0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Modele procesu komercjalizacji nowych technologii w przedsiębiorstwach. Uwarunkowania wyboru - kluczowe obszary decyzyjne

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Łódź, 2013

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Edyta Gwarda-Gruszczyńska

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Modele procesu komercjalizacji nowych technologii w przedsiębiorstwach. Uwarunkowania wyboru - kluczowe obszary decyzyjne

Rozwój nowych technologii, skracanie cyklu życia wyrobów, rosnące zróżnicowanie potrzeb klientów powodują, że problematyka komercjalizacji nowych technologii w ostatnich kilkunastu latach stała się bardzo popularna i nabiera coraz to większego znaczenia. Nowe technologie dla wielu przedsiębiorstw, zwłaszcza tych działających w sektorach podlegających szybkim zmianom technologicznym, stanowią podstawę do budowania przewagi konkurencyjnej, wzrostu i zyskowności.

Komercjalizację najprościej można określić jako doprowadzenie do sprzedaży. W przypadku nowej technologii lub oryginalnych wyników badań naukowych w procesie tym menadżerowie muszą zmierzyć się z kilkoma ważnymi decyzjami, które często decydują o sukcesie przedsięwzięcia. Kluczowe decyzje dotyczą: przystąpienia do komercjalizacji (komercjalizować czy nie), wyboru sposobu ochrony własności intelektualnej, sposobu finansowania poszczególnych etapów tego procesu, czy wreszcie sposobu wprowadzania nowej technologii na rynek.

Skuteczne i przemyślane wybory składające się na kształt procesu komercjalizacji doprowadzą nie tylko do sprzedaży nowej technologii, ale również przyniosą wartość dodaną zarówno inicjatorom tego procesu, jak i innym uczestnikom łańcucha kreowania wartości (klientom, dla których były tworzone, partnerom biznesowym).

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7525-875-2
  • Liczba stron: 370
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
WSTĘP	9

Część I. MODELE PROCESU KOMERCJALIZACJI I UWARUNKOWANIA ICH WYBORU – STUDIA TEORETYCZNE 	17

1.	TAKSONOMIA KOMERCJALIZACJI NOWYCH TECHNOLOGII 	19

1.1.	Nowe technologie	19
1.2.	Pojęcie komercjalizacji nowych technologii	23
1.2.1.	Wąskie i szerokie ujęcie pojęcia komercjalizacja 	24
1.2.2.	Kluczowe komponenty definicji komercjalizacji nowych technologii 	32
1.3.	Współczesne modele procesu komercjalizacji nowych technologii	42
1.3.1.	Model Stage-Gate 	46
1.3.2.	Model Jolly’ego 	50
1.3.3.	Model Goldsmitha 	55
1.3.4.	Model De Geetera 	58
1.3.5.	Model CTC. Uniwersytet Południowej Kalifornii 	61
1.4.	Etapy procesu komercjalizacji nowych technologii	64
1.4.1.	Etap koncepcji 	66
1.4.2.	Etap rozwoju 	69
1.4.3.	Etap urynkowienia 	73

2.	UWARUNKOWANIA   WYBORU   MODELU   ORAZ   KLUCZOWE   OBSZARY DECYZYJNE W PROCESIE KOMERCJALIZACJI 	81

2.1.	Uwarunkowania wyboru modelu procesu komercjalizacji	81
2.2.	Ocena potencjału komercyjnego nowych technologii	86
2.2.1.	Finansowe metody wyceny nowych technologii	88
2.2.2.	Opcje realne	92
2.2.3.	Ocena wartości dodanej innowacji według konsultantów Doblin	96
2.2.4.	Ocena  potencjału  komercyjnego  technologii  lub  innowacji  według  IC2 Institute Uniwersytet Teksański w Austin	101
2.3.	Ochrona własności intelektualnej	106
2.3.1.	Przedmiot i zakres ochrony własności intelektualnej 	107
2.3.2.	Znaczenie ochrony własności intelektualnej 	114
2.3.3.	Zarządzanie własnością intelektualną 	118
2.3.4.	Strategie ochrony własności intelektualnej 	127
2.3.5.	Organizacyjna,  sektorowa  i  technologiczna  specyfika  strategii  ochrony własności intelektualnej 	136
2.4.	Finansowanie procesu komercjalizacji	141
2.4.1.	Formy finansowania procesu komercjalizacji 	142
2.4.2.	Wady i zalety potencjalnych form finansowania procesu komercjalizacji 	146
2.4.2.1.	Kredyty i pożyczki bankowe 	146
2.4.2.2.	Środki publiczne 	146
2.4.2.3.	Anioł biznesu 	148
2.4.2.4.	Venture capital 	153
2.4.2.5.	Emisja akcji 	157
2.4.2.6.	Inwestor branżowy 	159
2.5.	Wybór strategii komercjalizacji 	160
2.5.1.	Komercjalizacja na bazie własnych zasobów 	174
2.5.2.	Sprzedaż patentu lub sprzedaż licencji 	175
2.5.3.	Współdziałanie 	180
2.6.	Ogólny model procesu komercjalizacji 	187

