0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Organizacja w zmianach. Perspektywa konsultanta

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2014

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Ewa Masłyk-Musiał

  • Wydawca: Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 32,00 zł
28,80 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Organizacja w zmianach. Perspektywa konsultanta

W opracowaniu przedstawiono koncepcję procesowego podejścia do zmian, a w szczególności problemy związane z teorią i praktyką rozwoju organizacyjnego, w skrócie O.D. Opisano też zagadnienia generowania zmian przez organizację – planowanie, koordynację, kontrolę oraz adaptację do zmian w organizacji. Przedstawiono rolę i zadania konsultantów zmian, diagnostyczne praktyki oraz strategię i techniki interwencyjne. Opracowanie kończy wskazanie przyszłości koncepcji O.D.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7814-293-5
  • Liczba stron: 300
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp | 9
Rozdział I. Generowanie zmian przez organizacje | 11
1.1. Destabilizująca rola organizacji – organizacja w ruchu | 11
1.2. Istota planowych zmian a wysiłek i ryzyko zmieniania | 16
1.3. Koordynacja i kontrola zmian | 26
1.4. Adaptacja do zmian – kontrakt psychologiczny | 37
1.5. Przykłady | 42
1.5.1. Zmiany w firmie Euroservice Sp. z o.o. | 42
1.5.2. Fuzja przedsiębiorstw Servisco I DHL | 44
Rozdział II. Procesowe podejście do zmian – koncepcja rozwoju organizacyjnego OD | 
49
2.1. Od podejścia produkcyjnego do procesowego w konsultingu | 49
2.2. Szkoła procesowego zmieniania | 50
2.3. Ewolucja koncepcji rozwoju organizacyjnego | 57
2.4. Pojęcia, założenia, wartości koncepcji rozwoju organizacyjnego | 64
2.5. Modele zmian w rozwoju organizacyjnym | 69
2.5.1. Fazowy model zmian Lewina-Scheina | 71
2.5.2. Model wyrównywania władzy Greinera | 76
2.5.3. Zintegrowany model zmian Berger | 81
2.5.4. Model „wielkiej trójki” Kanter | 83
2.5.5. Intersystemowy model zmian China | 86
2.6. Doświadczenia konsultantów OD | 88
2.7. Ćwiczenie: Kwestionariusz samooceny wiedzy o koncepcji OD | 89
Rozdział III. Konsultant procesu – role, zadania, kompetencje | 94
3.1. Role konsultantów zmian | 94
3.2. Cele i zadania konsultanta | 101
3.3. Kompetencje i style pracy konsultanta zmian | 103
3.4. Modele pracy konsultanta | 107
3.4.1. Metafora „góry lodowej” | 107
3.4.2. Zintegrowany model systemu zmian | 108
3.4.3. Model badania wdziałaniu (BwD) | 111
3.5. Proces interwencyjny – relacje z klientami | 113
3.6. Praktyka skutecznego zmieniania | 117
3.7. Ocenianie skuteczności zmian | 120
3.8. Ćwiczenie: Style pracy konsultanta – podejście konsultanta do klienta | 122
Rozdział IV. Diagnostyczne praktyki w OD |128
4.1. Pojęcie diagnozy i diagnozowania | 128
4.2. Zbieranie i analiza danych | 130
4.3. Modele diagnostyczne | 133
4.4. Przykłady | 144
4.4.1. Proces zmieniania w banku B | 144
4.4.2. Etapy procesu zmieniania w PUHiT | 148
4.4.3. Zmiany w Siemens Sp. z o.o. | 149
4.5. Ćwiczenie: Wzór audytu zmian organizacyjnych | 151
Rozdział V. Strategie i techniki interwencyjne | 153
5.1. Proces interwencyjny | 153
5.2. Miejsce komunikowania się w fazie interwencji | 154
5.3. Strategie i techniki interwencyjne | 155
5.4. Kostka rozwoju organizacyjnego | 163
5.5. Przykład –  Interwencje w firmie K-CRAK | 165
Rozdział VI. Przełamywanie oporów wobec zmian | 168
6.1. Niepewność w zmianach a zachowania uczestników procesu zmieniania | 168
6.2. Bariery zmian | 170
6.3. Cykl życia oporów wobec zmian | 173
6.4. Strategia radzenia sobie z oporami | 175
6.5. Wzorcowa funkcja lidera w zmianach | 182
6.6. Przykłady | 191
6.6.1. Opory wobec zmian w Banku PKO BP S.A. | 191
6.6.2. FUNKCJA LIDERÓW ZMIAN w DEC | 192
Rozdział VII. Budowanie kultury zmian | 195
7.1. Rola kultury organizacyjnej | 195
7.2. Diagnozowanie typów kultury organizacyjnej | 198
7.3. Identyfikowanie i likwidacja luki kulturowej | 205
7.4. Przykład – Problemy w zmianach firmy GASPOL | 211
7.5. Ćwiczenie: Diagnoza typu kultury i luki kulturowej | 213
Rozdział VIII. Interwencje zorientowane na zachowania jednostkowe i
Interpersonalne | 220
8.1. Delegowanie uprawnień – empowerment | 220
8.2. Planowanie karier | 221
8.3. Kierowanie stresem | 224
8.4. Powstawanie i rozwój grupy | 225
8.5. Szkolenie laboratoryjne | 228
8.6. Coaching | 234
8.7. Ćwiczenie: Zadowolenie pracowników a uczestnictwo w zmianach | 236
Rozdział IX. Interwencje zorientowane zespołowo | 239
9.1. Podejście zespołowe | 239
9.2. Sondaż oparty na informacji zwrotnej | 239
9.3. Technika budowania zespołów | 240
9.4. Spotkanie konfrontacyjne | 248
9.5. Zespoły wysokiej efektywności – HIT | 250
9.6. Negocjowanie ról | 254
9.7. Analiza ról | 255
9.8. Budowanie zespołów międzygrupowych | 256
9.9. Przykład – Saga Food Corporation – budowanie zespołu | 259
9.10. Ćwiczenie: Tworzenie koalicji na rzecz zmian | 261
Rozdział X. Interwencje techniczno – strukturalne i systemowe | 264
10.1. Interwencje techniczno-strukturalne. Model I-D | 264
10.2. Techniki systemowe | 270
10.2.1. Siatka rozwoju organizacyjnego | 271
10.2.2. Model systemu otwartego planowania | 274
10.2.3. Zespoły sieciowe | 276
10.2.4. Ustalanie celów jako systemowa interwencja OD | 280
10.3. Procesy ciągłego doskonalenia. OD a TQM | 283
10.4. Ćwiczenie: Przygotowanie planu operacyjnego zmian | 284
Rozdział XI. Globalny wymiar i przyszłość koncepcji OD | 287
11.1. Integracja edukacyjna – wzajemne uczenie się | 287
11.2. Marketingowy aspekt współpracy z klientem | 288
11.3. Monitorowanie i ocenianie zmian | 289
11.4. Trendy w OD i przyszłość koncepcji | 290
Bibliografia | 293

