0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Darmowa dostawa »

Mobbing, dyskryminacja, molestowanie - przeciwdziałanie w praktyce

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2020

  • Seria / cykl: HR

  • Autor: Jarosław Marciniak

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

DOSTĘPNE FORMATY I EDYCJE
ROK WYDANIA
CENA
Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Mobbing, dyskryminacja, molestowanie - przeciwdziałanie w praktyce

\n\nW książce opisano sposoby przeciwdziałania mobbingowi oraz zjawiskom dyskryminacji i molestowania w miejscu pracy. Uwzględniono w niej najnowsze zmiany w przepisach kodeksu pracy dotyczące tych problemów.
\n\n Autor przedstawia m.in.:

szczegółowe rozwiązania proceduralne, organizacyjne i kadrowe;
przykłady działań, dzięki którym pracodawca i zatrudnieni mogą zminimalizować prawdopodobieństwo wystąpienia mobbingu;
schemat dopasowania poszczególnych działań do różnych typów organizacji;
przykłady regulaminów oraz innych dokumentów wykorzystywanych w prewencji antymobbingowej i antydyskryminacyjnej;
informacje istotne dla komisji antymobbingowych powoływanych w firmach i instytucjach.

\n\nPublikacja zawiera plan przeciwdziałania patologiom – począwszy od określenia właściwości tych zjawisk, przez dobrą identyfikację, na rzeczywistym przeciwdziałaniu skończywszy.
\n\n Adresaci:\nPozycja może okazać się przydatna osobom zarządzającym firmami, urzędami, instytucjami i organizacjami non-profit, członkom zespołów i komisji antymobbingowych oraz wszystkim menedżerom i pracownikom, którym zależy na dobrym zarządzaniu i sprawiedliwym traktowaniu podwładnych. Książka może okazać się pomocna także osobom, które borykają się z problematyką mobbingu w środowisku pracy – swoim lub u najbliższych.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Wydawnictwa prawnicze
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8187-839-5
  • ISBN druku: 978-83-8187-576-9
  • EAN: 9788381878395
  • Liczba stron: 308
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wykaz skrótów | str. 9

Wprowadzenie | str. 11

Rozdział 1
Przejawy mobbingu w zakładzie pracy | str. 19
1.1. Definicje mobbingu a praktyka | str. 19
1.2. Zjawisko mobbingu – próba uchwycenia kluczowych elementów | str. 26
1.3. Tendencje w postrzeganiu zjawiska mobbingu | str. 35
1.4. Tendencje w prawie pracy | str. 36
1.5. Mobbing a stalking | str. 40

Rozdział 2
Mobbing a dyskryminacja | str. 46
2.1. Charakterystyka pojęcia dyskryminacji | str. 46
2.2. Walka z dyskryminacją w UE | str. 48
2.3. Przepisy dotyczące dyskryminacji podstawowymi zasadami prawa pracy | str. 52
2.4. Zmiany przepisów – konkretyzacja i uszczegółowienie | str. 54
2.5. Ciężar dowodu w sprawach o dyskryminację | str. 57
2.6. Prawo a praktyka | str. 60
2.6.1. Uwagi ogólne | str. 60
2.6.2. Dyskryminacja w wynagradzaniu | str. 68
2.6.3. Dyskryminacja w dostępie do szkoleń | str. 76

Rozdział 3
Dyskryminacja a molestowanie | str. 79
3.1. Definicja molestowania | str. 79
3.2. Czym jest, a czym nie jest molestowanie seksualne? | str. 81
3.3. Czy wszystko może być molestowaniem? | str. 84
3.4. Co to oznacza dla ofiary? | str. 87
3.5. Dynamika i formy molestowania | str. 89
3.6. Cechy molestowania seksualnego i specyficzne zachowania sprawcy | str. 90
3.7. Podejście pracodawców | str. 90
3.8. Rady dla molestowanego pracownika | str. 92

Rozdział 4
Jak może dojść do mobbingu i innych patologii? | str. 95
4.1. Konflikty podłożem problemów interpersonalnych i patologii w firmie | str. 95
4.2. Ewolucja od konfliktu do mobbingu | str. 98
4.3. Etapy narastania zjawisk | str. 100
4.4. Kiedy na pewno mamy do czynienia z mobbingiem, a kiedy z dyskryminacją? | str. 106

Rozdział 5
Czynniki sprzyjające powstawaniu niepożądanych zjawisk | str. 108
5.1. Organizacja i struktura | str. 108
5.2. Zarządzanie firmą | str. 110
5.3. Pracownicy i zespoły – kto może być mobberem? | str. 112
5.4. Kto może zostać ofiarą? | str. 116
5.5. Czynniki zewnętrzne | str. 118

Rozdział 6
Konsekwencje mobbingu, dyskryminacji, molestowania dla zakładu pracy | str. 119
6.1. Konsekwencje prawne | str. 119
6.2. Praktyka sądowa – tendencje w orzecznictwie i przykłady orzeczeń | str. 128
6.3. Konsekwencje zarządcze | str. 146
6.4. Konsekwencje społeczne | str. 147
6.5. Konsekwencje indywidualne | str. 148

Rozdział 7
Prawdopodobieństwo zagrożenia mobbingiem, dyskryminacją i molestowaniem | str. 151
7.1. Rzeczywista skala zjawiska w Polsce | str. 151
7.2. Na co powinni zwracać uwagę pracodawcy? | str. 156