CZĘŚĆ   II.   MODELE   PROCESU   KOMERCJALIZACJI   PRZEDSIĘBIORSTW ZAGRANICZNYCH I POLSKICH DZIAŁAJĄCYCH W SEKTORACH TECHNOLOGII  INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNYCH  I  OCHRONY  ZDROWIA – STUDIA EMPIRYCZNE 	193

3.	METODYKA  PROWADZONYCH  BADAŃ  EMPIRYCZNYCH,  CHARAKTERYSTYKA SEKTORÓW I PRÓB BADAWCZYCH        	195

3.1. Ogólne założenia badawcze             	195
3.1.1.   Określenie zbiorowości i zasady doboru jednostek do próby    	195
3.1.2.   Narzędzie badawcze i techniki analizy danych       	204
3.2. Charakterystyka badanych sektorów i ich tendencje rozwojowe      	206
3.2.1.   Sektor technologii informacyjno-komunikacyjnych     	206
3.2.2.	Sektora ochrony zdrowia          	210
3.2.3.   Porównanie badanych sektorów           	214
3.3. Charakterystyka badanych przedsiębiorstw          	218
3.3.1.   Przedsiębiorstwa zagraniczne          	218
3.3.2.   Przedsiębiorstwa polskie            	223
3.3.3.   Porównanie badanych grup przedsiębiorstw         	231

4. MODELE  PROCESU  KOMERCJALIZACJI  PRZEDSIĘBIORSTW  ZAGRANICZ- NYCH  DZIAŁAJĄCYCH  W  SEKTORACH  TECHNOLOGII  INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNYCH I OCHRONY ZDROWIA – WYNIKI BADAŃ ANKIETO-WYCH  233

4.1. Praktyki przedsiębiorstw zagranicznych w zakresie pozyskiwania wyników badań naukowych/technologii            	 233
4.1.1.   Sposoby pozyskiwania wyników B+R/technologii       	233
4.1.2.   Partnerzy, charakter podejmowanej współpracy i czynniki ją warunkujące  	236
4.1.3.   Finansowanie pozyskiwania wyników badań naukowych/technologii   	239
4.2.	Ochrona własności intelektualnej w przedsiębiorstwach zagranicznych   	241
4.3.	Praktyki przedsiębiorstw zagranicznych w zakresie wprowadzania nowych technologii na rynek                244
4.3.1.   Przygotowanie do wprowadzenia nowej technologii na rynek   	245
4.3.2.   Strategie komercjalizacji            	248
4.3.3.   Uwarunkowania wyboru strategii komercjalizacji      	251
4.3.4.   Źródła finansowania etapu urynkowienia nowych technologii     255
4.4. Porównanie modeli procesu komercjalizacji przedsiębiorstw zagranicznych działających w sektorach ochrony zdrowia i technologii informacyjno-komunikacyjnych 	257
 
5. MODELE PROCESU KOMERCJALIZACJI PRZEDSIĘBIORSTW POLSKICH DZIAŁAJĄCYCH W SEKTORACH TECHNOLOGII INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNYCH I OCHRONY ZDROWIA – WYNIKI BADAŃ ANKIETOWYCH   	269

