\n\nPublikacja zawiera praktyczne informacje na temat planowania i sprawowania nadzoru pedagogicznego. Znajdują się w niej przykładowe plany, narzędzia i rozwiązania dla dyrektorów szkół, które pomogą udoskonalić dydaktyczną i wychowawczą działalność szkoły.
\n\n W książce zostały omówione takie zagadnienia, jak:
cele i funkcje nadzoru pedagogicznego oraz wynikające z nich zadania i obowiązki dyrektora szkoły,
procedury planowania i prowadzenia podstawowych form nadzoru pedagogicznego: ewaluacji, kontroli, monitorowania i wspomagania,
zasady planowania, prowadzenia i dokumentowania obserwacji w procesie nadzoru pedagogicznego.
\n\nPoradnik zawiera również wzory i przykłady szkolnych dokumentów opracowanych w oparciu o najnowsze przepisy prawa.
\n\n Adresaci:\nKsiążka jest przeznaczona dla dyrektorów i wicedyrektorów szkół, przedszkoli lub innych placówek oświatowych. Może również zainteresować dydaktyków i studentów kierunku zarządzanie oświatą.
Wstęp 1. Planowanie nadzoru pedagogicznego 1.1 Cele i funkcje nadzoru pedagogicznego. 1.2 Prawne aspekty sprawowania nadzoru pedagogicznego. 1.3 Źródła planowanie nadzoru pedagogicznego. 2. Realizacja nadzoru pedagogicznego 2.1 Ewaluacja wewnętrzna. 2.2 Kontrole przestrzegania przez nauczycieli przepisów prawa. 2.3 Monitorowanie pracy szkoły. 2.4 Wspomaganie nauczycieli w realizacji ich zadań. 3. Planowanie i prowadzenie obserwacji w nadzorze pedagogicznym 3.1 Cele i rodzaje obserwacji 3.2 Zasady planowania i prowadzenia obserwacji 3.3 Arkusze obserwacji 3.4 Wykorzystanie wniosków z obserwacji w doskonaleniu pracy dydaktycznej i wychowawczej szkoły. 4. Wykorzystanie wniosków z nadzoru pedagogicznego w planowaniu rozwoju szkoły. Zakończenie.