0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Mobbing, dyskryminacja, molestowanie. Przeciwdziałanie w praktyce

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2014

  • Seria / cykl: PORADNIKI LEX

  • Autor: Jarosław Marciniak

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Mobbing, dyskryminacja, molestowanie. Przeciwdziałanie w praktyce

Książka przybliża sposoby przeciwdziałania mobbingowi oraz zjawiskom dyskryminacji i molestowania w realiach przedsiębiorstw i innych organizacji. Powyższe zagadnienia omówiono w kontekście interesującym pracodawców; przedstawiono również szczegółowe rozwiązania - przede wszystkim proceduralne, organizacyjne i kadrowe. Istotna część opracowania dotyczy, przyjętej w naszych realiach, praktyki przeciwdziałania mobbingowi i zjawisku dyskryminacji.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Wydawnictwa prawnicze
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-264-7857-4
  • ISBN druku: 978-83-264-3445-7
  • Liczba stron: 272
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wykaz skrótów   9
Wprowadzenie   13
Rozdział 1	Przejawy mobbingu w zakładzie pracy   19
1.1. Definicje mobbingu a praktyka   19
1.2. Zjawisko mobbingu - próba uchwycenia kluczowych elementów   25
1.3. Tendencje w postrzeganiu zjawiska mobbingu   31
1.4. Tendencje w prawie pracy   33
1.5. Mobbing a stalking   37
Rozdział 2	Mobbing a dyskryminacja   41
2.1. Charakterystyka pojęcia dyskryminacji   41
2.2. Walka z dyskryminacją w UE   43
2.3. Przepisy dotyczące dyskryminacji - podstawowymi zasadami prawa pracy   47
2.4. Zmiany przepisów - konkretyzacja i uszczegółowienie   49
2.5. Ciężar dowodu w sprawach o dyskryminację   52
2.6. Prawo a praktyka   54
2.6.1. Dyskryminacja w wynagradzaniu   60
2.6.2. Dyskryminacja w dostępie do szkoleń   67
 Rozdział 3	Dyskryminacja a molestowanie   69
3.1. Definicja molestowania   69
3.2. Czym jest, a czym nie jest molestowanie seksualne?   71
3.3. Czy wszystko może być molestowaniem?   73
3.4. Co to oznacza dla ofiary?   76
3.5. Dynamika i formy molestowania   77
3.6. Cechy molestowania seksualnego i specyficzne zachowania sprawcy   78
3.7. Podejście pracodawców   79
3.8. Rady dla molestowanego pracownika   80
Rozdział 4	Jak może dojść do mobbingu i innych patologii?   83
4.1. Konflikty podłożem problemów interpersonalnych i patologii w firmie   83
4.2. Ewolucja od konfliktu do mobbingu   86
4.3. Etapy narastania zjawisk   87
4.4. Kiedy na pewno mamy do czynienia z mobbingiem, a kiedy z dyskryminacją?   93
 Rozdział 5	Czynniki sprzyjające powstawaniu niepożądanych zjawisk   96
5.1. Organizacja i struktura   96
5.2. Zarządzanie firmą   98
5.3. Pracownicy i zespoły - kto może być mobberem?   100
5.4. Czynniki zewnętrzne   104
 Rozdział 6	Konsekwencje mobbingu, dyskryminacji, molestowania dla zakładu pracy   105
6.1. Konsekwencje prawne   105
6.2. Praktyka sądowa - tendencje w orzecznictwie i przykłady orzeczeń   112
6.3. Konsekwencje zarządcze   125
6.4. Konsekwencje społeczne   127
6.5. Konsekwencje indywidualne   127
 Rozdział 7	Prawdopodobieństwo zagrożenia mobbingiem, dyskryminacją i molestowaniem   130
7.1. Rzeczywista skala zjawiska w Polsce   130
7.2. Skala zjawiska w Europie i w innych krajach   135
7.3. Na co powinni zwracać uwagę pracodawcy?   141
 Rozdział 8	Istota przeciwdziałania patologiom   142
8.1. Konieczność przełożenia prawnych zapisów na praktykę zarządzania - 10 lat polityki antymobbingowej w Polsce   142
8.2. Wytyczne Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy dotyczące działań antymobbingowych   147
8.3. Zakres działań wynikający z obowiązku pracodawcy   149
8.4. Czy w ogóle można przeciwdziałać mobbingowi?   151
 Rozdział 9	Przeciwdziałanie w praktyce   153
9.1. Punkt wyjścia - deklaracja woli pracodawcy   153
9.2. Działania diagnostyczne   155
9.3. Działania informacyjne oraz uświadamiające   169
9.3.1. Przykład informacji podstawowej   170
9.3.2. Przykład zawartości biuletynu dotyczącego zjawiska mobbingu przeznaczonego dla pracowników   172
9.3.3. Przykładowy program szkolenia dotyczącego przeciwdziałania mobbingowi   173
9.4. Rozwiązania systemowe - procedury i polityki antymobbingowe   177
9.4.1. Treść procedury i jej szczegółowość   182
9.4.2. Przygotowanie tekstu i zakres konsultacji   183
9.4.3. Jak wdrożyć procedurę antymobbingową (antydyskryminacyjną)   185
9.4.4. Stosowanie sankcji wobec sprawców - czy i w jakim zakresie?   193
9.5. Inne rozwiązania systemowe   197
9.6. Szczegółowe rekomendacje dotyczące obszaru rekrutacji   210
9.7. Inne działania - rozwiązania indywidualne   223
9.8. Pomoc psychologiczna ofiarom mobbingu   226
 Rozdział 10	Przykłady dokumentów wewnątrzorganizacyjnych   229
10.1. Przykład regulacji wewnętrznej (1)   229
10.2. Przykład regulacji wewnętrznej (2)   241
10.3. Przykład regulacji wewnętrznej (3)   243
10.4. Przykład regulacji wewnętrznej (4)   247
10.5. Regulacja dotycząca molestowania seksualnego   258
 Zakończenie   263
Literatura   269

