0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Ludyczność w (glotto)dydaktyce

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Łódź, 2020

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Redakcja naukowa: Agnieszka Banach, Michalina Biernacka, Paulina Kaźmierczak

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Ludyczność w (glotto)dydaktyce

Publikacja dotyczy różnych perspektyw postrzegania ludyczności. Znajdują si w niej teksty zarówno o aspektach teoretycznych pojęć gra, zabawa, ludyczność, jak i na temat konkretnych technik wykorzystywanych podczas zajęć z uczniami na odmiennych poziomach zaawansowania oraz w różnym wieku. Autorzy prezentują szerokie spektrum nie tylko zastosowania strategii ludycznych oraz istniejących w jej obrębie technik, lecz także analizy semantycznej czy społecznej głównych zagadnień, które zostały poruszone w książce.
Redaktorki
Monografia jest cenną pozycją budującą dyskurs glottodydaktyczny zarówno w kontekście teoretycznym, Jak i praktycznym. Otwiera nowe przestrzenie poszukiwań badawczych – związanych z analizą procesów nabywania języka oraz praktycznych – wiążących się z odkrywaniem efektywnych i atrakcyjnych metod nauczania języków obcych. Mimo iż nie wyczerpuje wszystkich zagadnień z zakresu nauczania ludycznego, stanowi swoiste kompendium dydaktyczne z perspektywy tej metodologii. Autorzy zachęcają nauczycieli do kreatywności i odwagi w przełamywaniu schematów, pokazują, że uczenie przy zastosowaniu metod ludycznych świetnie się sprawdza w nauczaniu języków obcych we wszystkich grupach wiekowych oraz podpowiadają sposoby wykorzystania różnych technik ludycznych na zajęciach.
Z recenzji prof. dr hab.
Anny Dunin-Dudkowskiej

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Filologia polska
  • Redakcja: Agnieszka Banach, Michalina Biernacka, Paulina Kaźmierczak
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8220-115-4
  • ISBN druku: 978-83-8220-114-7
  • Liczba stron: 222
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
WSTĘP	9
Agnieszka Banach i Paulina Kaźmierczak, Ludyczność w (glotto)dydaktyce – stan badań i rozwój metody	11

ZAGADNIENIA OGÓLNE – LUDYCZNOŚĆ W PERSPEKTYWIE GLOTTODYDAKTYCZNEJ	21

Grzegorz Rudziński, Homo loquens a homo ludens. Glottodydaktyczne refleksje nad koncepcją kultury Johana Huizingi 	23
Agnieszka Banach, Ucząc bawić, bawiąc uczyć – o wykorzystaniu gier i zabaw na lekcjach języka polskiego jako obcego 	33
Paulina Zwolińska, Gry językowe dla cudzoziemców vs gry językowe dla rodzimych użytkowników języka – analiza jakościowa wybranych zbiorów 	49

LUDYCZNOŚĆ W KSZTAŁCENIU DZIECI I MŁODZIEŻY	63

Michalina Pokorska, Wykorzystanie technik ludycznych w nauczaniu języka polskiego jako obcego dzieci w wieku szkolnym (refleksje po kursie letnim w Mołdawii) 	65
Klaudia Gajewska, Gry jako źródło mowy spontanicznej w kontekście ćwiczenia wymowy przez polskich średnio zaawansowanych uczniów języka angielskiego jako obcego 	77
Jakub Sroka, Wujek Google ma dziś próbę chóru – o ludycznych technikach wprowadzania i utrwalania słownictwa na lekcjach języka obcego 	93
Dorota Hrycak-Krzyżanowska, Wykorzystanie storytellingu i digital storytellingu w nauczaniu języka polskiego jako obcego dzieci i młodzieży w Wielkiej Brytanii 	103

