowania jako kategorii pedagogicznej, która wciąż jest traktowana marginalnie. Autor ...
Bogusław Śliwerski (ur. 4 sierpnia 1954 w Łodzi), pedagog polski, profesor Uniwersytetu Łódzkiego, rektor Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Łodzi.Ukończył pedagogikę na Uniwersyteci...
Publikacja powstała jako dopełnienie wcześniejszych studiów Autora nad współczesnymi teoriami i nurtami wychowania. Książka nie ma charakteru badań historycznych, gdyż zakres analizow...
Publikacja powstała jako dopełnienie wcześniejszych studiów Autora nad współczesnymi teoriami i nurtami wychowania. Książka nie ma charakteru badań historycznych, gdyż zakres analizow...
Pogląd, że wychowanie dziecka rozpoczyna się już od pierwszych chwil jego życia, jest dziś ogólnie przyjęty przez psychologów i pedagogów. Nie trzeba też chyba nikogo przekonyw...
Przedmiotem książki jest wybrany nurt edukacji alternatywnej w polskim systemie oświatowym, który nadał już początek nowemu cyklowi przemian. Gdyby bowiem sięgnąć do koncepcji zmian edukacyj...
Publikacja Bogusława Śliwerskiego pt. Szkoła na wirażu zmian politycznych. Bez cenzury, to kolejna po Ped@gog w blogosferze, Kraków 2009 i Klinika akademickiej pedagogiki, Kraków 2011...
Bogusław Śliwerski jest jednym z najwybitniejszych przedstawicieli polskich nauk o edukacji w ostatnich dekadach. Jego kolejne książki dokonywały „przełomów dyskursywnych” w peda...
Szkoła publiczna nie jest w realizowanych przez siebie funkcjach instytucją demokratyczną, gdyż nie są w niej powszechnie uznawane i szanowane zasady demokracji: wolności, godności, solidarności i ...