Rozdział 8
Istota przeciwdziałania patologiom | str. 158
8.1. Konieczność przełożenia prawnych zapisów na praktykę zarządzania – 15 lat polityki antymobbingowej w Polsce | str. 158
8.2. Wytyczne Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy dotyczące działań antymobbingowych | str. 165
8.3. Zakres działań wynikający z obowiązku pracodawcy | str. 168
8.4. Czy w ogóle można przeciwdziałać mobbingowi? | str. 169

Rozdział 9
Przeciwdziałanie w praktyce | str. 172
9.1. Punkt wyjścia – deklaracja woli pracodawcy | str. 172
9.2. Działania diagnostyczne | str. 174
9.3. Przykład ankiety antymobbingowej | str. 176
9.4. Działania informacyjne oraz uświadamiające | str. 189
9.4.1. Uwagi ogólne | str. 189
9.4.2. Przykład informacji podstawowej | str. 190
9.4.3. Przykład zawartości biuletynu dotyczącego zjawiska mobbingu przeznaczonego dla pracowników | str. 192
9.4.4. Przykładowy program szkolenia dotyczącego przeciwdziałania mobbingowi | str. 193
9.5. Rozwiązania systemowe – procedury i polityki antymobbingowe | str. 198
9.5.1. Uwagi ogólne | str. 198
9.5.2. Treść procedury i jej szczegółowość | str. 202
9.5.3. Przygotowanie tekstu i zakres konsultacji | str. 204
9.5.4. Jak wdrożyć procedurę antymobbingową (antydyskryminacyjną) | str. 206
9.5.5. Sankcje wobec sprawców – czy je stosować i w jakim zakresie? | str. 215
9.6. Inne rozwiązania systemowe – oceny pracowników, szkolenia | str. 219
9.7. Szczegółowe rekomendacje dotyczące obszaru rekrutacji | str. 239
9.8. Kryteria merytoryczne i wymagania osobowościowe | str. 240
9.9. Ustalenie zakresu i treści informacji dla kandydatów | str. 245
9.10. Inne działania – rozwiązania indywidualne | str. 254
9.11. Pomoc psychologiczna ofiarom mobbingu | str. 258

Rozdział 10
Przykłady dokumentów wewnątrzorganizacyjnych | str. 261
10.1. Przykład regulacji wewnętrznej (1) | str. 261
10.2. Przykład regulacji wewnętrznej (2) | str. 274
10.3. Przykład regulacji wewnętrznej (3) | str. 276
10.4. Przykład regulacji wewnętrznej (4) | str. 280
10.5. Regulacja dotycząca molestowania seksualnego | str. 294

Zakończenie | str. 299

Literatura | str. 305

Orzecznictwo | str. 307

Inni Klienci oglądali również

143,28 zł 159,20 zł
Do koszyka

Sprawozdawczość budżetowa w praktyce

"Książka jest praktycznym kompendium, niezbędnym w codziennej pracy każdego księgowego jednostek sektora finansów publicznych, głównych księgowych, skarbników, a także kierowników tych jednostek.Autorka szczeg&oac...
55,30 zł 79,00 zł
Do koszyka

Nowe praktyki kulturowe Polaków

Tomasz Szlendak i Krzysztof Olechnicki z przeciwległych biegunów opisują życie kulturalne Polaków po 1989 roku. Pierwszy przez pryzmat świata festiwali - wielozmysłowej kultury iwentu, drugi z perspektywy zamkniętych enklaw czy też subświ...
45,00 zł 50,00 zł
Do koszyka

Iwabradyna w terapii niewydolności serca - od teorii do praktyki

Zasadnicza część monografii Iwabradyna w terapii niewydolności serca - od teorii do praktyki to przede wszystkim bardzo ciekawie ujęte kompendium wiedzy o znaczeniu podwyższonej częstości akcji serca, patofizjologicznych przesłankach stosowania iwabra...
53,10 zł 59,00 zł
Do koszyka

Prawo zamówień publicznych w praktyce

Publikacja pokazuje, jak zmieni się Prawo zamówień publicznych od 1 stycznia 2021 r. Autorka, praktyk z wieloletnim doświadczeniem, koncentruje się na ukazaniu nowych rozwiązań. Przystępnie objaśnia – również na przykładach &n...
34,58 zł 38,42 zł
Do koszyka

Ekonomia dla przyszłości. Fundamentalne problemy w teorii ekonomii i praktyce gospodarczej

Monografia ta dotyczy jednego z głównych obecnie obszarów debaty ekonomicznej, tj. debaty na temat stanu teorii ekonomii, jej użyteczności praktycznej i przystawalności do bieżących oraz przyszłych wymogów dynamicznie zmieniającej ...
6,09 zł 8,70 zł
Do koszyka

Nanotechnologia w praktyce. Rozdział 6

ROZDZIAŁ 6 Z PUBLIKACJI PT. "NANOTECHNOLOGIA W PRAKTYCE", REDAKCJA KAMILA ŻELECHOWSKA. Jest to pierwsza tego typu pozycja na rynku polskim. Dostarcza praktycznej wiedzy dotyczącej przeprowadzania doświadczeń laboratoryjnych z obszaru nanotech...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!