Marketing gabinetów lekarskich na rynku usług zdrowotnych
Publikacja przedstawia problematykę skutecznego zarządzania marketingowego różnorodnymi placówkami medycznymi. W książce podano liczne przykłady ilustrujące zasady tworzenia i wdrażania planu marketingowego, sposoby analizy otoczenia, zasady budowania skutecznej strategii rozwoju, budowania marki placówki medycznej oraz profesjonalnej obsługi pacjentów. Opracowanie może być pomocne w rozwiązywaniu konkretnych problemów, np. związanych z lokalizacją placówki oraz potrzebami obsługiwanego segmentu pacjentów. Ponadto w publikacji zawarto rozważania na temat uwarunkowań zachowań pacjentów (m.in. zagadnienia z zakresu neuronauki), a także tworzenia oraz wdrażania wartości dla pacjenta.
Wstęp 7
Rozdział 1 Gabinety lekarskie na rynku usług zdrowotnych 11
Rozdział 2 Koncepcja marketingowego zarządzania gabinetem lekarskim 15
Rozdział 3 Otoczenie gabinetu lekarskiego 25
Rozdział 4 Sposoby konkurowania gabinetów lekarskich 35
Rozdział 5 Segmentacja pacjentów a działania gabinetu 43
Rozdział 6 Zachowania pacjentów 50
Rozdział 7 Badania marketingowe na rynku usług medycznych 59
Rozdział 8 Strategia produktu 71
Rozdział 9 Usługi gabinetów lekarskich 76
Rozdział 10 Zarządzanie wizerunkiem placówki medycznej 86
Rozdział 11 Zarządzanie marką placówki medycznej 98
Rozdział 12 Strategie cenowe gabinetów lekarskich 104
Rozdział 13 Promocja gabinetów lekarskich 113
Rozdział 14 Rola personelu w zarządzaniu marketingowym 129
Rozdział 15 Neuromarketing a działania gabinetu 141
Rozdział 16 Plan marketingowy gabinetu lekarskiego 150
Rozdział 17 Negocjacje w sferze usług zdrowotnych 158
Zakończenie 173
Bibliografia 175