0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Pedagogika innowacyjności. Między teorią a praktyką

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2013

  • Autor: Beata Przyborowska

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Pedagogika innowacyjności. Między teorią a praktyką

Pedagogika potrzebuje innowacji dla edukacji. Ale potrzebuje także rozmaitych koncepcji teoretycznych, które będą nie tylko naturalną kontynuacją minionego stulecia w ich interpretowaniu, lecz jednocześnie będą "żądać" zmiany, gdy w głowach wielu wiek XX ciągle jeszcze się nie skończył; będą "żądać" radykalnego wyjścia poza horyzont zastanego. Jest jakimś paradoksem, że myślenie o innowacjach słabło i stawało się coraz mniej... innowacyjne!? Praca Pani Profesor Beaty Przyborowskiej niesie /zawiera taką twórczą zmianę; może nawet radykalną zmianę? Dotyczy ona innowacji w perspektywie integralnej, która wychodzi od: „mapy AQAL” i w sposób przekonywujący wymusza czytanie/widzenie owych procesów w czterech kwadrantach łącznie. To jest droga nowego - innego - twórczego. Z recenzji prof. dr hab. Ryszarda Łukaszewicza Beata Przyborowska podjęła się zadania użytecznej teoretycznie, metodologicznie i praktycznie próby określenia podstaw pedagogiki innowacyjności, ku temu wiodła ją droga gruntownej współczesnej analizy uwarunkowań i perspektyw innowacyjności (...). Autorka dobrze wprowadza czytelnika w zagadnienia innowacyjnej funkcji pedagogiki, pedagogii innowacyjnych, poznawczych i praktycznych podejść do innowacji i do dotychczasowego dorobku w dziedzinie refleksji nad innowatyką pedagogiczną, próbuje określić status pedagogiki innowacyjności. Z recenzji prof. dr hab. Stanisława Palki

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-231-2933-2
  • Liczba stron: 304
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Od Autorki / 9
Wprowadzenie. Era innowacyjności / 13

Rozdział 1
Podstawy wiedzy o innowacjach w edukacji / 29
Rozwój teorii innowacji / 29
Studia nad innowacjami w edukacji / 42
Podstawowe kategorie pojęciowe współczesnych teorii innowacji / 47
Innowacyjność jako kategoria / 53
Dorobek metodologii badań nad innowacjami / 61
Redukcjonizm współczesnych teorii innowacji w edukacji / 65

Rozdział 2
Nowe ujęcie problematyki innowacyjności / 70
Potrzeba nowej koncepcji innowacji / 70
Wybrane modele całościowego podejścia do badań nad innowacjami / 74
Integralna perspektywa w edukacji a zmiany / 83
Innowacje w perspektywie integralnej / 90
Temporalny wymiar innowacji. Kontynuacja i zmiana / 92
Autorska koncepcja analizy innowacyjności / 98
Integralny pluralizm metodologiczny jako propozycja badań innowacji / 101

Rozdział 3
Perspektywa intencjonalna – subiektywna / 110
Człowiek jako podmiot i obiekt zmian / 110
Nowatorzy w społeczeństwie / 122
Nowatorstwo pedagogiczne / 125
Postawy proinnowacyjne nauczycieli / 130
Osobowość innowacyjna w perspektywie integralnej / 138

Rozdział 4
Perspektywa behawioralna – obiektywna / 141
Zachowania, czynności i praktyki innowacyjne / 141
Istota czynności i zachowań twórczych / 148
Ewolucja praktyk innowacyjnych / 155
Istota i rodzaje twórczej aktywności / 158
Rola i zróżnicowanie podmiotu twórczego / 159
Integralne praktyki innowacyjne / 172

