0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Podręczniki akademickie »


Młodzież i popkultura - 03 Metodologia (eBook)

Dyskursy światopoglądowe, recepcja i opór

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Katowice, 1, 2014

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Pedagogika

  • Autor: Maciej Bernasiewicz

  • Wydawca: Uniwersytet Śląski

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
5,00 zł
4,50 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 0,50 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Młodzież i popkultura - 03 Metodologia

Autor omawia wybrane dyskursy obecne w kulturze popularnej. Kultura popularna jest pokazana jako znaczące narzędzie edukacji nieformalnej. Miłość, seks, wygląd, to główne tematy młodzieżowej prasy. Solidarność, szacunek, autentyczność to lejtmotywy w dyskursie muzyki rap. Autor dowodzi, że badana młodzież krytycznie odbiera przekaz kultury popularnej. Recenzja książki ukazała się na stronach portalu Wiara.pl, 28 grudzień 2009 r. (dostępna pod adresem: www.wiara.pl)

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-226-2367-1
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Przedmowa (Zbyszko Melosik) . . . . . . . . . . . . . . . . . 7
Wprowadzenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
Rozdział I
Pojęcie światopoglądu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13
1. Ideał życia jako refleks doświadczeń życiowych . . . . . . . . . 13
2. Tożsamość jako integralny składnik światopoglądu . . . . . . . 19
3. Światopogląd wyrażający się poprzez ludzkie ciało — reifikacja tożsamości.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25
4. Popularne dyskursy światopoglądowe . . . . . . . . . . . . . 33
Rozdział II
Młodzież i współczesna kultura popularna . . . . . . . . . . 43
1. Młodzież jako kategoria społeczna . . . . . . . . . . . . . . 43
2. Kultura popularna . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 49
2.1. Polaryzacja stanowisk wobec kultury popularnej . . . . . . 49
2.2. Cooltura nastolatka, czyli młodzieżowe czasopisma . . . . . 60
2.3. Rap, czyli muzyka folklorystyczna miejskiego getta . . . . . 64
3. Recepcja tekstów kulturowych przez młodzież . . . . . . . . . 70
Rozdział III
Metodologia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 81
1. Ogólna charakterystyka założeń metapedagogicznych . . . . . . 81
2. Problemy i pytania badawcze . . . . . . . . . . . . . . . . 88
3. Procedura i metody badawcze . . . . . . . . . . . . . . . . 91
4. Próba badawcza i przebieg badań . . . . . . . . . . . . . . 98
5. Charakterystyka społeczno-demograficzna badanych uczniów . . . 102
Rozdział IV
Dyskurs cooltury nastolatka oraz dyskurs hip-hopowy — światopoglądowa
nieprzystawalność? . . . . . . . . . . . . . . . . 107
1. Seks i miłość w dobie ponowoczesnej . . . . . . . . . . . . . 108
2. Człowiek „wrzucony” w bezwzględny świat versus „uwięziony” w ciele
— pesymistyczna wizja ludzkiego życia . . . . . . . . . . . 116
3. Cielesność versus osobowość — czym jest treść współczesnej tożsamości
nastolatka? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 125
4. Bity, melanż oraz polowanie na facetów, czyli o współczesnym ideale
autentyczności. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 133
Rozdział V
Modele dekodowania oraz krytyczny odbiór kultury popularnej . 143
1. Bloki czy slumsy — jaka jest prawda o światopoglądzie hip-hopowym?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 143
2. Wiejskie i miejskie dekodowanie tekstów kultury popularnej . . . 153
3. Aktywna rola młodzieży w recepcji tekstów kultury popularnej . . 160
Zakończenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 181
Aneksy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 190
Bibliografia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 207
Summary . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 217
Zusammenfassung . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 219

Inni Klienci oglądali również

23,63 zł 26,25 zł
Do koszyka

Młodzież jako kategoria rozproszona od paradoksów dojrzewania po (samo)realizację

Książka jest ciekawą i wielowymiarową propozycją na temat edukacji i rozwoju. Interdyscyplinarne odniesienia pozwalają Czytelnikowi na poszukiwania odpowiedzi na temat przyszłej edukacji, która zachowuje proporcje pomiędzy indywidualizacją a spo...
4,61 zł 5,00 zł
Do koszyka

Młodzież i popkultura - 05 Modele dekodowania oraz krytyczny odbiór kultury popularnej

Autor omawia wybrane dyskursy obecne w kulturze popularnej. Kultura popularna jest pokazana jako znaczące narzędzie edukacji nieformalnej. Miłość, seks, wygląd, to główne tematy młodzieżowej prasy. Solidarność, szacunek, autentyczność to lejtmot...
3,15 zł 3,50 zł
Do koszyka

Podstawy poznawcze procesu kształcenia - 06 Rozdz. 5, cz. 2. Metodologia badań empirycznych wykorzystania modelu poznania procesu kształcenia w praktyce szkół gimnazjalnych: Analiza procesu kształcenia według projektu modelu poznania w praktyce szkół...

W pracy przedstawiono podstawy poznawcze procesu kształcenia w aspekcie teoretycznym oraz praktycznym. Zaprezentowano stan wiedzy o procesie kształcenia w dydaktyce ogólnej. Poszukiwania badawcze skoncentrowano na podstawach poznawczych – ...

Edukacja, kultura, sztuka – spoistość a integracja - 05 Czytająca młodzież? – między niechęcią a fascynacją (komunikat z badań)

Niniejszą publikacją uwagę Czytelnika pragniemy zorientować na wybranych obszarach codziennego życia obecnych – chociaż w różnym wymiarze – w każdej epoce, zarówno tych bardzo odległych jak i współczesnej. Te obszary, t...
44,91 zł 49,90 zł
Do koszyka

Narzędzia tytanów. Taktyki, zwyczaje i nawyki milionerów, ikon popkultury i ludzi wybitnych

NARZĘDZIA,KTÓRE POMOGĄ CI OSIĄGNĄĆ SPRAWNOŚĆ, ZAMOŻNOŚĆ I MĄDROŚĆ Przez ostatnie dwa lata autor bestsellerów „New York Timesa” Tim Ferriss poznawał zwyczaje i narzędzia ludzi sukcesu z całego świata. Dzięki zdobytej wiedzy zdo...
3,60 zł 4,00 zł
Do koszyka

Życie rodzinne w sferze zawodów wysokiego ryzyka (na przykładzie zawodu policjanta) - 04 Metodologia badań własnych

Zagadnienie pracy ludzkiej i jej wpływu na życie rodzinne w ostatnich latach stało się tematem podejmowanym przez przedstawicieli różnych dziedzin nauki. Autorka, która jest socjologiem, również zajęła się problematyką zależności m...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.