0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Mentoring. Teoria, praktyka, studia przypadków

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2014

  • Autor: Małgorzata Sidor-Rządkowska

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Mentoring. Teoria, praktyka, studia przypadków

Znana od wieków, niezastąpiona relacja mistrz-uczeń coraz częściej wykorzystywana jest we współczesnych organizacjach, przybierając postać ustrukturyzowanych programów mentoringowych. Profesjonalne podejście do mentoringu omawia szeroko w pierwszej części książki Małgorzata Sidor-Rządkowska, ceniona ekspertka i autorka wielu publikacji z dziedziny zarządzania kapitałem ludzkim, podejmując takie tematy jak: współczesne definicje, rodzaje i formy mentoringu, różnice między mentoringiem a coachingiem, etyka mentoringu, zadania i kompetencje mentora oraz najważniejsze aspekty jego pracy, wdrażanie programu mentoringu w organizacji - etapy, dobór par mentor-podopieczny, zadania działu HR, rola przełożonego, "kwartet mentoringu", korzyści z programów mentoringowych dla podopiecznych, mentorów i organizacji. Wszystkie te zagadnienia są następnie rozwinięte w ciekawych i inspirujących studiach przypadków, których autorami są specjaliści biorący udział w przygotowaniu, wdrażaniu i przeprowadzaniu efektywnych programów mentoringu, mentoringu akademickiego i tutoringu - w firmach biznesowych, instytucjach administracji publicznej, na wyższych uczelniach, a także programów mentoringu społecznego. Szczegółowe charakterystyki tych procesów i związanych z nimi doświadczeń dostarczą wartościowej wiedzy zarówno pracownikom organizacji wdrażających programy mentoringowe, jak i wszystkim zainteresowanym tą formą wspierania jednostek i zespołów. "Książka została napisana z dużym eksperckim znawstwem analizowanej problematyki, a dobór prezentowanych treści umożliwia zainteresowanym czytelnikom zdobycie bogatej wiedzy na temat mentoringu". prof. dr hab. Ewa Syrek "Z pewnością można liczyć na duże zainteresowanie czytelników tą pozycją. Książka została napisana przystępnym językiem, a poruszane w niej zagadnienia będą przydatne zarówno teoretykom, jak i praktykom. Sprawdziła się tu również formuła połączenia syntetycznego wprowadzenia teoretycznego ze studiami przypadków". dr hab. Czesław Szmidt, prof. Akademii Leona Koźmińskiego

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-264-7391-3
  • Liczba stron: 204
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
O autorach   11
Część I. Pojęcie i istota mentoringu   15
Małgorzata Sidor-Rządkowska
Przegląd współczesnych definicji mentoringu   17
Rodzaje i formy mentoringu   19
Mentoring a coaching   22
Zadania i kompetencje mentora   24
Wybrane aspekty pracy mentora   29
Zawieranie kontraktu   29
Udzielanie rad   30
Wykorzystanie modelu GROW   31
Etyka mentoringu. Siedem zasad mentora   33
Wdrażanie programu mentoringu w organizacji   34
Korzyści dla organizacji   35
Korzyści dla podopiecznych   37
Korzyści dla mentorów   38
Obszary szczególnego zastosowania programów mentoringowych w organizacji   39
Zagadnienia, które trzeba rozważyć przed wdrożeniem programu   41
Etapy wdrożenia programu   43
Dobór par mentor-podopieczny   44
Zadania działu HR    47
Rola bezpośredniego przełożonego. Kwartet mentoringu    48
Rozmowa z Joanną Malinowską-Parzydło, założycielką i prezeską Polskiego Stowarzyszenia Mentoringu    51
Część II. Programy mentoringowe - studia przypadków    57
Mentoring w firmie Nestlé   59
Beata Burlińska-Marczuk 
Podstawowe założenia i cele programu   59
Komunikacja projektu   61
Szkolenie i wsparcie uczestników programu   62
Dobór kandydatów na podopiecznych   63
Dobór kandydatów na mentorów   64
"Kojarzenie par   65
Pierwsze spotkanie   68
Działania po zakończeniu programu    69
Czynniki sukcesu    70
Pojawiające się trudności i sposoby ich przezwyciężania    70
Mentoring w firmie DHL Express   73
Maja Chabińska-Rossakowska
Początki mentoringu w DHL Express   73
Mentoring patronacki versus mentoring rozwojowy   74
Profil mentora    75
Kontrakt - oczekiwania i zobowiązania mentorów i uczestników   76
Odpowiedzialność za zmianę    77
Indywidualny plan rozwoju - podstawowe narzędzie w procesie mentoringu   77
Skuteczność programu    78
Mentoring w organizacji dziś    81
Podsumowanie    81
Mentoring w banku Citi Handlowy    83
Grzegorz Skibiński
Dobre standardy mentoringu powstają latami    83
Wsparcie procesu wdrożenia nowego pracownika   83
Usystematyzowany proces mentoringowy   85
Intermentoring pokoleniowy w organizacji   91
Bożena Boruta-Gojny, Katarzyna Popiołek
Znaczenie międzypokoleniowego transferu wiedzy   91
Idea i źródła powstania intermentoringu   92
Droga od pomysłu do realizacji intermentoringu   93
Portret pokoleń w świetle przeprowadzonych badań    97
Przebieg intermentoringu pokoleniowego    98
Przygotowanie organizacji do intermentoringu    101
Podsumowanie efektów wdrożenia intermentoringu międzypokoleniowego    103
Mentoring jako element systemu zarządzania wiedzą w administracji publicznej   107
Kamil Mroczka
Mentoring a zarządzanie wiedzą    107
Mentoring w ramach służby przygotowawczej w służbie cywilnej    110
Mentoring w jednostkach administracji samorządowej - projekt "Samokształcenie w Urzędzie m. st. Warszawy"    114
Podsumowanie    118
Program mentoringowy w Krajowej Szkole Administracji Publicznej   121
Anna Jaroń
Rola Krajowej Szkoły Administracji Publicznej w kształceniu przyszłych urzędników państwowych    121
Mentoring w procesie kształcenia zawodowego urzędników służby cywilnej    122
Program "Mentor" w Krajowej Szkole Administracji Publicznej    125
Program mentoringowy Vital Voices Poland   135
Agnieszka Bilińska
Działalność Vital Voices Poland   135
Dlaczego mentoring? Definicja i sposoby rozumienia mentoringu    136
Mentoring a przywództwo   138
Kluczowe czynniki sukcesu programów mentoringowych   140
Przyczyny nieefektywnych relacji mentoringowych    141
Rodzaje mentoringu stosowane w Vital Voices Poland   141
Mentorki Vital Voices Poland   142
Podopieczne w programie Vital Voices Poland   144
Global Mentoring Walk   145
Dobór par mentoringowych   145
Pozytywne skutki mentoringu    146
"Jestem szefową". Mentoring w ramach programu dla dziewcząt z potencjałem przywódczym    149
Małgorzata Perkowska
"Jestem szefową" - konkurs dla młodych liderek   149
Program mentoringowy dla finalistek konkursu "Jestem szefową"
przygotowany przez Vital Voices - szanse i wyzwania    152
Quo vadis szefowo?    159
Mentoring akademicki - doświadczenia Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Janusza Korczaka w Warszawie    161
Martyna Wronka
Inspiracje programu   161
Przygotowanie mentorów   162
Wchodzenie w nową rolę   163
Narzędzia i dokumenty programu   164
Wybór mentora   167
Forma spotkań mentoringowych   167
Przebieg spotkań mentoringowych    168
Uwagi końcowe    170
Mentoring i tutoring - doświadczenia Collegium Wratislaviense   173
Piotr Czekierda, Bartosz Fingas
Podstawy działalności Collegium Wratislaviense    173
Mentoring a tutoring - podobieństwa i różnice   174
Programy realizowane przez Collegium Wratislaviense    178
Podsumowanie   184
Program Starszy Brat Starsza Siostra jako przykład mentoringu społecznego    185
Agata Butarewicz
Podstawowe założenia programu   185
Realizacja programu Starszy Brat Starsza Siostra w Białymstoku   190
Program z perspektywy mentora i koordynatora   192
Uwagi końcowe    195
Bibliografia    197
Słowa kluczowe: HR Mentor opracowanie mentoring

