Książka zawiera analizę najważniejszych zagadnień związanych z marketingiem szkoły, począwszy od opisu rynku oświatowego, a skończywszy na badaniach marketingowych w szkole. Uwzględnia najbardziej aktualne zjawiska ważne z punktu widzenia marketingu szkoły, np. web 2.0, elementy tak modnej ostatnio ekonomii behawioralnej itp.
Publikacja skierowana jest do dyrektorów szkół i innych placówek oświatowych, a także wszystkich tych, którzy interesują się tematyką marketingowego zarządzania w oświacie.
Wprowadzenie str.9 Rozdział 1 O przyszłości oświaty str.13 1.1. Polska szkoła w globalnej wiosce str.13 1.2. Gospodarka oparta na wiedzy str.20 1.3. Od szkoły "inteligentnej" do szkoły kreatywnej str.24 1.4. Podsumowanie str.29 Rozdział 2 Rynek usług edukacyjnych str.30 2.1. Szkoła - organizacja usługowa str.30 2.2. Rynki, na jakich działa szkoła str.31 2.3. Wiedza - rdzeń usług świadczonych przez szkołę str.38 2.4. Konkurowanie w oświacie str.46 2.5. Unikatowa pozycja USP szkoły str.50 2.6. Krzywa wartości str.53 Rozdział 3 Marketingowe zarządzanie jakością w szkole str.58 3.1. Na czym polega marketingowe zarządzanie jakością w szkole? str.58 3.2. "Satysfakcja gwarantowana" - czy uczeń i rodzic mają być w szkole "królami"? str.64 3.3. Od atrybutów do korzyści str.68 3.4. "Momenty prawdy" w zarządzaniu marketingową jakością str.71 3.5. Reklamacje str.75 3.6. Zarządzanie jakością według filozofii TQM str.77 3.7. Modele jakości usług str.79 3.7.1. Model jakości luk (GAP Model) w zarządzaniu szkołą str.79 3.7.2. Model jakości Servqual w zarządzaniu szkołą str.82 3.7.3. Model jakości usług oparty na teorii Herzberga str.85 3.8. Podsumowanie str.86 Rozdział 4 Komunikacja marketingowa szkoły str.87 4.1. Istota komunikacji marketingowej str.87 4.2. Segmentacja rynku str.96 4.3. Model komunikacji marketingowej str.99 4.4. Identyfikacja wizualna szkoły str.101 4.5. Podsumowanie str.114 Rozdział 5 Reklama szkoły str.115 5.1. Istota reklamy str.115 5.2. Jak reklama oddziałuje na ludzką psychikę? str.118 5.3. Reklama szeptana str.122 5.4. Slogany reklamowe str.126 5.5. Redagowanie tekstów promocyjnych dla szkoły str.128 5.6. Internet w promocji szkoły str.137 5.7. Podsumowanie str.140 Rozdział 6 Public relations w szkole str.142 6.1. Czym jest public relations? str.142 6.2. Jak funkcjonuje PR? str.145 6.3. Sytuacje kryzysowe str.150 6.4. Kontakty z dziennikarzami str.154 6.5. Podstawowe zasady wystąpień publicznych i argumentowania str.158 6.6. Podsumowanie str.164 Rozdział 7 Inne formy promocji szkoły str.166 7.1. Wprowadzenie str.166 7.2. Wizerunek dyrektora szkoły str.166 7.3. Targi i festyny str.177 7.4. Wycieczki po szkole (zwiedzanie szkoły) dla rodziców str.180 7.5. Spotkania z rodzicami str.184 7.6. Komunikacja pisemna z rodzicami str.188 7.7. Podsumowanie str.190 Rozdział 8 Marka, wizerunek i reputacja szkoły str.191 8.1. Wizerunek szkoły str.191 8.2. Marka szkoły str.198 8.3. Reputacja szkoły str.206 8.4. Podsumowanie str.211 Rozdział 9 Badania marketingowe str.213 9.1. W jakim celu Dyrektor szkoły powinien prowadzić badania marketingowe str.213 9.2. Jak zaprojektować dobry kwestionariusz? str.222 9.3. Miejsce badań marketingowych w zarządzaniu placówkami oświatowymi w Polsce str.228 9.4. Jak przeprowadzić badania marketingowe w mojej szkole? str.232 9.5. Interpretacja wyników badań marketingowych str.241 9.6. Podsumowanie str.244 Zakończenie str.245 Spis tabel, schematów i ramek str.247 Literatura str.251