0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Podręczniki akademickie »


Niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową sprzedaży konsumenckiej (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: 2010

  • Autor: Ewa Habryn

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
73,00 zł
65,70 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 7,30 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową sprzedaży konsumenckiej

Stan prawny na 1.11.2009 r. Efektem wejścia w życie ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i o zmianie Kodeksu cywilnego jest dualizm reżimów odpowiedzialności sprzedawcy za nienależytą jakość sprzedanego towaru. Ustawa bowiem, za dyrektywą 1999/44 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie niektórych aspektów sprzedaży towarów konsumpcyjnych i związanych z tym gwarancji i Konwencją wiedeńską, wprowadza nowe w polskim systemie prawnym pojęcie "braku zgodności towaru konsumpcyjnego z umową". Celem niniejszej książki jest porównanie poziomu ochrony konsumenta na gruncie nowej ustawy z ochroną gwarantowaną dotychczas przez rękojmię za wady rzeczy, uregulowaną w Kodeksie cywilnym. Skoncentrowano się w niej przede wszystkim na porównaniu zakresów dwóch pojęć - braku zgodności z umową z wadą fizyczną i prawną. Przedstawione zostały również uwagi de lege ferenda dotyczące regulacji pojęcia niezgodności towaru z umową.

  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-264-5165-2
  • ISBN druku: 978-83-7601-914-7
  • EAN: 9788326451652
  • Liczba stron: 260
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wykaz skrótów 	 11
Wstęp 	 13
Rozdział 1. Pojęcie konsumenta 	 15
Rozdział 2. Zgodność towaru konsumpcyjnego z umową 	 21
1. Uwagi ogólne 	 21	2. Towar konsumpcyjny 	 23	3. Sposoby ustalania zgodności towaru konsumpcyjnego z umową 	 24	4. Konstrukcja przesłanek zgodności towaru z umową 	 26	5. Artykuł 4 ust. 2 i 3 ustawy o sprzedaży konsumenckiej - definicja, domniemanie czy reguła interpretacyjna? 	 32	6. Charakter prawny art. 6 u.s.k. 	 45	7. Domniemanie prawne braku zgodności towaru z umową 	 46	8. Wnioski 	 49
Rozdział 3. Przesłanki zgodności towaru konsumpcyjnego z umową 	 51
1. Przesłanki zgodności towaru z umową w przypadku indywidualnego uzgodnienia właściwości towaru 	 51	1.1. Zgodność z opisem, próbką lub wzorem 	 52	1.2. Przydatność towaru do określonego celu 	 58	2. Przesłanki zgodności towaru z umową w przypadku braku indywidualnych uzgodnień 	 65	2.1. Przydatność do zwykłego celu 	 67	2.2. Właściwości charakterystyczne dla rzeczy danego rodzaju 	 69	2.3. Spełnienie oczekiwań opartych na publicznych zapewnieniach 	 73	3. Prawidłowość zamontowania i uruchomienia towaru konsumpcyjnego 	 96	4. Spełnienie świadczenia innego niż umówione 	 101	5. Wydanie rzeczy w ilości mniejszej niż umówiona 	 106	6. Wnioski 	 109
Rozdział 4. Pojęcie wady rzeczy sprzedanej na gruncie przepisów kodeksu cywilnego regulujących rękojmię 	 111
1. Uwagi ogólne 	 111	2. Definicja wady 	 111	3. Wada a nienależyte wykonanie zobowiązania 	 112	4. Wada a wadliwość 	 113	5. Pojęcie wady fizycznej rzeczy sprzedanej 	 115	5.1. Definicja wady fizycznej 	 115	5.2. Kryterium wartości i użyteczności rzeczy 	 115	5.3. Wada fizyczna a spełnienie przez rzecz norm technicznych 	 119	5.4. Warunki konieczne dla uznania rzeczy za wolną od wad fizycznych 	 121	5.5. Brak estetyki jako wada fizyczna 	 123	5.6. Wady fizyczne rzeczy używanej 	 124	5.7. Brak zapewnionych właściwości 	 127	5.8. Wydanie rzeczy w stanie niezupełnym 	 130	5.9. Opakowanie rzeczy 	 132	5.10. Braki ilościowe 	 135	5.11. Aliud pro alio 	 136	6. Rodzaje wad fizycznych 	 139	6.1. Wady jawne i ukryte 	 139	6.2. Wady istotne i nieistotne 	 143	6.3. Wady usuwalne i nieusuwalne 	 147	7. Pojęcie wady prawnej rzeczy sprzedanej 	 148	8. Rozróżnienie wad fizycznych i prawnych 	 151	9. Wnioski 	 157
