0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Mediacje. Praktyczne strategie rozwiązywania konfliktów

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2016

  • Autor: Christopher W. Moore

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Mediacje. Praktyczne strategie rozwiązywania konfliktów

Mediacja jest to proces rozwiązywania konfliktów z udziałem strony trzeciej akceptowanej przez wszystkich uczestników, lecz niemającej uprawnień do podejmowania za nich wiążących decyzji. Do mediacji przystępuje się zazwyczaj wtedy, gdy strony sporu same nie są w stanie podjąć rozmów albo rozpoczęły dyskusję, lecz nie udało im się osiągnąć kompromisu. W publikacji szczegółowo omówiono i zilustrowano licznymi przykładami całe spektrum zagadnień związanych z mediacjami. Obecne wydanie tego światowego bestselleru zostało znacznie poszerzone w stosunku do wcześniejszych. Uwzględnia m.in. nowe sposoby wykorzystania mediacji w dziedzinie sporów handlowych, publicznych i osobistych oraz wpływ uwarunkowań kulturowych na przebieg mediacji. Treść publikacji uzupełniono także kilkoma dodatkami przedstawiającymi zasady profesjonalnej praktyki, takimi jak: modelowe standardy postępowania mediatorów, przykładowe porozumienie w sprawie usług mediacyjnych, lista kontrolna początkowych uwag i stwierdzeń mediatora, przykładowy formularz dokumentacji porozumienia. Książka może służyć jako podręcznik podczas seminariów i programów szkoleniowych w dziedzinie mediacji i negocjacji, rozwiązywania konfliktów, prawa, działalności gospodarczej, zarządzania, planowania, opieki społecznej, doradztwa, edukacji, socjologii i psychologii. Zainteresuje też z pewnością profesjonalistów - prawników, menedżerów, terapeutów, pracowników socjalnych, urzędników, nauczycieli i innych - którzy mogą wykorzystywać zasady i procedury mediacji jako narzędzia radzenia sobie z konfliktami i negocjowania rozwiązań złożonych problemów.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Wydawnictwa prawnicze
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8092-837-4
  • ISBN druku: 978-83-8092-073-6
  • Liczba stron: 644
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
O autorze    13
Wstęp    15
Część pierwsza	Spory, rozwiązywanie konfliktów i mediacja
Rozdział 1. Metody zarządzania sporami i konfliktami oraz ich rozwiązywania    25	Spór pomiędzy Whittamore'em a Singsonem    25	Metody i procedury zarządzania konfliktem i rozwiązywania go    27
Rozdział 2. Proces mediacji. Role i funkcje mediatora, metody i procedury mediacji    40	Definicja mediacji    40	Kilka wariantów relacji pomiędzy mediatorem a stronami i rodzaju udzielanego im wsparcia    49	Zróżnicowanie mediacji pod względem adresatów, punktu ciężkości, głębi interwencji i stopnia aktywności    58	"Szkoły" mediacji    66	Zanim przejdziemy dalej    78
Rozdział 3. Praktyka mediacji    80	Historyczne i kulturowe korzenie mediacji: praktyki religijne i zwyczajowe    81	Współczesna praktyka mediacji    88	Mediacja na świecie    99
Rozdział 4. Analiza konfliktu. Poszukiwanie przyczyn konfliktu i możliwości współpracy    124	Krąg konfliktu. Przyczyny sporów i możliwości współpracy    127	Czynniki stanowiące źródła konfliktu i możliwości współpracy    133	Opcje zrozumienia i porozumienia oraz wyniki    178
Rozdział 5. Negocjacje a rozwiązywanie konfliktu    183	Negocjacje transakcyjne i zmierzające do rozwiązania konfliktu    183	Postępowanie mediatora w zależności od ukierunkowania negocjacji i przyjętych w nich procedur    191
Część druga	Przygotowania do skutecznej mediacji
Rozdział 6. Proces mediacji w ujęciu ogólnym    195	Etapy procesu mediacji    196	Etapy, cele, zadania i czynności w trakcie przygotowań do mediacji    200	Etapy, cele, zadania i czynności w trakcie sesji mediacyjnej    210
Rozdział 7. Nawiązywanie wstępnych kontaktów ze stronami sporu    230	Zadania mediatora na etapie włączania się w spór    236	Praktyczna strona włączania się mediatora    245
Rozdział 8. Gromadzenie i analiza podstawowych informacji    250	Ramy pojęciowe analizy    251	Terminy gromadzenia danych    252	Osoba gromadząca dane    253	Sposoby przeprowadzania wywiadów    254	Metody gromadzenia danych    254	Strategie gromadzenia danych    257	Metody przeprowadzania wywiadów    262	Procedury i umiejętności komunikowania się i przeprowadzania wywiadów    263	Zapisywanie informacji    275	Gromadzenie danych przez współmediatorów i w sporach z udziałem wielu stron    277	Analiza konfliktu    281	Przedstawianie danych i wyników analizy stronom sporu    281	Podjęcie kluczowej decyzji w sprawie przystąpienia do mediacji lub zrezygnowania z niej    283
Rozdział 9. Opracowanie planu mediacji    287	Uczestnicy negocjacji    289	Miejsce negocjacji    296	Urządzenie pomieszczenia    298	Ogólne uwagi w sprawie opracowania planu mediacji    300	Szczegółowy plan rozpoczęcia pierwszej wspólnej sesji mediacyjnej    303	Przemyślenie kwestii wzajemnego edukowania się stron    304	Opracowanie strategii radzenia sobie z sytuacjami patowymi    305
Część trzecia	Prowadzenie produktywnych spotkań mediacyjnych
Rozdział 10. Rozpoczęcie mediacji    309	Przywitanie stron    311	Przedstawienie się i wystąpienia otwierające    313	Wystąpienie otwierające i omówienie różnych aspektów procesu mediacji    315	Odmienności kulturowe    330
