0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Marketing regionalnych i ekologicznych produktów żywnościowych (eBook)

Perspektywa sprzedawcy i konsumenta

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Łódź, 1, 2015

  • Autor: Paweł Bryła

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

DOSTĘPNE FORMATY I EDYCJE
ROK WYDANIA
CENA
Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Marketing regionalnych i ekologicznych produktów żywnościowych

Książka dotyczy marketingu produktów żywnościowych, w tym wzrostu znaczenia obszaru pochodzenia, tradycyjnych metod wytwarzania i ekologicznego charakteru produktu, czyli wyróżników oferty. W procesie budowania przekonania konsumentów o atrakcyjności oferty istotną rolę odgrywają instrumenty gwarantowania wysokiej jakości produktu, w szczególności oznaczenia jakości i systemy certyfikacji. Przyjmują cechy tzw. marek kolektywnych. Marketingowy proces konstruowania jakości produktów regionalnych i ekologicznych ma uwarunkowania systemowe, gdyż zależy od poziomu współpracy w kanale dystrybucji. Tożsamość obszaru pochodzenia i wymiar ekologiczny nawiązują do potrzeb współczesnego konsumenta, jego systemu wartości i preferencji. Praca składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy dotyczy terminologii oraz stanu wiedzy na podstawie literatury przedmiotu. Ma charakter teoretyczny i stanowi kontekst problemu, drugi - własnych badań empirycznych obejmujących sprzedawców produktów regionalnych i ekologicznych. Posłużono się dwoma próbami, obejmującymi kierowników sklepów spożywczych w Polsce i przedstawicieli specjalistycznych punktów sprzedaży detalicznej we Francji. Ukazano studia przypadku czterech firm, specjalizujących się w dystrybucji produktów regionalnych i ekologicznych we Francji na podstawie wywiadów pogłębionych i analizy zawartości ich stron internetowych. Ostatni rozdział jest poświęcony wynikom badań własnych na dwu próbach konsumentów: reprezentatywnej dla dorosłych mieszkańców Polski i złożonej z młodych i wykształconych konsumentów. Na podstawie analizy danych uzyskanych w pierwszej z nich przeprowadzono weryfikację hipotez badawczych na temat zależności między kluczowymi zmiennymi. W aneksie omówiono europejskie oznaczenia jakości produktów regionalnych i ekologicznych, a także wybrane oznaczenia nadawane przez instytucje krajowe, szczególnie w Polsce i we Francji.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Zarządzanie, organizacja, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7969-751-9
  • ISBN druku: 978-83-7969-435-8
  • Liczba stron: 441
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp  9

Rozdział 1. Koncepcja i uwarunkowania marketingu produktów regionalnych i ekologicznych  17
1.1.	Strategia wyróżniania się według tożsamości regionalnej na rynku produktów żywnościowych   18
1.1.1.	Strategia dyferencjacji  18
1.1.2.	Charakterystyka rynku produktów regionalnych  23
1.1.3.	Specyfika i typologia lokalnych produktów żywnościowych  34
1.1.4.	Znaczenie typowości i unikatowości na rynku produktów żywnościowych  41
1.2.	Budowanie jakości na podstawie tradycji, autentyczności i ekologicznego charakteru produktu   47
1.2.1.	Atrybuty i oznaczenia jakości stosowane w marketingu regionalnych i ekologicznych produktów żywnościowych  47
1.2.2.	Wykorzystanie czynnika tradycji w marketingu produktów żywnościowych   75
1.2.3.	Postrzeganie autentyczności produktów i marek  86
1.2.4.	Ekologizacja konsumpcji na rynku żywności  93
1.3.	Preferencje i zachowania nabywców oraz charakterystyka kanałów dystrybucji produktów regionalnych i ekologicznych  114
1.3.1.	Mechanizm i przesłanki formowania preferencji nabywców  114
1.3.2.	Rola pośredników w kanałach dystrybucji w rozwoju rynku produktów regionalnych i ekologicznych  129

Rozdział 2. Marketing regionalnych i ekologicznych produktów żywnościowych w świetle opinii uczestników kanałów dystrybucji w Polsce i we Francji  151
2.1.	Cele, zakres i metody badań  151
2.2.	Uwarunkowania dystrybucji regionalnych i ekologicznych produktów żywnościowych  164
2.2.1.	Sprzedaż produktów regionalnych i ekologicznych  164
2.2.2.	Świadomość sprzedawców w zakresie oznaczeń jakości produktów regionalnych i ekologicznych  178
2.2.3.	Percepcja autentyczności produktów regionalnych i ekologicznych  186
2.2.4.	Bariery rozwoju rynku i determinanty wyboru produktów regionalnych i ekologicznych   195
2.2.5.	Efekt obszaru pochodzenia i integracja kanału dystrybucji na rynku produktów regionalnych i ekologicznych  215
2.3.	Przykłady strategii marketingowych firm wyspecjalizowanych w dystrybucji regionalnych lub ekologicznych produktów żywnościowych (studia przypadku)  219
2.3.1.	Bio c’Bon  220
2.3.1.1.	Charakterystyka firmy i rozmówcy  220
2.3.1.2.	Konkurenci  225
2.3.1.3.	Klienci  226
2.3.1.4.	Etnocentryzm  227
2.3.1.5.	Asortyment  228
2.3.1.6.	Oznaczenia jakości  230
2.3.1.7.	Cena  233
2.3.1.8.	E-commerce  233
2.3.1.9.	Komunikacja marketingowa  233
2.3.1.10.	Podsumowanie  239
2.3.2.	Terroir & Nature  240
2.3.2.1.	Charakterystyka firmy i rozmówcy  240
2.3.2.2.	Konkurenci  242
2.3.2.3.	Klienci  243
2.3.2.4.	Etnocentryzm  243
2.3.2.5.	Asortyment  243
2.3.2.6.	Oznaczenia jakości  246
2.3.2.7.	Cena  247
2.3.2.8.	E-commerce  248
2.3.2.9.	Komunikacja marketingowa  249
2.3.2.10.	Podsumowanie  250
2.3.3.	La Vie Claire  251
2.3.3.1.	Charakterystyka firmy i rozmówcy  251
2.3.3.2.	Konkurenci  255
2.3.3.3.	Klienci  256
2.3.3.4.	Etnocentryzm  257
2.3.3.5.	Asortyment  257
2.3.3.6.	Oznaczenia jakości  260
2.3.3.7.	Cena  263
2.3.3.8.	E-commerce  264
2.3.3.9.	Komunikacja marketingowa  264
2.3.3.10.	Podsumowanie  273
2.3.4.	Boutique des Saveurs  274
2.3.4.1.	Charakterystyka firmy i rozmówcy  274
2.3.4.2.	Konkurenci  274
2.3.4.3.	Klienci  274
2.3.4.4.	Etnocentryzm  275
2.3.4.5.	Asortyment  275
2.3.4.6.	Oznaczenia jakości  276
2.3.4.7.	Cena  277
2.3.4.8.	E-commerce  278
2.3.4.9.	Komunikacja marketingowa  278
2.3.4.10.	Podsumowanie  281
2.3.5.	Synteza wyników autorskich badań jakościowych  281