Inni Klienci oglądali również

102,60 zł 114,00 zł
Do koszyka

Choroby zatok przynosowych

Książka bardzo przydatna dla lekarzy rodzinnych, internistów i otorynolaryngologów w codziennej praktyce z uwagi na dużą zapadalność na choroby zatok przynosowych w naszym kraju . Odrębności etiologiczne i kliniczne wskazują, że nie...
10,80 zł 12,00 zł
Do koszyka

Decyzje optymalne w wybranych obszarach praktyki gospodarczej

Opracowanie dokumentuje działalność polskiej sekcji INFORMS. Sekcja ta zorganizowała kolejne spotkanie robocze, które odbyło się w marcu 2013 roku. Spotkanie to zaowocowało kilkoma interesującymi referatami, które po rozszerzeniu do wersj...
15,03 zł 16,70 zł
Do koszyka

Intymne i prywatne praktyki codzienności

Autorka podejmuje próbę odczytania przestrzeni intymności i prywatności w perspektywie rzeczywistości potocznej i naukowej. Stara się wyjść poza stereotypy poznawcze sprowadzające obszar intymności do seksualnych klisz, obecnych nie tylko w świa...
40,50 zł 45,00 zł
Do koszyka

Kultura profesjonalna menedżerów firm strukturalnych. Teoria, badania, praktyka

Prezentowana Czytelnikowi książka składa się ze wstępu, czterech rozdziałów, zakończenia, bibliografii oraz załączników. Rozdział pierwszy zawiera teoretyczne podstawy badań kultury profesjonalnej, w tym: teorie profesji, profesjonalizacj...
80,91 zł 89,90 zł
Do koszyka

Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka

Znakomita książka z dziedziny psychologii społecznej, prezentująca techniki wywierania wpływu, skierowana jest do wszystkich zainteresowanych wpływaniem na innych ludzi oraz tych, którzy pragną obronić się przed niepożądanym oddziaływaniem bądź ...
49,68 zł 55,20 zł
Do koszyka

Wynagrodzenia 2021 Rozliczanie płac w praktyce

Podstawowym zadaniem służb kadrowo-płacowych jest ustalenie wysokości wynagrodzenia, a także innych świadczeń pracowniczych oraz sporządzenie listy płac. Czynności te często sprawiają kłopoty, zwłaszcza z powodu wielu zmian w przepisach. W szczeg&oacut...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!