Inni Klienci oglądali również

22,41 zł 24,90 zł
Do koszyka

Die blaue Hand

Die junge Eunice Weldon nimmt eine Stellung als Sekretärin der reichen Mrs. Groat an und zieht in deren Haus ein. Zurück bleibt eine Karte mit einem blauen Handabdruck und einer geheimnisvollen Warnung: „Jemand, der Dich liebt, bittet D...
26,10 zł 29,00 zł
Do koszyka

Studia nad ceramiką czarnopokostowaną z wykopalisk w Nikonion. Dystrybucja naczyń czarnopokostowanych w ośrodkach greckich północno-zachodniego wybrzeża Morza Czarnego

Nikonion, usytuowane w północno-zachodniej części Morza Czarnego, znajdowało się w pobliżu Olbii, największego ośrodka greckiego w regionie, oraz Tyras, kolonii założonej w tym samym lub nieco późniejszym czasie co Nikonion. Miasto to ule...
6,09 zł 8,70 zł
Do koszyka

Nanotechnologia w praktyce. Rozdział 2

ROZDZIAŁ 2 Z PUBLIKACJI PT. "NANOTECHNOLOGIA W PRAKTYCE", REDAKCJA KAMILA ŻELECHOWSKA. Jest to pierwsza tego typu pozycja na rynku polskim. Dostarcza praktycznej wiedzy dotyczącej przeprowadzania doświadczeń laboratoryjnych z obszaru nanotech...
23,80 zł 34,00 zł
Do koszyka

Praktyki rodzinne i rodzicielskie we współczesnej Polsce

Twórczy, intelektualny ferment i badawczy boom w polskiej familiologii ostatnich lat musiały w końcu zaowocować taką pracą. (...) Największą wartością książki jest zebrany przez Sikorską „materiał dowodowy”. To z niego pochodzą choćb...
51,80 zł 74,00 zł
Do koszyka

Inżynieria wymagań w praktyce

W ostatnich latach rośnie zainteresowanie dziedziną inżynierii wymagań i zagadnień z nią bezpośrednio związanych, takich jak modelowanie biznesowe czy zarządzanie projektem. Istniejące książki i publikacje z reguły koncentrują się na wybranych aspektac...
14,00 zł 20,00 zł
Do koszyka

W poszukiwaniu socjologicznej teorii rozwoju miast

W jaki sposób globalizacja zmieniła trajektorie rozwoju miast? Na czym polega współczesna konkurencja na światowym rynku miejsc? Jak w dobie postfordyzmu kształtują się relacje między gospodarką, polityką i mieszkańcami mias...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!