LUDYCZNOŚĆ A NAUCZANIE AKADEMICKIE	117

Paulina Kaźmierczak, Elementy ludyczne w kształceniu lektorów języka polskiego jako obcego 	119
Justyna Groblińska i Katarzyna Kowalik, Konkurs „recensiamo italiamo” – o współzawodnictwie zachęcającym do nauki języka i poszukiwań literaturoznawczych 	129
Zuzanna Świątek, Elementy ludyczne w nauczaniu związków frazeologicznych – analiza wyników ankiety przeprowadzonej wśród studentów romanistyki 	143

LUDYCZNE TECHNIKI NAUCZANIA	155

Agnieszka Karolczuk, Potencjał gry językowej czasowników polskich (głównie w twórczości Jeremiego Przybory)  	157
Michalina Biernacka, Ludyczność w nauczaniu wymowy języka polskiego jako obcego/drugiego 	167
Natalia Kuźma, Wykorzystanie mnemotechnik w wybranych grach i zabawach w dydaktyce języka polskiego i glottodydaktyce polonistycznej 	177
Katarzyna Žák-Caplot, Zabaw się w muzeum, czyli jak nie ucząc, uczyć? wykorzystanie technik ludycznych w nauczaniu języka polskiego jako obcego na wystawie muzealnej (teatralizacja, storytelling, grywalizacja) 	189
Monika Nowicka, (Tele)turniej sposobem na udaną lekcję języka polskiego dla obcokrajowców 	199
Magdalena Błażejewska, Sposoby wykorzystania piosenki w nauczaniu języka polskiego jako obcego/drugiego 	211

Inni Klienci oglądali również

58,80 zł 84,00 zł
Do koszyka

Dydaktyka języków obcych. Wprowadzenie

Książka stanowi wprowadzenie do dyscypliny określanej mianem glottodydaktyki. Ma charakter podręcznika akademickiego, przygotowanego w formie wykładu uniwersyteckiego oraz w formacie aktywności dydaktyczno-pedagogicznych i studiów przypadku do z...
24,30 zł 27,00 zł
Do koszyka

Śpij, malutka

Stan wojenny. Czasy, w których występuje niedobór wszystkiego, a rolę boga chce odgrywać partia. Starszy sierżant sztabowy milicji obywatelskiej – Józef Krzepicki – jest typowym niespełnionym człowiekiem, któr...
9,00 zł 10,00 zł
Do koszyka

O Mistrzu Wincentym Kadłubku i jego Kronice

UWAGA! e-book jest skanem zapisanym w formacie PDF. Plik pdf uniemożliwia przeszukiwanie i kopiowanie tekstuAugust Bielowski: „O Mistrzu Wincentym Kadłubku i jego Kronice”. Analiza historyczna postaci i jej dokonań. Mistr...
40,50 zł 45,00 zł
Do koszyka

Japonia w kulturze i sztuce polskiej końca XIX i początków XX wieku

Książka jest zapisem refleksji nad obecnością Japonii w kulturze i sztuce polskiej końca XIX i początków XX wieku. Podejmuje kolejno zagadnienia definicji i zakresu pojęć japonizmu i „japońszczyzny” (japonisme, japonaiserie), kształt...
13,46 zł 14,95 zł
Do koszyka

Emocje relacje empatia w wieku dojrzałym

Bezcenne wskazówki jak poprawić lub zmienić swoje życie, aby było spełnione i szczęśliwe. Wspaniała i potrzebna książka!Urszula DudziakKsiążka zachęca do refleksji nad własnym rozwojem, kształtowaniem umiejętności autentycznego...
48,30 zł 69,00 zł
Do koszyka

Dydaktyka matematyki. Część 3. Szkoła ponadpodstawowa

Książka ta jest trzecią częścią podręcznika z dydaktyki matematyki. Przeznaczona jest dla studentów matematyki nauczycielskiej, a także dla nauczycieli matematyki oraz innych osób zainteresowanych edukacją matematyczną. Może służyć jako p...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!