0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Narracja w pedagogice

(eBook)

Teoria Metodologia Praktyka badawcza

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Bydgoszcz, 2019

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Amelia Krawczyk-Bocian

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Narracja w pedagogice

Autorka spogląda na istotę narracji jak na szczególny rodzaj dyskursu, który uprawiamy często z samym sobą w przestrzeni biograficznego życia. W tym rozumieniu narracje dostarczają wiedzy o tym, w jaki sposób jako podmioty społeczne funkcjonujemy, w jaki sposób działamy, w jaki sposób przeżywamy codzienne rozterki. Książka zaprasza do indywidulanej refleksji nad możliwością wykorzystania narracji w metodologicznej wędrówce badawczej. Adresatami pracy są osoby, które pragną przyjrzeć się istocie i znaczeniu narracji w przestrzeni życia współczesnego człowieka.

„Książka Amelii Krawczyk-Bocian pt. „Narracja w pedagogice. Teoria. Metodologia. Praktyka badawcza” jest długo oczekiwaną, niezwykle potrzebną i cenną pozycją wydawniczą. Skupiona wokół kategorii narracji porusza problemy ważne dla pedagogiki, dla humanistyki oraz dla każdego z nas – członków współczesnej wspólnoty. Pokazuje, jak budujemy, jak tworzymy naszą historię o „ja”. Pokazuje, co składa się na naszą wiedzę o sobie, o innych ludziach i otaczającym nas świecie oraz o naszych relacjach z tym światem. Pokazuje, czym są badania narracyjne i jak je robić. Pokazuje także, jak dzięki tym badaniom można się zmieniać, rozwijać, realizować. Jest jedną z nielicznych książek, z których możemy się nie tylko uczyć, ale także dzięki którym możemy lepiej rozumieć nas samych i otaczający nas świat.” (z recenzji prof. dr hab. M. Nowak-Dziemianowicz)

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8018-242-4
  • Liczba stron: 244
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wprowadzenie  9
	1. Indywidualne doświadczenie narracji w pracy badawczej  9
	2. Miejsce narracji w pedagogice    12
	3. Struktura pracy    33
	4. Od Autorki   37
Rozdział I. Teoretyczne podłoże rozumienia narracji   41
	1. Narracja na mapie paradygmatów    41
		1.1. Wyodrębnianie się nauk humanistycznych    41
		1.2. Zwrot ku narratywistycznej myśli humanistycznej   44
		1.3. Interdyscyplinarność narracji    45
		1.4. Pojęcie narracji      51
2. Wieloznaczność pojęcia narracji     56
		2.1. Narracja jako opowieść życia    57
		2.2. Narracja jako spotkanie     60
		2.3. Narracja jako (samo)rozumienie   65
		2.4. Narracja jako interpretacja    80
		2.5. Narracja jako nadawanie znaczeń   95
Rozdział II. Mapa pojęciowa narracji   101
	1. Pojęcia związane z procesem konstruowania siebie   101
		1.1. Postać narracyjna      102
		1.2. Tożsamość narracyjna     105
	2. Pojęcia związane z procesem poznawania siebie    112
		2.1. Pamięć narracyjna     112
		2.2. Czas narracyjny      117
	3. Pojęcia związane z procesem odkrywania Innego    125
		3.1. Dialog narracyjny      125
		3.2. Doświadczanie narracyjne    129
Rozdział III. Poznawczy wymiar badań narracyjnych   133
	1. Narracyjna orientacja metodologiczna   134
		1.1. Założenia ontologiczne badań narracyjnych    137
		1.2. Założenia epistemologiczne i metodologiczne badań narracyjnych  140
	2. Najczęściej stawiane pytania w badaniach narracyjnych   142
		2.1. Po co badamy narracyjnie?     142
		2.2. Dlaczego stosujemy badania narracyjne?    146
		2.3. W jaki sposób badamy narracyjnie?     147
		2.4. Co motywuje do podjęcia „rozmowy z dniem wczorajszym”1?   162
		2.5. Co to znaczy, że myślimy narracyjnie?     168
		2.6. W jaki sposób można spożytkować źródło wiedzy o sobie uzyskane w narracji?     171
		2.7. Jaki jest udział refleksji w tworzeniu narracji?   177
	3. Narracyjna pedagogiczna praktyka badawcza     183
Rozdział IV. Fenomen narracyjności jako źródła wiedzy o sobie   191
	1. (Re)konstrukcja życia w narracji    192
	2. Retrospektywne tworzenie znaczenia historii życia w narracji    201
	3. Doświadczanie i przekraczanie siebie w narracji    207
	4. Rola badacza w procesie narracyjnego poznania    212
Zakończenie 221
Próba wyjaśnienia sensu i znaczenia odkrywania narracyjności w perspektywie czasu       221
Bibliografia   228
Summary    243

Inni Klienci oglądali również

17,96 zł 19,95 zł
Do koszyka

Pedagogika społeczna

Monografia, będąc syntezą wieloletnich prac badawczych autorki, stanowi nowe otwarcie w pojmowaniu aktywności w polu praktyki analizowanej ze społeczno­pedagogicznej perspektywy. Prezentuje namysł nad pedagogiką społeczną, jej aktualnym postrzegani...
9,00 zł 10,00 zł
Do koszyka

Wzorcowy nauczyciel wczesnej edukacji w narracjach matek. W kierunku teorii ugruntowanej

Monografia podejmuje problem rodzicielskiej rekonstrukcji wzorcowego nauczyciela wczesnej edukacji z zastosowaniem jakościowej strategii badawczej. Stanowi istotny wkład w rozwój teorii edukacyjnej. Książka skierowana do przedstawicieli środowis...
10,80 zł 12,00 zł
Do koszyka

Mowa przytaczana w narracjach Marguerite Duras

W powieściowych fabułach mówiące postaci tworzą wydarzenia słowne. Opowiadanie tych wydarzeń, opowiadanie o mówieniu wymaga użycia specyficznych środków językowych. Są to różne odmiany mowy przytaczanej. Autorka książki prze...
7,20 zł 8,00 zł
Do koszyka

Wybrane zagadnienia filozoficzne dydaktyki i pedagogiki

Monografia zawiera artykuły, których autorki i autorzy są wrażliwi na trudności, jakie stwarza obecna organizacja szkolnictwa w Polsce i proponują sposoby ich przezwyciężenia. Wszystkich łączy świadomość, iż u podstaw każdego systemu edukacyjneg...
41,30 zł 59,00 zł
Do koszyka

Płeć i szkoła. Od edukacji rodzajowej do pedagogiki rodzaju

Synteza dotychczasowych badań nad płcią podejmująca zagadnienia istotne z perspektywy zrozumienia jej społecznych i pedagogicznych kontekstów. Książka: ukazuje relacje między teoriami płciowości, <...
27,41 zł 30,45 zł
Do koszyka

Chrześcijańskie inspiracje w pedagogice

Zróżnicowanie tematyczne tekstów niniejszej książki nie jest duże, dotyczy bowiem tylko jej bezpośredniej warstwy. W swej głębi i istocie artykuły należą do obszaru myśli pedagogicznej, o której można powiedzieć, że łączy dwie wiel...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!