Rozdział 3. Postawy i zachowania konsumentów na rynku regionalnych i ekologicznych produktów żywnościowych w świetle badań ankietowych  287
3.1.	Cele, zakres i metody badań  287
3.2.	Uwarunkowania decyzji nabywczych na rynku regionalnych i ekologicznych produktów żywnościowych  298
3.2.1.	Produkty regionalne i ekologiczne w strukturze konsumpcji polskich gospodarstw domowych  298
3.2.2.	Świadomość konsumentów w zakresie oznaczeń jakości produktów regionalnych i ekologicznych  313
3.2.3.	Percepcja autentyczności produktów regionalnych i ekologicznych  319
3.2.4.	Bariery rozwoju rynku i determinanty wyboru produktów regionalnych i ekologicznych   327
3.2.5.	Kanały dystrybucji i efekt obszaru pochodzenia na rynku produktów regionalnych i ekologicznych  346
3.2.6.	Typologia konsumentów produktów regionalnych i ekologicznych  354
3.3.	Weryfikacja hipotez badawczych  359
3.3.1.	Wpływ wybranych czynników demograficznych i dochodów na konsumpcję produktów regionalnych i ekologicznych  359
3.3.2.	Wpływ wybranych postaw konsumentów na częstość zakupu produktów regionalnych i ekologicznych  365

Zakończenie  379

Bibliografia  387
Spis tabel  409
Spis rysunków  413
Aneks. Charakterystyka wybranych oznaczeń jakości produktów regionalnych i ekologicznych  417
A.1.	Oznaczenia europejskie  417
A.2.	Oznaczenia krajowe stosowane w Polsce  423
A.3.	Oznaczenia stosowane w innych krajach  432

Inni Klienci oglądali również

14,90 zł
Do koszyka

Korekta dokumentacji ZUS i jej wpływ na rozliczenia płacowe

Publikacja omawia zasady korekty dokumentacji ZUS ze szczególnym uwzględnieniem nowych druków, które obowiązują od 1 stycznia 2019 r. Szczegółowo i przystępnie przedstawione zostały w niej w zasady przeprowadzania korekty bł...
17,21 zł 19,12 zł
Do koszyka

Droga do sławy

19. tom serii hippicznej: AKADEMIA CANTERWOOD. Przyjazd dawnej przyjaciółki powinien ucieszyć Lauren, ale Brielle coś ukrywa. Czy tajemnica położy się cieniem na ich przyjaźni? Na domiar złego w Canterwood pojawia się nowa konkurentka –mis...
42,00 zł
Do koszyka

Granice sprawiedliwości, sprawiedliwość ponad granicami

W książce Granice sprawiedliwości, sprawiedliwość ponad granicami dokonano próby ogólnego zdefiniowania pojęcia "sprawiedliwość" w rozumieniu współczesnej filozofii liberalnej oraz warunków jakie muszą być spełnion...
40,41 zł 44,90 zł
Do koszyka

Dawaj innym szczęście. Ścieżka pasji, zysku i celu

• Zapłać nowo zatrudnionym pracownikom 2000 dolarów za odejście. • Uczyń obsługę klienta odpowiedzialnością całej firmy – nie tylko działu. • Skup się na kulturze firmy jako na priorytecie nr 1. • Wykorzystaj badania na...
16,49 zł 18,32 zł
Do koszyka

Strzałka

2. tom serii hippicznej: KLUB W SIODLE Zbliżają się międzyklubowe zawody o Złotą Tarczę. Issie i jej przyjaciele są zdeterminowani, gdyż trofeum już dwa razy z rzędu trafi ło do ich rywali. Niespodziewanie pojawiają się problemy – ktoś pró...
45,33 zł 50,37 zł
Do koszyka

Marketing w 3 Tygodnie – 21 kluczowych zasad marketingu

Ten poradnik marketingowy jest wyjątkowy, ponieważ autor zabierze cię w podróż pełną zabawnych porównań, nietypowych wniosków, a momentami mocnego sarkazmu. Z każdym kolejnym rozdziałem przedstawia świat i zachowania konsumenckie w...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.