Międzynarodowe strategie marek. Perspektywa przedsiębiorstw z rynków wschodzących
Książka wpisuje się w nurt dyskusji prowadzonej wśród naukowców oraz menedżerów na świecie dotyczącej podejść do stosowania marek w zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw z rynków wschodzących, w tym polskich podmiotów, w kontekście kształtowania i wzmacniania ich pozycji konkurencyjnej na rynkach zagranicznych. Zaprezentowana pozycja jest jedną z niewielu monografii prezentujących holistycznie te zagadnienia i uwzględniających perspektywę przedsiębiorstw z rynków wschodzących, w tym polskich podmiotów.
Spis treści
Wstęp
Rozdział 1. Marka a konkurencyjność przedsiębiorstwa
1.1. Istota konkurencyjności przedsiębiorstw
1.2. Koncepcje teoretyczne wyjaśniające kształtowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa
1.3. Marka, orientacja na markę i zdolności przedsiębiorstwa w zakresie zarządzania marką a konkurencyjność przedsiębiorstwa
1.3.1. Istota marki a konkurencyjność przedsiębiorstwa
1.3.2. Zdolności przedsiębiorstwa w zakresie zarządzania marką i orientacja na markę a wyniki przedsiębiorstwa
1.3.3. Podejścia do systemu zarządzania marką w organizacji
1.4. Podsumowanie
Rozdział 2. Zagraniczna ekspansja marek w świetle teoretycznych koncepcji internacjonalizacji przedsiębiorstw
2.1. Teoretyczne koncepcje umiędzynarodowienia przedsiębiorstwa a zagraniczna ekspansja marek
2.2. Modele wyjaśniające proces międzynarodowego rozwoju marki
2.3. Podsumowanie
Rozdział 3. Międzynarodowe strategie marek: istota, treść i kontekst
3.1. Międzynarodowe strategie marek - definicje
3.2. Międzynarodowa strategia marek a strategia umiędzynarodowienia przedsiębiorstwa
3.3. Treść międzynarodowej strategii marek i międzynarodowej strategii marki
3.3.1. Zakres decyzji dotyczących międzynarodowej strategii marek
3.3.2. Stosowanie marek na rynkach zagranicznych
3.3.3. Strategie portfela marek przedsiębiorstwa na rynkach zagranicznych
3.3.4. Treść międzynarodowej strategii marki
3.3.5. Międzynarodowe strategie marek ze względu na efekt kraju pochodzenia
3.4. Podsumowanie - model międzynarodowej strategii marek
Rozdział 4. Międzynarodowe strategie marek przedsiębiorstw z rynków wschodzących
4.1. Istota i typologia rynków wschodzących
4.2. Proces umiędzynarodowienia i międzynarodowa konkurencyjność przedsiębiorstw z rynków wschodzących
4.3. Proces umiędzynarodowienia i międzynarodowa konkurencyjność polskich przedsiębiorstw
4.4. Międzynarodowe strategie marek stosowane przez przedsiębiorstwa z rynków wschodzących - wnioski z literatury
4.5. Podsumowanie
Rozdział 5. Międzynarodowe strategie marek polskich przedsiębiorstw - koncepcja i wyniki badań empirycznych
5.1. Koncepcja badania
5.1.1. Przedmiot, cele badania empirycznego i hipotezy badawcze
5.1.2. Metoda badawcza
5.2. Ogólna charakterystyka badanych przedsiębiorstw
5.3. Wyniki i wnioski z badania empirycznego
5.3.1. Analiza głównych składowych konstruktów "zróżnicowanie uwarunkowań na rynkach zagranicznych" oraz "adaptacja strategii kluczowej marki na rynku zagranicznym"
5.3.2. Wyniki badania z zastosowaniem modelowania równań strukturalnych metodą PLS-SEM
5.3.3. Podsumowanie: wyniki weryfikacji przyjętych hipotez badawczych
Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków