0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Nowoczesne metody zarządzania sprawami publicznymi w mieście

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Łódź, 2020

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Magdalena Wiśniewska

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Nowoczesne metody zarządzania sprawami publicznymi w mieście

Zarządzanie sprawami publicznymi w mieście ma swoją specyfikę w porównaniu do procesów decyzyjnych zachodzących w organizacjach innych sektorów. Organizacje, którymi są miasta, działają nie dla zysku, ale w interesie publicznym, a decyzje podejmowane przez włodarzy miast znacząco oddziałują na system społeczno-gospodarczy. Otoczenie warunkujące te decyzje, jest obecnie dynamiczne, rodzi nowe wyzwania, w tym presję konkurencyjną. Stąd miasta, podobnie jak organizacje innych sektorów, poszukują nowych metod zarządzania dla sprawniejszego radzenia sobie ze zmieniającymi się uwarunkowaniami.
Znajdują tu między innymi zastosowanie instrumenty wykorzystywane w sektorze przedsiębiorstw, które odpowiednio zaadaptowane do specyfiki organizacji, jaką jest miasto, mogą generować wartość publiczną. Tworzenie tej wartości, rozumiane jako naczelny cel funkcjonowania publicznej organizacji, powinno definiować dobór odpowiedniego instrumentarium.
W monografii przedstawiono wybrane nowatorskie, współcześnie użyteczne metody zarządzania sprawami publicznymi w mieście. Z tego powodu książka ta, choć przede wszystkim adresowana do badaczy zainteresowanych zarządzaniem w miastach i ich rozwojem, może być też przydatna zarówno dla menedżerów publicznych gotowych na stosowanie nowatorskich rozwiązań w sferze zarządzania w mieście, jak i studentów kierunków związanych z zarządzaniem w miastach i organizacjach publicznych sfery samorządowej.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8220-216-8
  • ISBN druku: 978-83-8220-215-1
  • Liczba stron: 172
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp 	9

Rozdział 1. Zarządzanie w mieście	15
Wprowadzenie	15
1.1.	Pojęcie i cele miasta	15
1.2.	Specyfika zarządzania w organizacji publicznej	18
1.3.	Ewolucja podejść w zarządzaniu publicznym. Od administrowania do wartości publicznej	26
Podsumowanie	29

Rozdział 2. Planowanie w mieście	31
Wprowadzenie	31
2.1.	Istota planowania	31
2.2.	Planowanie strategiczne	32
2.3.	Zintegrowana analiza SWOT	34
2.4.	Planowanie zintegrowane	41
2.5.	Hierarchizacja celów. Macierz korelacji i analiza wielokryterialna	45
Podsumowanie	47

Rozdział 3. Zarządzanie projektami	49
Wprowadzenie	49
3.1.	Istota projektu i uwarunkowania sprawnej realizacji	50
3.2.	Zespół projektowy	54
3.3.	Drzewo problemów i drzewo celów	55
Podsumowanie	59

Rozdział 4. Koncepcja stakeholders w zarządzaniu miastem	61
Wprowadzenie	61
4.1.	Interesariusze miasta	61
4.2.	Mapowanie interesariuszy	63
4.3.	Upodmiotowienie mieszkańców	65
4.3.1.	Budżet obywatelski	65
4.3.2.	Panel obywatelski	68
4.3.3.	Miejski hackathon	70
4.3.4.	World café	72
4.4.	Współpraca z organizacjami III sektora	74
4.5.	Partnerstwo publiczno‑prywatne	80
4.6.	Współpraca z innymi jednostkami samorządu terytorialnego	84
4.6.1.	Uwarunkowania współpracy z innymi jednostkami samorządu terytorialnego	84
4.6.2.	Związek jednostek samorządu terytorialnego	85
4.6.3.	Porozumienie samorządowe	86
4.6.4.	Stowarzyszenie jednostek samorządu terytorialnego	87
4.6.5.	Centrum usług wspólnych	87
Podsumowanie	89

Rozdział 5. Marketing miasta	91
Wprowadzenie	91
5.1.	Istota i cele marketingu miasta	91
5.2.	Miejski marketing mix	93
5.3.	Social media	98
Podsumowanie	99

