Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.
Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.
Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.
Dziecko nie pragnie niczego więcej ponad rzeczy dostosowane do jego potrzeb
i korzysta z nich dopóty, dopóki są one mu przydatne.
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na rozwijanie spontaniczności i twórczości oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Maria Montessori określała dzieciństwo jako okres „życia wewnętrznego”, który prowadzi do rozwoju i doskonałości, zaś wartość środowiska wychowawczego mierzyła dostępnością środków niezbędnych do realizacji tego procesu.
Metoda Marii Montessori znalazła zwolenników na całym świecie. Mimo jej rosnącej popularności w Polsce wciąż niewiele jest publikacji tej autorki dostępnych w języku polskim. Czytelnicy korzystają głównie z pośrednich źródeł i opracowań.
Co takiego ma w sobie ta metoda, że równie dobrze sprawdza się stosowana wśród noworodków, jak i w odniesieniu do absolwentów uniwersyteckich?
O kształtowaniu się człowieka to książka, w której Maria Montessori wyjaśnia podwaliny swojej koncepcji naturalnego rozwoju dziecka oraz metody, którą określa jako „pomoc w zdobywaniu przez ludzką osobowość niezależności, środek do uwalniania ludzkiej niezależności z opresji uprzedzeń ciążących od zamierzchłych czasów na edukacji”.
"Przez tysiąclecia ludzkość przechodziła obok dziecka z całkowitą obojętnością, niewzruszona cudem natury, jakim jest kształtowanie się inteligencji, kształtowanie się ludzkiej osobowości. W jaki sposób następuje to kształtowanie? Jakie procesy składają się na nie? Jakie prawa nim rządzą?"
Z tekstu
Przedmowa do wydania polskiego 9 Wprowadzenie 15 Sprzeczności 15 Czym jest Metoda Montessori? 19 Człowiek nieznany 20 Badania nad człowiekiem 22 Nasza społeczna współczesność 24 Zadanie nowej edukacji 27 I. Objawienie naturalnego porządku w dzieciach oraz związane z tym przeszkody 31 Objawienie i przeszkody 31 Mentalna forma dzieciństwa 37 Mneme 39 Dyscyplina 40 Porządek i dobroć 44 Zdrowie i odchylenia 46 Podstawa wzrostu 48 Edukacja poszerzająca horyzonty 49 II. Uprzedzenia nauki i edukacji w sposobie postrzegania dziecka 51 Przyswajanie kultury 51 Dziecko w ujęciu społecznym 58 Ombius 65 III. Mgławice 69 Człowiek i zwierzęta 69 Funkcja dziecka 72 Duchowy zarodek 76 Chłonny umysł 77 Adaptacja 81 Kontakt ze światem 83 Wnioski 86 IV. Światowy analfabetyzm 89