0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Obowiązki administracji w komunikacji elektronicznej

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2008

  • Seria / cykl: MONOGRAFIE

  • Autor: Aleksandra Monarcha-Matlak

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

DOSTĘPNE FORMATY I EDYCJE
ROK WYDANIA
CENA
Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Obowiązki administracji w komunikacji elektronicznej

Stan prawny na 1.05.2008 r.


W niniejszej książce dokonano analizy oraz omówiono obowiązki administracji publicznej w zakresie komunikacji elektronicznej i związane z tą problematyką zmiany w funkcjonowaniu administracji. Za poruszeniem tej tematyki przemawia wiele argumentów, m.in.: aktualność przywołanego zagadnienia, tworzenie nowego prawa dotyczącego technologii informacyjnych, dojrzałość rozwiązań technologicznych, zmiana kultury administrowania oraz zmiana nastawienia obywateli wobec technologii informacyjnych w administracji. W pracy zanalizowano podstawowe kwestie i aspekty obowiązków administracji wobec sfery telekomunikacji, mediów elektronicznych i technologii informacyjnych.
Książka będzie pomocna w rozwiązywaniu problemów dotyczących informatyzacji administracji, aspektu podpisu elektronicznego, zastosowania nowych technologii w administracji oraz w wielu innych dziedzinach związanych z tematem.
Oparcie pracy na przepisach nie tylko z zakresu uregulowań prawa krajowego, ale także prawa międzynarodowego i wspólnotowego, czyni z niej nieocenione wsparcie w procesie dydaktycznym dla studentów oraz przydatną bazę wiedzy dla praktyków.

Książka dostępna także w wersji elektronicznej. Kliknij i sprawdź --->

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Wydawnictwa prawnicze
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-264-1911-9
  • ISBN druku: 978-83-7601-061-8
  • EAN: 9788326419119
  • Liczba stron: 348
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wykaz skrótów...........................................9

Wprowadzenie.............................................13

Rozdział I
Istota obowiązków administracji publicznej.......................................19

1. Współczesne zamknięte definicje administracji publicznej..............19
2. Opisywanie administracji przez jej cechy..............................................21
3. Pojmowanie obowiązku w teorii prawa.................................................23
4. Cywilistyczne ujęcie obowiązku..................................25
5. Obowiązek w nauce prawa administracyjnego...................................26
6. Wielopłaszczyznowość badań obowiązków..........................................30
7. Obowiązki potencjalne i konkretne.....................................................32
8. Obowiązki prawne administracji a zadania publiczne.......................35

Rozdział II
Ewolucja pojęć odnoszących się do komunikacji elektronicznej...........42

1. Uwagi ogólne..................................................42
2. Technologie informacyjne a społeczeństwo informacyjne...............44
3. Przegląd niektórych pojęć odnoszących się do komunikacji elektronicznej...............................................54
4. Podstawowe pojęcia związane ze świadczeniem usług drogą elektroniczną............................................................63
5. Konwergencja i cyfryzacja.....................................................................67

Rozdział III
Regulacje prawa wspólnotowego w zakresie komunikacji elektronicznej................................................69

1. Prawne i pozaprawne obowiązki administracji publicznej w unijnym procesie wdrażania i stosowania prawa.........................69
2. Źródła wspólnotowego prawa komunikacyjnego...............................71
3. Rozwój regulacji........................................................................74
4. Międzynarodowe i wspólnotowe źródła regulacji dotyczące radiofonii, telewizji, prasy i Internetu....................................................80

Rozdział IV
Obowiązki administracji w sferze telekomunikacji...........84

1. Obowiązki ministra właściwego do spraw łączności........................84
2. Obowiązki organu regulacyjnego.....................................87
3. Teoria i praktyka działalności regulacyjnej............................................98
4. Strategie Regulacyjne na rynku telekomunikacyjnym................... 102

Rozdział V
Obowiązki administracji w sferze mediów elektronicznych................106

1. Obowiązki w zakresie radiofonii i telewizji w świetle obowiązujących przepisów.................................................................106
2. Obowiązki w zakresie prasy........................................ 114
3. Obowiązki w stosunku do innych mediów...................................... 116

Rozdział VI
Obowiązki administracji w sferze technologii informacyjnych i ich zastosowania.................................125

1. Unormowania dotyczące sposobów przekazywania informacji za pośrednictwem sieci i usług komunikacji elektronicznej................................................125
1.1. Usługi świadczone drogą elektroniczną w prawie Unii Europejskiej............................................................................................125
1.2. Świadczenie usług drogą elektroniczną w prawie polskim...........127
1.3. Rodzaje usług podejmowanych w sieci..................................130
1.4. Chronione usługi świadczone drogą elektroniczną........................133
2. Podpis elektroniczny - jego unormowanie w prawie wspólnotowym i międzynarodowym oraz w prawie polskim.... 135
2.1. Obowiązki podmiotów świadczących usługi certyfikacyjne.........144
2.2. Obowiązki i skutki prawne użycia podpisu elektronicznego......................................150
3. Unormowania związane z treścią usług świadczonych za pośrednictwem komunikacji elektronicznej..................................... 157
3.1. Niektóre aspekty rozwoju Internetu, jego zastosowania oraz specyfika regulacji...............................157
3.2. Rezultat wdrażania nowych technologii informacyjnych i ich wpływ na funkcjonowanie administracji..................................161

