Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.
Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.
Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.
Żyjemy w czasie pandemii nudy. Nie sposób jej lekceważyć. Autor podejmuje ambitną próbę względnie kompletnego ujęcia tematyki nudy i podatności na nudę oraz nudzenia się. Pisze o nudzie w perspektywie psychologii i filozofii, ale także pedagogiki, socjologii, teologii i psychiatrii. Przedstawia definicje, teorie i typologie nudy, omawia sposoby pomiaru stanu nudy (nudzenia się) i nudy jako cechy (podatności na nudę) oraz opisuje częstość jej występowania. Rozważa negatywne konsekwencje przewlekłej (chronicznej) nudy, ale też pozytywne skutki nudy przelotnej (sytuacyjnej). Prezentuje także wyniki własnych badań nad nudą w ujęciu psychologicznym i socjodemograficznym oraz swoje refleksje teoretyczne dotyczące wewnętrznej struktury pojęcia nudy.
A broad approach to the subject of boredom, susceptibility to boredom and the state of being bored from a psychological, philosophical, pedagogic, sociological, theological and psychiatric perspective. The author shows terms, theories and the typologies of boredom, discusses the methods of measuring the state of being bored, examines boredom as a quality and describes its frequency. He reflects on the negative consequences of chronic boredom as well as the beneficial ones of situational boredom. He presents the results of his own research on boredom in Poland in the psychological and sociodemographic aspect and ponders on the theories about the internal structure of the notion of boredom.
Wstęp. Różne twarze nudy 9 Część I. Pojęcia, struktury, znaczenia: nuda bardziej humanistycznie 11 Rozdział 1. O nudzie ogólnie 13 Rozdział 2. O nudzie filozoficznie 31 Rozdział 3. Próby definiowania nudy 64 Rozdział 4. Teorie i typy nudy 84 Rozdział 5. Fenomen ziewania 113 Część II. Metody, pomiary, korelacje: nuda bardziej psychologicznie 119 Rozdział 1. Pomiar nudy 121 Rozdział 2. Rozpowszechnienie nudy 166 Rozdział 3. Ciemna strona nudy 177 Rozdział 4. Jasna strona nudy 198 Rozdział 5. Polska nuda 214 Podsumowanie 233 Zakończenie. Ograniczenie 245 Bibliografia 247 Dodatek. Szczegółowe informacje o znanych kwestionariuszach mierzących nudę 281 Załącznik 295 Indeks nazwisk 298