Rozdział 6. Generowanie innowacji miejskich	101
Wprowadzenie	101
6.1.	Potrzeby innowacyjne w mieście	101
6.2.	Living Lab	102
6.3.	Innowacyjne zamówienia publiczne	106
6.4.	Foresight	110
6.5.	Metoda delficka	112
6.6.	Metoda scenariuszowa	114
6.7.	Burza mózgów	115
6.8.	Design thinking	116
Podsumowanie	118

Rozdział 7. Nowoczesne metody finansowe w zarządzaniu w mieście	119
Wprowadzenie	119
7.1.	Potrzeba stosowania nowoczesnych metod finansowania zadań	119
7.2.	Faktoring	120
7.3.	Wykup wierzytelności	121
7.4.	Forfaiting	122
7.5. Sekurytyzacja		122
7.6. Leasing komunalny		123
7.7. Obligacje komunalne		124
Podsumowanie		125

Rozdział 8. Nowoczesne metody kontroli w miastach	127
Wprowadzenie	127
8.1. Istota kontroli	127
8.2. Benchmarking	128
8.3. Obserwacja uczestnicząca	134
8.4. Badania fokusowe	134
8.5. Strategiczna Karta Wyników	135
8.6. Karta Wyników Wartości Publicznej, PVSC	138
Podsumowanie	142

Rozdział 9. Zarządzanie informacjami	143
Wprowadzenie	143
9.1. Rola zasobów informacyjnych w zarządzaniu	143
9.2. Open data 	145
9.3. Big data	149
Podsumowanie	150

Zakończenie	153

Bibliografia	157

Spis tabel	169
Spis rysunków	171

Inni Klienci oglądali również

37,08 zł 41,20 zł
Do koszyka

Nowe zarządzanie publiczne

W książce została pokazana koncepcja nowego zarządzania publicznego, którego istotą jest wprowadzanie mechanizmów rynkowych do sektora administracji publicznej. Autor, Marcin Zawicki, przedstawił, czym są sektor publiczny i administracja ...
27,36 zł 30,40 zł
Do koszyka

W słusznej sprawie

Mocna dawka emocji, czyli nowa powieść w klubie KOBIETY TO CZYTAJĄ! Jane jest wykształconą, pełną zapału opiekunką społeczną, która właśnie podjęła swoją pierwszą pracę. Ivy, jej podopieczna, razem z babką i starszą siostrą ży...
18,20 zł 26,00 zł
Do koszyka

Historia w dyplomacji publicznej

Pojęcie dyplomacji publicznej pojawiło się w nauce o stosunkach międzynarodowych w latach sześćdziesiątych XX wieku. Dyplomacja publiczna zaczyna się jednak znacznie wcześniej, bo właściwie już w połowie XIX stulecia. Historia tego zjawiska...
35,91 zł 39,90 zł
Do koszyka

Metody stymulowania rozwoju słownictwa w języku polskim u dzieci dwujęzycznych na emigracji

Publikacja jest adresowana do wszystkich zainteresowanych zagadnieniem dwujęzyczności oraz poszukujących sposobów rozwijania słownictwa w języku polskim u dzieci przebywających poza granicami Polski. Tytuł pracy jasno ukazuje, jaki kontekst dwuj...
49,05 zł 54,50 zł
Do koszyka

Naturalne metody na silne serce

Jak nie dać się zabójcy nr 1 na świecie? To choroby serca są najczęstszą przyczyną śmierci. W dużej mierze można ich jednak uniknąć. Styl życia odgrywa bowiem decydującą rolę przy zachowaniu zdrowego serca. W 90% nasze serce choruje z powodu czy...
76,50 zł 85,00 zł
Do koszyka

Metody harmonizacji prawa konsumenckiego w Unii Europejskiej i ich wpływ na procesy implementacyjne w państwach członkowskich

Monografia stanowi syntetyczne opracowanie problematyki metod harmonizacji prawa konsumenckiego w Unii Europejskiej w kontekście procesu implementacji, w którym uczestniczą organy ustawodawcze i sądy krajowe.<...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!