Rozdział VII
Komunikacja elektroniczna jako obowiązek administracji...................167

1. Kierunki działania na rzecz administracji elektronicznej...............167
2. Działalność informatyzacyjna podmiotów publicznych - ogólne założenia.................................................................................... 175
3. Zakres podmiotowy i przedmiotowy ustawy o informatyzacji, wyłączenia ustawowe oraz zasady ustawowe w procesach informatyzacji, realizacji zadań publicznych......................................... 177
4. Reguły interpretacyjne w informatyzacji...................................... 180
5. Plan Informatyzacji Państwa............................................................... 181
6. Projekty informatyczne o publicznym zastosowaniu..................... 191
7. Systemy teleinformatyczne.................................................................. 196
8. Dokument elektroniczny.................................... 198
9. Warunki efektywnej informatyzacji................................................... 202
10. Organy właściwe w sprawach informatyzacji................................. 212

Rozdział VIII
Obowiązki wynikające z wykorzystania komunikacji elektronicznej w administracji publicznej...................................216

1. Niektóre aspekty dostępu do informacji publicznej w administracji elektronicznej...........................................216
2. Rola środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu administracyjnym............................................. 227
3. Obowiązek ochrony danych osobowych w komunikacji elektronicznej.................................................... 235
3.1. Prawo wspólnotowe i prawo polskie w zakresie ochrony danych osobowych......................................235
3.2. Podstawowe pojęcia z zakresu ochrony danych osobowych związane z przetwarzaniem tych danych w systemach informatycznych.........................................237
3.3. Obowiązki w zakresie przetwarzania danych osobowych oraz zapewnienia bezpieczeństwa i poufności.................................239
3.4. Obowiązki organu do spraw ochrony danych osobowych............258
3.5. Obowiązki związane z przetwarzaniem danych osobowych w komunikacji elektronicznej na podstawie odrębnych ustaw........................................................260
4. Obowiązki administracji w zakresie ochrony informacji w zbiorze - ochrona sui generis baz danych...................................... 269
5. Rejestry publiczne oraz wymiana informacji w formie elektronicznej............................................ 276
6. Obowiązki administracji elektronicznej w pozostałych wybranych obszarach prawa publicznego międzynarodowego i krajowego......................................286
6.1. e-Government oraz ICT - obowiązki, zasady i najlepsze praktyki...............................................286
6.2. Podejmowanie i wykonywanie działalności gospodarczej............289
6.3. Komunikacja elektroniczna w zakresie ubezpieczeń społecznych...............................................291
6.4. Elektroniczne zamówienia publiczne.............................294

Rozdział IX
Metody włączania zagadnień komunikacji elektronicznej w administracji do systemu prawa..................................299

1. Ewolucja włoskiego prawa komunikacji elektronicznej.................299
2. Prawo komunikacji elektronicznej w Polsce..................................... 314

Podsumowanie.......................................320

Bibliografia.................................................................329

Inni Klienci oglądali również

24,20 zł
Do koszyka

Noni. Polinezyjski sekret zdrowia

Uzdrawiające właściwości noni, czyli morwy indyjskiej, są znane Polinezyjczykom od stuleci. Czas, abyś i Ty z nich skorzystał. Autorka przedstawia niesamowite walory lecznicze noni i produkowanego z niego soku. Jego spożywanie zalecane jest przy chorob...
31,50 zł 35,00 zł
Do koszyka

Modele formułowania strategii policji jako jednostki administracji rządowej w Polsce

Fragment recenzji prof. Tomasza Kafla z Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie:Autorzy podjęli w monografii temat trudny i aktualny, który na gruncie polskim można uznać za nowatorski. Dotyczy on projektowania i wdrażania strategii je...
35,91 zł 39,90 zł
Do koszyka

Łącząc dwa światy. Nauka komunikacji z bliskimi, którzy odeszli

Zastanawiałeś się, czy Świat Duchowy naprawdę istnieje? Doświadczyłeś przeżyć parapsychicznych, ale wątpisz w ich autentyczność? A może cierpisz po stracie bliskiej osoby i szukasz ukojenia po jej odejściu? Niezależnie od tego, z jakimi problematycznym...
34,02 zł 37,80 zł
Do koszyka

Udział podmiotów spoza systemu administracji publicznej w stanowieniu aktów prawa miejscowego

Rozważania podjęte w niniejszej książce dotyczą partycypacji społecznej w legislacji samorządowej. W ciągu ostatnich kilku lat partycypacja społeczna, różnie określana (np. udziałem, uczestnictwem) i traktowana według różnych ujęć, na dob...
17,91 zł 19,90 zł
Do koszyka

Elektroniczna dokumentacja medyczna od 2021 - jak się przygotować do wdrożenia

Elektroniczna dokumentacja medyczna będzie obowiązkowa we wszystkich placówkach medycznych od początku 2021 roku. Przejście na cyfrową wersję kartotek pacjentów skróci niezbędny czas potrzebny do ich wytworzenia, a także umożliwi z...
136,80 zł 152,00 zł
Do koszyka

Obowiązki właścicieli obiektów budowlanych oraz inwestorów. Przegląd, konserwacja i roboty budowlane

Książka w sposób syntetyczny i przystępny omawia wszystkie obowiązki związane z przygotowaniem i realizacją zamierzeń budowlanych oraz utrzymaniem technicznym obiektów budowlanych, ich instalacji i urządzeń.Porusza przy tym zagadni...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!