Inni Klienci oglądali również

30,59 zł 33,99 zł
Do koszyka

Córka Szklarki, t. II /seria Blask Corredo/

Córka Szklarki, dwunastoletnia Mori ma niezwykłe zdolności - wie rzeczy, których nigdy się nie uczyła, widzi emocje innych ludzi w postaci kolorowych poświat, może przenosić przedmioty siłą woli. Nie potrafi jednak nawiązać porozumienia a...
18,00 zł 20,00 zł
Do koszyka

Psychologia zmian rozwojowych człowieka

Recenzowana praca o charakterze monograficznym jest pierwszą pozycją naukową o takim zakresie w polskiej literaturze psychologicznej. Pisana jest językiem ścisłym, jasnym, a zarazem naukowym. Jest bardzo dobrze udokumentowana źródłami naukowym...
28,80 zł 32,00 zł
Do koszyka

E-kultura. Model i analiza kultury organizacji wirtualnych

W książce został podjęty problem konceptualizacji e-kultury i jej związków z wirtualnością. Tematyka badawcza wydaje się zasadna ze względu na nowość zagadnienia i możliwość eksploracji naukowej niedostatecznie zbadanych dotąd wątków. E-k...
21,53 zł 23,92 zł
Do koszyka

Delegowanie pracowników – po zmianach

Pracodawcy, którzy wysyłają (bądź dopiero zamierzają) pracowników za granicę stają przed szeregiem kwestii, które należy wziąć pod uwagę by wyjazd pracownika odbył się zgodnie z przepisami.Prawidłowe oddelegowanie pracownika ...
44,80 zł 64,00 zł
Do koszyka

Rutyny organizacyjne w zarządzaniu z perspektywy procesualnej

Podjęty przez autorkę problem w monografii, rozumiany szeroko jako rutyny organizacyjne, należy ocenić bardzo wysoko. Temat aktualny, dziś może nawet bardziej niż kiedyś, ze względu na rozwój technologiczny i jego wpływ na działania organizacyjn...
20,21 zł 22,45 zł
Do koszyka

Sukcesja stanowisk kierowniczych w organizacjach pozarządowych

Sukcesja stanowisk kierowniczych jest jedną z wielu kwestii o znaczeniu strategicznym dla każdej organizacji. W teorii zarządzania spotykamy wiele prac na temat samego aktu i procesu sukcesji oraz zarządzania nią. Analizy te najczęściej dotyczą dużych ...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!