Rozdział 5. Brak zgodności z umową a obciążenie rzeczy prawem lub roszczeniem osoby trzeciej 	 159
1. Uwagi ogólne 	 159	2. Hipoteza włączenia do zakresu pojęcia braku zgodności z umową przypadku obciążenia rzeczy prawem lub roszczeniem osoby trzeciej 	 160	2.1. Literalna wykładnia przepisów ustawy o sprzedaży konsumenckiej 	 160	2.2. Obciążenie rzeczy prawem lub roszczeniem osoby trzeciej na tle konwencji wiedeńskiej 	 161	2.3. Treść umowy jako podstawa ustalenia zakresu pojęcia braku zgodności towaru z umową 	 164	2.3.1. Obciążenie rzeczy prawem własności osoby trzeciej 	 165	2.3.2. Obciążenie rzeczy roszczeniem bądź prawem innym niż prawo własności osoby trzeciej 	 167	2.4. Zakres przedmiotowy przepisów art. 4 ust. 2 i 3 u.s.k. a obciążenie rzeczy prawem lub roszczeniem osoby trzeciej 	 168	2.4.1. Obciążenie rzeczy prawem lub roszczeniem osoby trzeciej w sytuacji indywidualnego uzgadniania właściwości rzeczy 	 168	2.4.2. Obciążenie rzeczy prawem lub roszczeniem osoby trzeciej w sytuacji nieuzgadniania właściwości rzeczy 	 169	2.4.3. Wnioski 	 170	2.5. Funkcjonalna wykładnia braku zgodności z umową 	 171	3. Porównanie zakresu ochrony konsumenta w ramach ustawy o sprzedaży konsumenckiej z ochroną nabywcy rzeczy na podstawie art. 169 i 170 k.c. 	 175	3.1. Nabycie własności rzeczy w sytuacji przewidzianej w art. 169 § 1 k.c. 	 175	3.2. Wyłączenie odpowiedzialności sprzedawcy za brak zgodności towaru z umową w przypadku złej wiary nabywcy 	 179	3.3. Pojęcie dobrej wiary nabywcy rzeczy 	 180	3.4. Wzorzec rozsądnego konsumenta 	 183	3.5. Uprawnienia z tytułu braku zgodności rzeczy z umową a sytuacja konsumenta w przypadku stosowania art. 169 § 1 k.c. 	 187	3.6. Nabycie własności rzeczy w przypadku wskazanym w art. 169 § 2 k.c. 	 203	3.7. Uprawnienia z tytułu braku zgodności rzeczy z umową a sytuacja konsumenta w przypadku stosowania art. 169 § 2 k.c. 	 207	3.8. Nabycie własności rzeczy obciążonej innym niż własność prawem osób trzecich 	 211	3.8.1. Nabycie własności rzeczy w warunkach art. 170 k.c. 	 211	3.8.2. Uprawnienia z tytułu braku zgodności rzeczy z umową a sytuacja konsumenta w przypadku stosowania art. 170 k.c. 	 213	4. Wnioski 	 217
Rozdział 6. Obciążenie rzeczy prawami i roszczeniami osób trzecich na tle innych niż sprzedaż umów z udziałem konsumentów 	 218
1. Uwagi ogólne 	 218	2. Zastosowanie przepisów ustawy o sprzedaży konsumenckiej do innych niż sprzedaż umów z udziałem konsumentów 	 218	2.1. Zastosowanie przepisów ustawy o sprzedaży konsumenckiej do umowy sprzedaży komisowej z udziałem konsumentów 	 219	2.2. Zastosowanie przepisów ustawy o sprzedaży konsumenckiej do umowy o dzieło z udziałem konsumentów 	 220	2.3. Zastosowanie przepisów ustawy o sprzedaży konsumenckiej do umowy dostawy z udziałem konsumentów 	 223	3. Realizacja uprawnień z tytułu braku zgodności rzeczy z umową w ramach innych niż sprzedaż umów z udziałem konsumentów 	 224	3.1. Brak zgodności rzeczy z umową w ramach umowy sprzedaży komisowej z udziałem konsumentów 	 225	3.2. Brak zgodności rzeczy z umową w ramach konsumenckiej umowy o dzieło 	 226	3.3. Brak zgodności rzeczy z umową w ramach konsumenckiej umowy dostawy 	 232	4. Wnioski 	 232
Rozdział 7. Wada a brak zgodności z umową 	 233
1. Uwagi ogólne 	 233	2. Wada fizyczna a brak zgodności z umową 	 233	3. Wada prawna a brak zgodności z umową 	 239	3.1. Prawo osoby trzeciej 	 239	3.2. Roszczenie osoby trzeciej 	 242	4. Wnioski 	 244	5. Uwagi de lege ferenda 	 246
Podsumowanie 	 247
Bibliografia 	 249

