0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Marketingowe zarządzanie apteką

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2013

  • Autor: Henryk Mruk, Małgorzata Michalik, Tomasz Barałkiewicz

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    ePub (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Marketingowe zarządzanie apteką

Ostatnie zmiany w prawie farmaceutycznym postawiły apteki przed nowymi wyzwaniami. Stałe ceny i marże leków refundowanych oraz zakaz reklamy aptek wymagają zmiany strategii marketingowego zarządzania tymi placówkami. W niniejszej publikacji przedstawiono szeroki zestaw instrumentów marketingowych możliwych do stosowania w aptekach. Pozwalają one zapewnić satysfakcję pacjentów oraz umożliwić aptece osiągnięcie właściwego poziomu obrotów, a tym samym przyczyniają się do zbudowania wysokiej pozycji rynkowej placówki. W książce omówiono: zasady efektywnego zarządzania asortymentem leków, sposoby prowadzenia negocjacji zakupowych, reguły ustalania cen, metody skutecznej komunikacji z pacjentami. Adresaci: Opracowanie jest skierowane do właścicieli i kierowników aptek oraz pracujących w nich magistrów farmacji. Może być również przydatne podmiotom współpracującym z tymi placówkami, czyli producentom, hurtownikom oraz fi rmom świadczącym usługi dla aptek.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-264-5893-4
  • ISBN druku: 978-83-264-4114-1
  • Liczba stron: 256
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp 	  11
Rozdział I. Apteki w obliczu zmian na rynku w 2012 roku  	  15 
1. Geneza zmian  	  15
2. Sztywne ceny i marże oraz zakaz rabatowania  	  18
3. Zakaz reklamy aptek  	  20
4. Pozostałe zmiany  	  21
5. Zarządzanie marketingowe apteką w obliczu zmian  	  22
 Rozdział II. Apteka jako mikroprzedsiębiorstwo  	  24
1. Misja zawodowa a prowadzenie apteki  	  24
2. Apteka w systemie gospodarczym  	  26
3. Pacjenci w centrum uwagi  	  27
4. Segmentacja istotą działań apteki  	  28
5. Koncepcja marketingu mix  	  29
Rozdział III. Metody analizy otoczenia apteki  	  35
1. Apteka a otoczenie  	  35
2. Otoczenie dalsze  	  35
3. Otoczenie polityczno-prawne  	  36
4. Czynniki ekonomiczne  	  37
5. Czynniki demograficzne  	  39
6. Czynniki społeczno-kulturowe  	  41
7. Czynniki naturalne  	  42
8. Otoczenie technologiczne 	  43
9. Analiza SWOT  	  45
10. Otoczenie bliższe  	  46
Rozdział IV. Konkurencja na rynku aptecznym  	  47
1. Obszary konkurencji  	  47
2. Pozycja aptek w społeczeństwie  	  47
3. Model konkurencji Portera  	  48
4. Konkurencja na poziomie aptek  	  51
5. Wartość dla pacjenta a pozycja apteki  	  58
6. Strategia konkurencji  	  60
Rozdział V. Strategie producentów i hurtowników  	  64	 	  1. Wprowadzenie  	  64
2. Perspektywy rynku farmaceutycznego  	  64
3. Strategie producentów i ich ewolucja  	  65
4. Zarządzanie asortymentem u producentów 	  67
5. Strategie marek 	  68
6. Konkurencja na rynku leków generycznych 	  69
7. Farmakoekonomika a działania na rynku 	  70
8. Znaczenie trademarketingu (marketingu handlowego) 	  71
9. Strategie pchania (push) a strategie wciągania (pull) 	  72
10. Skuteczność działań promocyjnych 	  72
11. Strategie pośredników 	  73
12. Etyczne aspekty reklamy 	  73
13. Partnerstwo podstawą działania 	  74
Rozdział VI. Uwarunkowania zachowań pacjentów 	  76
1. Wprowadzenie 	  76
2. Potrzeby pacjentów punktem wyjścia 	  77
3. Proces zakupu 	  77
4. Rozpoznanie problemu 	  78
5. Zdobywanie informacji 	  80
6. Ocena informacji 	  81
7. Decyzje zakupowe 	  82
8. Zachowania pozakupowe pacjentów 	  82
9. Kryteria wyboru apteki 	  83
10. Psychologia zachowań pacjenta 	  84
11. Autoprezentacja pacjenta 	  86
12. Hierarchia potrzeb pacjentów 	  87
13. Czas akceptacji nowych produktów 	  89
14. Oczekiwania pacjentów 	  89
15. Wygoda nabycia 	  90
16. Pacjent chce być rozpoznawany 	  90
17. Produkty na szczególne okazje 	  90
18. Sprzedaż leków odbiorcom zbiorowym 	  91
19. Segmentacja pacjentów 	  91
