0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Menedżer coachem. Jak rozmawiać, by osiągnąć rezultaty

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2015

  • Seria / cykl: HR

  • Autor: Olga Rzycka, Wiesław Porosło

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

DOSTĘPNE FORMATY I EDYCJE
ROK WYDANIA
CENA
Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Menedżer coachem. Jak rozmawiać, by osiągnąć rezultaty

Głównym celem tej książki jest pokazanie, jak użytecznym, jednak w praktyce menedżerskiej niedocenianym narzędziem pozostaje rozmowa. Czytelnicy dowiedzą się z niej, jak powinny wyglądać konstruktywne rozmowy z pracownikami oraz jak wiele może zmienić coaching. Autorzy zachęcają do refleksji nad coachingowym stylem zarządzania, w którym podstawowym sposobem rozwiązywania problemów jest dialog oparty na partnerskich relacjach. Umiejętność rozmawiania, budowania kultury dialogu, kultury opartej na wzajemnym szacunku, docenianiu i zaufaniu, stanowi bowiem najważniejszy atrybut współczesnego lidera.

Książka składa się z czterech części: Grunt, Fundamenty, Filary, Dach, stanowiących metaforyczne nawiązanie do procesu wznoszenia budowli. Udzielono w niej odpowiedzi na następujące pytania:


Jak lepiej radzić sobie z codziennymi zadaniami?
Jak skuteczniej pracować z ludźmi?
Jak uczynić pracowników współodpowiedzialnymi za pomyślność firmy?
Jak wykorzystać ich talenty i wiedzę oraz skłonić do rozwoju?
Jak pozwolić pracownikom na więcej autonomii, nie tracąc przy tym kontroli ani autorytetu?
Dlaczego coaching jest obecnie tak popularny?
W czym pomaga postawa menedżera-coacha?
Co można zyskać, ucząc się coachingu?
Publikacja jest wynikiem kilkuletniej pracy autorów z menedżerami różnych szczebli polskich firm. Stanowi także efekt przemyśleń dotyczących zwiększenia efektywności i satysfakcji z pracy.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Wydawnictwa prawnicze
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-264-9696-7
  • ISBN druku: 978-83-264-9480-2
  • EAN: 9788326496967
  • Liczba stron: 416
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
O autorach | str. 11

Podziękowania | str. 14

Przedmowa | str. 16

Przedmowa do wydania drugiego | str. 20

Przedmowa do wydania trzeciego | str. 22

Wprowadzenie | str. 23

Dla kogo jest ta książka? | str. 24
Jaki cel przyświecał jej napisaniu? | str. 24
Czemu służy coaching | str. 25

CZĘŚĆ I. GRUNT | str. 27

Rozdział 1. Poglądowe wprowadzenie | str. 29

Współczesny świat i menedżer | str. 29
Definicje, istota, cele coachingu | str. 31
Po co coaching? | str. 36
Dane o coachingu | str. 38
Menedżer jako coach | str. 41
Specyfika coachingu menedżerskiego | str. 48

Rozdział 2. Miejsce coachingu we współczesnym świecie biznesu | str. 51

Kierunki zmian w świecie biznesu - wyzwania dla organizacji | str. 51
Rola menedżerów | str. 53

CZĘŚĆ II. FUNDAMENTY | str. 59

Rozdział 3. Menedżer i coach | str. 61

Rola coacha | str. 61
Atrybuty dobrego menedżera-coacha | str. 66
10 przykazań menedżera-coacha | str. 74
10 zasad menedżera-coacha | str. 75
Wpływ wartości wyznawanych przez menedżera-coacha na jego zespół | str. 76

Rozdział 4. Człowiek | str. 79

Kim jest człowiek | str. 79
Rozumienie osoby | str. 80
Wskaźniki, które sygnalizują problemy psychologiczne coachowanego | str. 88

Rozdział 5. Zmiana | str. 90

Kilka słów o zmianie | str. 90
Zmiana osobista | str. 91
Opór | str. 101

Rozdział 6. SFA - koncentracja na rozwiązaniach | str. 105

Solution Focused Approach - podejście skupione na rozwiązaniu | str. 105
Solution Focused Coaching - coaching skupiony na rozwiązaniu | str. 109
Narzędzia umożliwiające kreowanie rozwiązań | str. 110
Rozmowy oparte na SFC | str. 111

Rozdział 7. Dialog | str. 113

O pracy menedżera-coacha | str. 113
Efektywna komunikacja | str. 114
Co wpływa na komunikację? | str. 115
Dialog coachingowy | str. 118
Mówienie - pytanie | str. 121
Rozmowy coachingowe | str. 123
Rozmowy wspierające | str. 126
Język | str. 130
Opowiadanie historii | str. 132
Styl coachingu | str. 134

CZĘŚĆ III. FILARY | str. 137

Rozdział 8. Relacja | str. 139

Relacja coachingowa | str. 139
Wskaźniki relacji | str. 140
Budowanie relacji coachingowej | str. 144
Zaangażowanie w relację coachingową | str. 145

Rozdział 9. Zaufanie | str. 148

Czym jest zaufanie | str. 148
Korzenie naszej tendencji do ufania albo nieufania drugiej osobie | str. 150
Zaufanie i przywództwo | str. 152
Dlaczego zaufanie jest ważne? | str. 153
Budowanie zaufania | str. 155
Zaufanie do samego siebie | str. 161
Okazywanie zaufania | str. 161
Brak zaufania w organizacjach | str. 162