5.1. Praktyki przedsiębiorstw polskich w zakresie pozyskiwania wyników badań naukowych/technologii               	269
5.1.1.   Sposoby pozyskiwania wyników B+R/technologii       	269
5.1.2.   Partnerzy, charakter podejmowanej współpracy i czynniki ją warunkujące  	273
5.1.3.   Finansowanie pozyskiwania wyników B+R/technologii      	280
5.2.	Ochrona własności intelektualnej w przedsiębiorstwach polskich      283
5.3.	Praktyki przedsiębiorstw polskich w zakresie wprowadzania nowych technologii na rynek                 	286
5.3.1.   Przygotowanie do wprowadzenia nowej technologii na rynek   	286
5.3.2.   Strategie komercjalizacji            	289
5.3.3.   Wewnętrzne i zewnętrzne uwarunkowania wyboru strategii komercjalizacji  	292
5.3.4.   Finansowanie etapu urynkowienia nowej technologii     	297
5.3.5.   Złe praktyki polskich przedsiębiorstw         298 
5.4. Porównanie modeli procesu komercjalizacji przedsiębiorstw polskich działających w sektorach ochrony zdrowia i technologii informacyjno-komunikacyjnych    	302

6. PRZEDSIĘBIORSTWA POLSKIE I ZAGRANICZNE W PROCESACH KOMERCJALIZACJI NOWYCH TECHNOLOGII – PORÓWNANIE, WNIOSKI I REKOMENDACJE 	313

6.1. Uwarunkowania wyboru modeli procesu komercjalizacji i kluczowe obszary decyzyjne – porównanie przedsiębiorstw           	313
6.2. Modele procesu komercjalizacji nowych technologii w przedsiębiorstwach polskich – wnioski i propozycje rozwiązania problemów        	323
6.3. Propozycje dla polskich przedsiębiorstw           	328

PODSUMOWANIE	331

Literatura	337
Spis tabel	353
Spis rysunków	355
Załącznik nr 1 – Symbole PKD dla sektorów ochrony zdrowia i technologii informacyjno-komunikacyjnych	357
Załącznik nr 2 – Kwestionariusz ankiety	361

OD REDAKCJI	371

Inni Klienci oglądali również

13,41 zł 14,90 zł
Do koszyka

In den Cordilleren

„In den Cordilleren” ist der Fortsetzung des Südamerika-Romans „Am Rio de la Plata”. Die Reisegesellschaft ist nun auf dem Weg in die Pampa de Salinas. Unterwegs treffen sie auf Pena, der für eine Gruppe von Siedlern u...
33,75 zł 37,50 zł
Do koszyka

Fluktuacje gospodarcze. Nowa synteza

Książka "Fluktuacje gospodarcze" Bernarda Landais'go w przekładzie Krzysztofa Malagi ma na celu ukazanie ekonomistom nowego syntetycznego podejścia służącego do badania zjawisk fluktuacji i kryzysów gospodarczych. Autor jest emerytowan...
44,10 zł 49,00 zł
Do koszyka

Krótka historia prawie wszystkiego NOWE WYDANIE!!!

Oryginalna i błyskotliwie napisana książka, z której dowiadujemy się, czym jest świat materialny - od najmniejszego kwarka po największą galaktykę. Wyzwanie, przed którym stanął Bill Bryson, polegało na tym, aby ...
26,60 zł 38,00 zł
Do koszyka

Ja i procesy samoregulacji Różnice między zdrowiem a zaburzeniami psychicznymi

Książka zawiera wiedzę i przegląd koncepcji z zakresu Ja, samoregulacji, w tym procesów uwagi, a także samooceny. Autorka przedstawia obraz zaburzeń psychicznych w kontekście samoregulacji.Mirosława Huflejt-Łukasik opisuje, w jaki spos&oac...
26,99 zł 29,99 zł
Do koszyka

Chłopak, który chciał zacząć od nowa

Poznali się w nocnym klubie. Jamie chce zmienić swoje życie i zerwać z kryminalną przeszłością. Nie potrzebuje komplikacji i nie szuka problemów. Ellie kończy szkołę, niedawno rozstała się z chłopakiem. Chce być wolna. Nie sądziła, że tego wiecz...
89,10 zł 99,00 zł
Do koszyka

Rola państwa w procesach podnoszenia konkurencyjności i innowacyjności przedsiębiorstw. Diagnoza istniejących uwarunkowań i barier prawnych – perspektywy rozwoju

Monografia jest pierwszym opracowaniem dotyczącym prawa publicznego gospodarczego, które analizowane jest przez pryzmat konkurencyjności i innowacyjności przedsiębiorstw jako punktu centralnego działań legislacyjnych ustawodawcy. (...) Na uwagę...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!