Rozdział 11. Przedstawienie wyjściowych punktów widzenia stron i opracowanie porządku postępowania    332	Wystąpienia otwierające stron    332	Ułatwianie komunikacji i wymiany informacji podczas wystąpień otwierających    343	Wytwarzanie pozytywnego klimatu emocjonalnego    344	Warianty kulturowe wystąpień otwierających    345	Sformułowanie kwestii i ustalenie porządku obrad    347	Określanie i formułowanie kwestii    348	Zmienne formułowania i przeformułowywania kwestii    349	Formułowanie i przeformułowywanie szeroko ujętych obszarów tematycznych dyskusji    355	Opracowanie porządku obrad    357	Kłopoty z formułowaniem kwestii i opracowywaniem porządku obrad    361	Aspekty kulturowe opracowywania porządku obrad    364
Rozdział 12. Wzajemne edukowanie się stron w sprawie problemów, potrzeb i interesów oraz formułowanie problemów do rozwiązania    368	Jakie informacje trzeba przedstawiać i wymieniać    368	Gdzie należy przedstawiać i wymieniać informacje    369	Wspieranie produktywnego przedstawiania i owocnej wymiany informacji    371	Trudności przy wskazywaniu potrzeb i interesów    372	Pielęgnowanie pozytywnego nastawienia do badania interesów    375	Procedury wspomagania stron przedstawiających i wyjaśniających sobie nawzajem swoje potrzeby i interesy    376	Bezpośrednie procedury określania interesów    378	Pozycje, interesy i blef    380	Wskazywanie interesów, akceptacja i porozumienie    383	Wspólne sformułowanie problemu    385	Aspekty kulturowe    387
Rozdział 13. Generowanie opcji i rozwiązywanie problemu    390	Uświadamianie stronom zapotrzebowania na wiele opcji    391	Odwodzenie stron od pozycji niemożliwych do przyjęcia    392	Ogólne metody i strategie generowania opcji    395	Ogólne strategie generowania opcji    397	Szczegółowe procedury generowania opcji    402	Fora generowania opcji    410	Generowanie opcji w sporze Whittamore-Singson    411	Kwestie kulturowe    412
Rozdział 14. Ocena i dopracowanie opcji porozumienia    414	Ocena przedziałów zgody, pozycji i opcji    415	Kryteria i procedury oceny    416	Rozpoznawanie i wzmacnianie dodatniego wspólnego przedziału zgody    422	Przegląd możliwych wyników konfliktu    425	Dopracowywanie opcji    431	Ocena i dopracowywanie opcji w sporze Whittamore-Singson    432	Aspekty kulturowe    432
Rozdział 15. Osiągnięcie porozumienia i zamknięcie sprawy    434	Strategie osiągania ostatecznego porozumienia    434	Stopniowa zbieżność    435	Powiązania, wymiana i wspólne wypracowanie porozumień pakietowych    438	Formuły i porozumienia co do zasady    439	Skok do porozumienia    441	Środki proceduralne rozwiązywania kwestii rzeczowych    444	Metody kompleksowe    446	Rola mediatora w rozpoznawaniu i potwierdzaniu porozumienia    447	Rzeczowe zamknięcie sprawy i sformalizowanie porozumienia    450	Zamknięcie proceduralne    457	Zamknięcie psychologiczne i przedefiniowanie relacji pomiędzy stronami    458	Zamknięcie, rytuał i symboliczne zakończenie konfliktu    470	Osiągnięcie porozumienia i zamknięcie w sporze Whittamore-Singson    471	Aspekty kulturowe    471
Rozdział 16. Wdrożenie i monitorowanie porozumień    474	Zamknięcie proceduralne, wdrażanie i monitorowanie    474	Kryteria stosowania się do porozumienia i jego wdrażania    477	Monitorowanie wykonania porozumienia    478	Zapisy dotyczące rozwiązywania przyszłych sporów i odnośne procedury    478	Wdrażanie i monitorowanie porozumienia w sporze Whittamore-Singson    480	Kulturowe aspekty monitoringu    481
Część czwarta	Strategie postępowania w sytuacjach szczególnych
Rozdział 17. Strategie postępowania w sytuacjach szczególnych    485	Spotkania na osobności    486	Wyczucie czasu i nieprzekraczalne terminy    494	Zarządzanie nieprzekraczalnymi terminami przez mediatora    497	Oddziaływanie mediatora    502	Zarządzanie procesem negocjacji    506	Równowaga sił pomiędzy stronami    513	Mediacja, kultura i płeć    517	Nadrzędne strategie podejścia do dawnych, obecnych i przyszłych przyczyn konfliktu    520	Metody mediacji w sporach dotykających głębokich przekonań lub wartości    525	Powstrzymywanie się mediatora od prób zmiany przekonań lub wartości    530	Wymiana poszanowania różnych przekonań i wartości lub przekładanie ich na interesy    537	Wytwarzanie przez mediatora napięć pomiędzy przekonaniami i wartościami wyznawanymi przez jedną stronę    540	Ujawnienie wspólnych nadrzędnych przekonań, wartości lub zasad albo stworzenie nowych    544	Przedstawienie konfliktu przekonań i wartości do rozstrzygnięcia stronie trzeciej    545
Rozdział 18. Strategie mediacji z udziałem wielu stron    547	Zespoły w negocjacjach    548	Typy rzeczników    554	Negocjacje z udziałem wielu stron - fora, schematy i procedury    555	Zespoły a ich mocodawcy    559
Część piąta	Doskonalenie praktyki mediacji
Rozdział 19. Doskonalenie praktyki mediacji    565	Kodyfikacja praktyki mediacji oraz literatura przedmiotu    566	Formalne szkolenia, studia uniwersyteckie, dyplomy    567	Prywatni niezależni praktycy oraz organizacje świadczące profesjonalne usługi mediacyjne    575	Stowarzyszenia profesjonalistów z dziedziny mediacji i rozwiązywania sporów    576	Kodeksy etyczne i standardy postępowania zawodowego    579	Specjalizacje zawodowe    581	Regulacje dotyczące podejmowania działalności i wykonywania zawodu    581
Dodatek A. Zasady profesjonalnej praktyki    585
Dodatek B. Porozumienie w sprawie usług mediacyjnych    594
Dodatek C. Lista kontrolna otwierającego wystąpienia mediatora    598
Dodatek D. Formularz dokumentacji porozumienia    600
Literatura    603
Spis ilustracji i tabel    636
Indeks    637