Rozdział 10. Przekonania | str. 163

Przekonania i cykl osiągania rezultatów | str. 163
Praca z przekonaniami | str. 165
Zniekształcenia myślenia | str. 172

Rozdział 11. Emocje i motywacja | str. 175

Emocje | str. 175
Motywacja | str. 176
Coaching i emocje | str. 177

Rozdział 12. Narzędzia | str. 182

Narzędzia i techniki w coachingu | str. 182
Ty jako narzędzie coachingu | str. 184
Słuchanie | str. 188
Zadawanie pytań | str. 199
Przeformułowywanie (reframing) | str. 220
Obserwacja | str. 222
Informacja zwrotna (feedback) | str. 224
Perspektywy | str. 235
Skalowanie | str. 236
Poszukiwanie wyjątków | str. 237
Komplementowanie | str. 238
Zasoby | str. 238
Metafory | str. 238
Działanie | str. 240
Doradzanie klientom | str. 242
Struktury prowadzenia rozmów | str. 243

CZĘŚĆ IV. DACH | str. 257

Rozdział 13. Proces coachingu | str. 259

Ogólna struktura procesu coachingu | str. 259
Badanie potrzeb coachingowych | str. 260
Określanie celów | str. 265
Negocjowanie oczekiwań wobec coachingu i kontrakt coachingowy | str. 266
Cykl coachingu | str. 269
Z czego składa się sesja coachingowa? | str. 271
Inicjowanie relacji coachingowej | str. 271
Rozumienie sytuacji, w której dana osoba się znajduje | str. 272
Zamykanie relacji coachingowej | str. 275

Rozdział 14. Zagrożenia i wyzwania dla menedżerów stosujących coaching | str. 277

Zagrożenia | str. 277
Twoje ego | str. 278
Jak nie zostać ratownikiem ani prześladowcą? | str. 280
Siła nawyków | str. 281
Oczekiwania zwierzchników | str. 282
Jak ruszyć lokomotywę? | str. 283

Rozdział 15. Rady praktyków | str. 285

Jak się przygotowywać do sesji coachingowej? | str. 285
Co robić, żeby coaching był bardziej efektywny? | str. 289
Rady związane z prowadzeniem coachingu | str. 289
Zasady i wskazówki dla wszystkich, którzy rozpoczynają coaching | str. 290
Trzy reguły pomagania innym | str. 296

Rozdział 16. Wskazówki na drogę | str. 300

Doskonalenie się | str. 300
Kiedy zacząć stosować coaching? | str. 300
Ile jeszcze muszę się uczyć? | str. 301
Gdzie szukać wsparcia? | str. 302

Na zakończenie | str. 305

Bibliografia (polecana literatura dodatkowa) | str. 307

Indeks | str. 311

Inni Klienci oglądali również

31,41 zł 34,90 zł
Do koszyka

Menedżer 80/20. Pracuj mniej, osiągaj więcej

Czy przytłacza cię ciągły napływ wiadomości do skrzynki odbiorczej? Czy masz trudności z uporaniem się z zadaniami z listy „do wykonania”? Czy siedzisz w pracy dłużej, niżbyś chciał, i masz wrażenie, że nie poświęcasz czasu na n...
34,20 zł 38,00 zł
Do koszyka

Administrategia. Jak osiągnąć sukces osobisty zarządzając w administracji publicznej

Administrategia to pierwsze w Polsce i Europie Środkowej praktyczne kompendium wiedzy o strategicznym zarządzaniu w sektorze publicznym. Będąca wynikiem badań w dziesiątkach urzędów, a także wykorzystująca najnowsze idee i dobre praktyki z całeg...
39,96 zł 44,40 zł
Do koszyka

Medytacja kodu źródłowego - nowatorska technika. Jak szybko pokonać lęk, stres i skutecznie osiągnąć cele, aktywując niewykorzystany potencjał mózgu

Tradycyjne techniki medytacyjne wymagają dużo czasu, a na efekty trzeba dość długo czekać. Dzięki technice opisanej w tej publikacji uaktywnisz swój wyższy mózg przed rozpoczęciem medytacji. Prezentowane ćwiczenia sprawią, że dostąpisz wy...
34,20 zł 38,00 zł
Do koszyka

Charyzma. Jak osiągnąć sukces, doskonaląc własną osobowość

CHARYZMA - masz to w sobie!Nikolaus B. Enkelmann (1936–2017) był jednym z najbardziej znanych ekspertów w dziedzinie zarządzania. W swym instytucie w Königstein przez ponad pół wieku z powodzeniem prowadził seminari...
44,80 zł 64,00 zł
Do koszyka

Kapitał 1.1. Rezultaty bezpośredniego procesu produkcji

Kapitał 1.1. Rezultaty bezpośredniego procesu produkcji to jedyny zachowany tekst, w którym Marks wyjaśnia pojęcia realnej i formalnej subsumcji pracy pod kapitał. Umożliwiają one zupełnie nowe spojrzenie na jego ekonomię polityczną oraz krytykę...
22,49 zł 24,99 zł
Do koszyka

#Nie bałam się o tym rozmawiać

Największą wartością zawartych w tej książce opowieści jest ich autentyczność i szczerość. To prawdziwe losy kobiet, które odważyły się pokazać twarz i odsłonić to, co zazwyczaj starannie jest skrywane: domową przemoc, seksualną agresję, poniżen...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!