Rozdział 5
Perspektywa kulturowa – intersubiektywna / 174
Kultura i jej znaczenie / 174
Kultura a zmiany / 179
Kulturowe uwarunkowania innowacyjności / 184
Kultura jako kontekst procesów edukacyjnych / 188
Kultura edukacji a innowacje / 190
Kontrkultury innowacyjności i opór wobec zmian / 195
Rodzina kultur innowacyjnych / 201
Kultura w ujęciu integralnym / 206

Rozdział 6
Pespektywa społeczna – interobiektywna / 210
Społeczna geneza innowacji / 210
Edukacja a kontekst społeczny / 214
Struktury i systemy innowacyjne w teorii / 216
Struktury innowacyjne w praktyce społecznej i edukacyjnej / 227
Procesy i mechanizmy zmian w systemach / 232
Model i praktyka innowacyjnych instytucji edukacyjnych / 234
Bariery innowacyjności w systemach oświatowych / 239
Integralnie z perspektywy systemowej / 242

Rozdział 7
Od pedagogii innowacyjnych do pedagogiki innowacyjności / 246
Innowacyjna funkcja pedagogiki / 246
Pedagogie a pedagogika / 250
Pedagogie przekorne a pedagogie innowacyjne / 257
Poznawcze a praktyczne podejście do innowacji / 259
Pedagogie innowacyjne – ich status i zróżnicowanie / 267
Innowatyka pedagogiczna i jej rozwój / 270
Status pedagogiki innowacyjności / 277

Bibliografia / 289
Summary. Pedagogy of Innovation. Between Theory and Practice / 303

Inni Klienci oglądali również

16,20 zł 18,00 zł
Do koszyka

Granice rynku nieruchomości. Wyzwania i praktyka

Przez ostatnie prawie 30 lat rynek nieruchomości rozwijał się w sposób imponujący, ale w latach 2007-2008 nie ominął go pierwszy większy kryzys. Czas na głębszą refleksję. Pojawiają się nowe potrzeby związane z nieruchomościami, rozwijają się no...
75,60 zł 84,00 zł
Do koszyka

Między poezją a polityką

Prezentowana książka dotyczy wydarzeń politycznych, jakie rozegrały się w XI-wiecznej Skandynawii, widzianych przez pryzmat poezji ówczesnych skaldów. Okres ten stanowił kulminację wielu istotnych procesów gospodarczych, kulturowyc...
10,80 zł 12,00 zł
Do koszyka

Psychoterapia analityczna między naturalizmem a kulturalizmem

Praca niniejsza wpisuje się w nurt dyskusji o leczniczym sensie psychoanalizy i innych kierunków psychoterapii, o tym, kto powinien ją prowadzić oraz o kryterium zdrowia psychicznego. Nie ulega dla mnie wątpliwości, że jakakolwiek praktyka, niep...
89,10 zł 99,00 zł
Do koszyka

Rachunkowość finansowa ubezpieczycieli. Podejście pragmatyczne. Teoria, Zadania, Testy

Książka zawiera wiele oryginalnych rozwiązań formalno-merytorycznych, a jednocześnie stanowi kompleksowy podręcznik do samodzielnej nauki rachunkowości i finansów zakładów ubezpieczeń i reasekuracji. Książka jest podzielona na części, kt&...
30,87 zł 34,30 zł
Do koszyka

Cienie między nami

„Ciała pierwszego i jedynego chłopca, który złamał mi serce, nigdy nie znaleziono. I nikt go nigdy nie znajdzie”. Alessandra Stathos, druga córka lorda Masisa, ma dość bycia ignorowaną, dlatego opracowała doskonały plan, jak z...
28,80 zł 32,00 zł
Do koszyka

Między wiarą a niewiarą. Charles Taylor o kulturze świeckiej świata zachodniego

Czy określenie współczesnego świata zachodniego mianem świeckiego jest zasadne? Biorąc pod uwagę upadek „tezy sekularyzacyjnej”, zakładającej ścisły związek między powstaniem nowoczesności a atrofią wiary, a także obserwowane w wielu...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!