Inni Klienci oglądali również

44,10 zł 49,00 zł
Do koszyka

Umowa o dofinansowanie unijne

Książka "Umowa o dofinansowanie unijne. Sprawdź, co musisz o niej wiedzieć, zanim ją podpiszesz" to praktyczny poradnik zawierający dobre praktyki zarządzających projektami dotyczącymi dotacji unijnych. Prezentuje 12 zagadnień, które o...
2,30 zł 2,50 zł
Do koszyka

Praca – konsumpcja – przedsiębiorczość. Świadomość ekonomiczna młodego pokolenia - 19 Kompetencje konsumenckie pokolenia Y w Polsce

Poziom a także przebieg rozwoju gospodarczego i społecznego jest determinowany wieloma różnorakimi czynnikami, m.in. stanem rozwoju technologicznego czy też świadomością społeczną, którą współtworzy wiedza ekonomiczna młodego pokol...
27,00 zł 30,00 zł
Do koszyka

Postawy konsumentów wobec sprzedaży wysyłkowej w Polsce - ujęcie dynamiczne

Handel detaliczny - zarówno na świecie, jak i w Polsce - jest obszarem dynamicznie zachodzących zmian, przy czym, jak się wydaje, ich naukowe wyjaśnienia są niewspółmiernie skromne w stosunku do skali obserwowanych zjawisk. Powyższe stwie...
53,91 zł 59,90 zł
Do koszyka

Fakturowanie sprzedaży w 2017

Faktura VAT jest podstawowym dokumentem księgowym i rozliczeniowym. Pełni wiele funkcji, ale najważniejsza jest ta, że pozwala ona na udokumentowanie transakcji i umożliwia poprawne jej ujęcie w księgach i ewidencjach zarówno wystawcy, jak i odb...
2,30 zł 2,50 zł
Do koszyka

Dylematy polityki zagranicznej Polski na początku XXI wieku - 13 Cena umowy stowarzyszeniowej. Między interesem Unii Europejskiej, Polski i przyszłością Ukrainy

Praca składa się z siedmiu części obejmujących wszystkie najważniejsze zagadnienia związane z polską polityką zagraniczną na przełomie pierwszej i drugiej dekady XXI wieku. Obejmują one kolejno: ewolucję środowiska międzynarodowego Polski na przełomie ...

Wychować człowieka prawdomównego - 03 Prawda i dobrobyt. Dyskredytacja prawdomówności w społeczeństwie konsumpcyjnym

Autorka oryginalnego dzieła naukowego z pogranicza nauk humanistycznych i społecznych zachęca wszystkich użytkowników kultury do podtrzymywania w wielu środowiskach dobrej tradycji prawdomówności. Czytelnik otrzymuje zatem pracę badawczą ...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.