0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Manufacturer – retailer relationships. The context of business models

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2017

  • Redakcja naukowa: Andrzej Sznajder, Anna Napiórkowska, Joanna Cygler, Marzanna Katarzyna Witek-Hajduk, Tomasz Napiórkowski

  • Wydawca: Szkoła Główna Handlowa

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 31,50 zł
28,35 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Manufacturer – retailer relationships. The context of business models

The issue of manufacturer - retailer relationships has been discussed since the end of the 70s of the previous century. (....) In the literature devoted to inter-organisational relations, horizontal relationships have been predominantly studied while only some publications discussed vertical relations, focusing on the relations between manufacturers and suppliers, not buyers . The current status of knowledge on manufacturer - retailer relations should, therefore, be considered as rudimentary. (...) Relations between manufacturers and retailers can be also considered in the context of business models' changes and transformation of both retailers and manufacturers roles in the value chain. (...) Being aware of the incompleteness of knowledge on the manufacturer - retailer relationships on the market of durable consumer goods, a team of researchers under the guidance of Marzanna K. Witek-Hajduk made an attempt to fill in this gap in the scope of both concept and research. (...) The study is aimed at developing knowledge on manufacturer - retailer relationships in the context of business models and in conditions of IT technologies' de­velopment. (...) The book is consistent with the stream of the discussion conducted by scientists and managers worldwide regarding the possibility to establish a competitive advantage of both manufacturers and retailers with a consideration of the variety of relations between the parties.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Redakcja: Andrzej Sznajder, Anna Napiórkowska, Joanna Cygler, Marzanna Katarzyna Witek-Hajduk, Tomasz Napiórkowski
  • Język wydania: angielski
  • ISBN: 978-83-8030-172-6
  • Liczba stron: 285
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Marzanna Katarzyna Witek-Hajduk

Introduction



Joanna Cygler

Chapter 1. Inter-organizational relations - an outline of theoretical concepts

Introduction

1.1. Relations in theoretical concepts

1.2. Prerequisites for establishing inter-organisational relations

1.3. Types of the inter-organisational relations

1.4. Types of relationships - the impact of competition and cooperation

1.5. Bilateral and multilateral inter-organisational relations

1.6. Strong and weak inter-organisational relations

1.7. Diversity of relationships due to the characteristics of the parties

Summary



Marzanna Katarzyna Witek-Hajduk

Chapter 2. Manufacturer - retailer relationships

Introduction

2.1. Characteristics of the parties to a manufacturer - retailer relationship

Retailers as a party to relationships with manufacturers

2.2. Manufacturers' business models vs. retailers' business models

2.3. Manufacturer - retailer relationships as a type of inter-organisational relations

2.4. Manufacturer - retailer relationships as an element of the strategy of the parties to the relation

2.5. Typology and characteristics of manufacturer - retailer relationships

2.6. Manufacturer - retailer competition

2.7. Manufacturer - retailer cooperation

2.8. Manufacturer - retailer coopetition

2.9. Manufacturer - retailer cooperation and coopetition versus manufacturer brand - retailer brand alliances

2.10. The scope of the manufacturer - retailer cooperation and coopetition

2.10.1. Cooperation in the promotional activities

2.10.2. Manufacturer - retailer cooperation in manufacturing products exclusively for the retailer or under retailer's own brands

2.10.3. Manufacturer - retailer cooperation/coopetition in planning and satisfying customers' needs, including the category management

2.10.4. Manufacturer - retailer cooperation in the CSR and sustainable development

2.11. Manufacturer - retailer coexistence

Summary



Andrzej Sznajder

Chapter 3. Determinants of manufacturer - retailer relationships

Introduction

3.1. Changes in customers' market behaviours as a determinant of changes in distribution systems - digital consumers

3.2. Legal conditions influencing the retail trade development

3.3. Changes in distribution channels as a result of the Internet and mobile technologies development

3.4. Multi-channel marketing concept

Summary



Marzanna Katarzyna Witek-Hajduk, Tomasz Napiórkowski,

Joanna Cygler, Andrzej Sznajder

Chapter 4. Manufacturer - retailer relationships in the Polish durable consumer

goods: market - the perspective of retailers and manufacturers

Introduction

4.1. Manufacturer - retailer relationships in the durable consumer goods market - the perspective of retailers

4.2. Relationships between durable consumer goods' manufacturers and retailers - the perspective of manufacturers

4.3. The importance of the cooperative and competitive dimensions of the

retailer - key manufacturer relationships and the balance of power, scope of

cooperation and benefits from the cooperation

4.4. The importance of the cooperative and competitive dimensions of the

manufacturer - key retailer relationships and the balance of power, the area of cooperation and benefits obtained from the cooperation

Summary



Marzanna Katarzyna Witek-Hajduk, Anna Napiórkowska

Chapter 5. Case studies of manufacturer - retailer relationships in the durable consumer goods' market

Introduction

5.1. Case studies of manufacturer - retailer relationships in the durable consumer goods' market - the perspective of manufacturers

5.1.1. The case study of the relationship between MODECOM S. A. and retailers

5.1.2. The case study of the relationship between the manufacturer Polskie

Fabryki Porcelany "Ćmielów" i "Chodzież" S. A. and retailers

5.2. Selected case studies of manufacturer - retailer relationships in the durable

consumer goods' market - the perspective of retailers

5.2.1. The case study of the relationships between the Castorama retail

network and manufacturers of durable consumer goods in the Polish market

5.2.2. The case study of the relationships between the retail network SMYK with manufacturers - its suppliers

Summary



Conclusions



Bibliography



List of tables



List of diagrams



List of pictures

Inni Klienci oglądali również

20,00 zł
Do koszyka

Chodząca mądrość – trzy pokolenia, dwa psy i poszukiwanie szczęśliwego życia

Gotham Chopra zabiera nas na spacery ze swoim wszechwiedzącym ojcem i równie oświeconym czworonogiem, w zwariowaną podróż samolotem, podczas której pies wyjątkowo nie dostał swojej pigułki uspokajającej, na rowerową wyprawę we włos...
134,10 zł 149,00 zł
Do koszyka

Fundamentals of Polish Business Law

„Fundamentals of Polish Business Law" to opracowanie, które w sposób zwięzły i kompleksowy omawia najważniejsze zagadnienia polskiego prawa cywilnego i handlowego.Książka będzie bardzo pomocnym źródłem inform...
12,60 zł 14,00 zł
Do koszyka

Accounting challenges in business processes

The study is divided into three chapters corresponding to the identified problem areas. The first chapter is devoted to selected issues of the broadly understood valuation in accounting. The second chapter discusses the problems of reporting financial ...
15,29 zł 16,99 zł
Do koszyka

Budowanie związków z klientami na rynku business to business

Niniejsza książka prezentuje wybrane aspekty koncepcji marketingu relacji zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej. Pozwala to czytelnikowi przekonać się o możliwościach i zakresie aplikacji koncepcji marketingu relacji w realnych dział...
27,00 zł 30,00 zł
Do koszyka

Trends Reshaping International Business Theory and Policy

In this research, the Author focuses on the analysis trends reshaping international business theory and policy. According to the foreign trade policy theory, further trade liberalisation and improved framework policies would increase trade and promote ...
215,10 zł 239,00 zł
Do koszyka

Polish Tax System. Business Opportunities and Challenges

This book is a unique tax law publication on fundamental elements of Polish tax system. It concentrates on key issues of contemporary tax law in Poland in particular on the assessment of legal institutions which either stand out comparing to other lega...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!