20. Pozyskiwanie nowych pacjentów 	  94
Rozdział VII. Badania marketingowe w aptece 	  97
1. Wprowadzenie 	  97
2. Pierwotne i wtórne źródła informacji 	  98
3. Informacje ilościowe i jakościowe  	  99
4. Wywiad jako źródło informacji 	  99
5. Budowa kwestionariusza ankietowego 	  100
6. Inne formy wywiadu 	  101
7. Wywiad indywidualny i grupowy 	  102
8. Badania jakości obsługi  	  104
9. Obserwacje i ich znaczenie 	  105
10. Eksperyment jako metoda badawcza 	  106
11. Mystery Shopper jako źródło informacji 	  107
12. Badanie skuteczności działań promocyjnych 	  108
Rozdział VIII. Usługi doradztwa siłą apteki 	  109
Rozdział IX. Oznaczenie i marka apteki 	  122
1. Wprowadzenie 	  122
2. Definicja 	  122
3. Wybór nazwy 	  123
4. Znak graficzny 	  125
5. Oznaczenie 	  127
Rozdział X. Aranżacja wnętrza apteki 	  129
1. Wprowadzenie 	  129
2. Umeblowanie 	  129
3. Projekt 	  130
4. Kształt pomieszczenia 	  131
5. Szyby to przeszłość 	  131
6. Kontuar 	  132
7. Plusy regałów "za plecami" 	  132
8. Kwiaty 	  133
9. Kącik dla dzieci 	  133
10. Oryginalność i estetyka 	  134
Rozdział XI. Zarządzanie półką w aptece 	  135
1. Wprowadzenie 	  135
2. Ograniczenia wykorzystania półki 	  135
3. A może jednak warto? 	  136
4. Wybór kategorii do ekspozycji 	  137
5. Tworzenie kategorii 	  139
6. Promocja pierwszą kategorią 	  140
7. Wybór produktów 	  141
8. Metody ekspozycji produktów 	  144
9. Ekspozycja a prawo 	  145
10. Wskazówki wdrożeniowe 	  146
Rozdział XII. Samoobsługa w aptece  	  148
1. Wprowadzenie 	  148
2. Po pierwsze: lokalizacja 	  148
3. Powierzchnia ekspedycji 	  149
4. Wygląd ekspedycji 	  150
5. Wybór towarów do samoobsługi 	  150
6. Ważne dodatki 	  151
7. Podejmowanie decyzji o wdrożeniu samoobsługi 	  152
Rozdział XIII. Franchising na rynku aptecznym 	  153
1. Wprowadzenie 	  153
2. Uwarunkowania wdrożenia franchisingu 	  154
3. Rola marki franczyzodawcy 	  155
4. Zakres i rodzaj otrzymywanego wsparcia 	  157
5. Poziom niezależności 	  158
6. Koszty i zyski 	  159
Rozdział XIV. Promocja apteki 	  161
1. Wprowadzenie 	  161
2. Definicja promocji 	  161
3. Uwarunkowania prawne 	  162
4. Promocja sprzedaży 	  163
5. Sprzedaż osobista 	  165
6. Sponsoring/public relations 	  166
7. Marketing partyzancki 	  168
8. Metody poszukiwania innowacyjnych form promocji 	  169
Rozdział XV. Strategie cenowe aptek 	  170
1. Wprowadzenie 	  170
2. Marża apteki 	  173
3. Cena a decyzje pacjentów 	  174
4. Znaczenie cen nieokrągłych i sposobów komunikowania ceny 	  177
Rozdział XVI. Zasady i techniki porozumiewania się z pacjentem 	  184
1. Wprowadzenie 	  184
2. Model porozumiewania się 	  185
3. Zasada pierwszego wrażenia 	  188
4. Komunikacja werbalna 	  190
5. Komunikacja niewerbalna 	  193
6. Komunikowanie się z trudnymi pacjentami 	  195
7. Zasady skutecznej komunikacji z pacjentem 	  198
8. Porozumiewanie się a obroty apteki 	  200
9. Sytuacje kryzysowe w aptece 	  201
Rozdział XVII. Plan marketingowy apteki 	  203
1. Wprowadzenie 	  203
2. Proces planowania 	  203
3. Ocena sytuacji 	  204
4. Wyznaczanie celów 	  207
5. Propozycje działań 	  210
6. Budżet i kalendarz 	  212
7. Realizacja i ewaluacja 	  212
Rozdział XVIII. Neuromarketing a funkcjonowanie apteki 	  213
1. Wprowadzenie 	  213
2. Decyzje pacjentów a mózg 	  219
3. Neuromarketing a promocje 	  220
4. Stereotypy a zachowania 	  222
5. Neuromarketing a finanse apteki 	  223
6. Neuromarketing a zarządzanie sobą 	  224
Rozdział XIX. Negocjacje w działaniach aptek 	  226
1. Wprowadzenie 	  226
2. Istota negocjacji 	  227
3. Negocjacje typu "wygrany - wygrany" 	  229
4. Negocjacje partnerskie podstawą trwałych relacji 	  230
5. Negocjacje oparte na zasadach zamiast negocjacji stanowiskowych 	  232
6. Proces i etapy negocjacji 	  236
7. Cechy negocjatorów 	  245
8. Podstępne sposoby negocjacji 	  245
9. Nierównowaga sił w negocjacjach 	  246
10. Podsumowanie 	  247
Zakończenie 	  251
Bibliografia 	  253
Słowa kluczowe: poradnik