Inni Klienci oglądali również

20,00 zł
Do koszyka

Chodząca mądrość – trzy pokolenia, dwa psy i poszukiwanie szczęśliwego życia

Gotham Chopra zabiera nas na spacery ze swoim wszechwiedzącym ojcem i równie oświeconym czworonogiem, w zwariowaną podróż samolotem, podczas której pies wyjątkowo nie dostał swojej pigułki uspokajającej, na rowerową wyprawę we włos...
22,41 zł 24,90 zł
Do koszyka

Die blaue Hand

Die junge Eunice Weldon nimmt eine Stellung als Sekretärin der reichen Mrs. Groat an und zieht in deren Haus ein. Zurück bleibt eine Karte mit einem blauen Handabdruck und einer geheimnisvollen Warnung: „Jemand, der Dich liebt, bittet D...
25,83 zł 28,70 zł
Do koszyka

Start-up a uwarunkowania sukcesu. Wymiar teoretyczno-praktyczny

Przygotowując niniejszą publikację autorzy przyjęli założenie, że w związku z rosnącym zainteresowaniem rozwiązaniami biznesowymi typu start-up i ich ostatnią popularnością w naszym kraju, w tym na szczeblu instytucjonalnym, ważnym krokiem w ramach cał...
34,20 zł 38,00 zł
Do koszyka

Strategie psychodydaktyki twórczości w kształceniu językowym

Zaletą tej rozprawy jest bardzo dobre, syntetyczne i kompetentne osadzenie jej we współczesnych pedagogiach, które uzasadniają inne podejście do kształcenia językowego. Autorka bardzo dobrze łączy klasyków rodzimej glottodydaktyki ...
35,10 zł 39,00 zł
Do koszyka

Podróże służbowe – praktyczne rozliczenia

Podróż służbowa to wykonywanie na polecenie pracodawcy zadania służbowego poza miejscowością, w której znajduje się stałe miejsce pracy pracownika lub w której znajduje się siedziba pracodawcy. Książka omawia kwestie związane z pod...
24,21 zł 26,90 zł
Do koszyka

Praktyczny Kurs Pisarstwa

Jak napisać fascynującą książkę z intrygującą fabułą i odnieść sukces? Rozpoczynasz właśnie swoją przygodę z pisarstwem? Twoja wyobraźnia z pewnością szaleje, a Ty marzysz o przelaniu swoich myśli i stworzeniu niesamowitego dzieła... Pyta...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!