Inni Klienci oglądali również

22,41 zł 24,90 zł
Do koszyka

Die blaue Hand

Die junge Eunice Weldon nimmt eine Stellung als Sekretärin der reichen Mrs. Groat an und zieht in deren Haus ein. Zurück bleibt eine Karte mit einem blauen Handabdruck und einer geheimnisvollen Warnung: „Jemand, der Dich liebt, bittet D...
48,60 zł 54,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie współczesnym przedsiębiorstwem. Problemy gospodarcze w oczach młodego pokolenia. Tom 1

Zarządzanie współczesnym przedsiębiorstwem, definiowanym poprzez jego dynamiczność, innowacyjność i zdolność do szybkich i efektywnych prze­obrażeń, to obszar interesujący zarówno w aspekcie teoretycznym, jak i empirycznym. Zarządzani...
47,70 zł 53,00 zł
Do koszyka

Przedsiębiorstwa i ich interesariusze – relacje marketingowe i CSR. Tom 42

Na stronach niniejszej publikacji Czytelnik znajdzie treści dotyczące istotnych i aktualnych zagadnień związanych z marketingiem i społeczną odpowiedzialnością biznesu. Autorzy badają te obszary przyjmując różne punkty widzenia i analizując je w...
35,91 zł 39,90 zł
Do koszyka

Zarządzanie i realizacja projektów systemu Microsoft SharePoint 2010

Ten praktyczny poradnik, opracowany z myślą o menedżerach projektów i administratorach systemu SharePoint, pomaga w określeniu najlepszych metod wdrażania programu SharePoint 2010 w organizacji. Omówione zostały możliwości programu ShareP...
32,40 zł 36,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie i inżynieria produkcji. Wybrane zagadnienia

Zaawansowane technologicznie i organizacyjnie procesy zachodzące w nowoczesnych przedsiębiorstwach coraz częściej wymagają interdyscyplinarnego podejścia. Niezbędne obszary wiedzy o organizacji i zarządzaniu konfrontowane są z indywidualnymi rolami, ja...
89,10 zł 99,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie wartością inwestycji budowlanych. Projektowanie i realizacja

Publikacja jest zwartym opracowaniem przedstawiającym procesy projektowania i realizacji inwestycji budowlanych w świetle ich wartości. O ile dostępna literatura opisuje elementy wchodzące w skład procesów związanych z projektowaniem lub realiza...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!