0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Lojalność pracowników współczesnych organizacji. Istota i elementy składowe

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Łódź, 2013

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Ilona Świątek-Barylska

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Lojalność pracowników współczesnych organizacji. Istota i elementy składowe

Lojalność pracowników należy do zagadnień w znacznej mierze pozostających jeszcze poza obszarem współczesnej refleksji naukowej. Dotyczy to zwłaszcza opracowań w formie zwartej na temat jej istoty, genezy, ewolucji, mechanizmów, wymiarów i modeli. Przedstawiona monografia ma istotne znaczenie dla wypełnienia tej luki informacyjnej. Autorka charakteryzuje lojalność pracowników nie tylko jako ich zachowania i postawy, ale także odkrywa jej ścisłe powiązania z wartościami zatrudnionych jako uczestników organizacji. Ukazuje również oddziaływanie otoczenia organizacyjnego na lojalność pracowników współczesnych organizacji. Jak zmieniała się istota lojalności pracowniczej w pespektywie czasu? Jaki jest jej współczesny obraz w teorii i w praktyce? I wreszcie, w jakim kierunku będzie przekształcać się lojalność pracownicza w organizacjach przyszłości? – to podstawowe pytania, na które odpowiada Autorka w niniejszej publikacji. O wartości poznawczej monografii świadczą również badania empiryczne, które pozwoliły na zidentyfikowanie elementów współczesnej lojalności oraz zbudowanie modelu proponowanego do stosowania w przestrzeni organizacji. Usytuowanie rozważań o lojalności pracowników na gruncie dyskusji dotyczącej zasobów ludzkich organizacji stworzyło podstawy do przełamania, dominującego dotychczas w literaturze naukowej i badaniach empirycznych, podejścia do lojalności pracowniczej opartego na lojalności klientów. Oba ujęcia są bowiem odmienne, choć równie istotne dla organizacji funkcjonujących w konkurencyjnym otoczeniu.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7525-937-7
  • Liczba stron: 286
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp	7

Rozdział 1. INTERPRETACJA POJĘCIA „LOJALNOŚĆ PRACOWNIKÓW” NA GRUNCIE TEORETYCZNYM	19

1.1.	Istota lojalności pracowników – przegląd definicji	19
1.2.	Koncepcje opisu lojalności pracowników	26
1.2.1.	Lojalność pracowników jako postawa i zachowanie	27
1.2.2.	Lojalność pracowników jako relacja pracodawca–pracownik	34
1.2.3.	Bierność i aktywność zachowań jako przejawy lojalności pracowników	38
1.3.	Lojalność pracowników jako prawne zobowiązanie	42
1.3.1.	Odpowiedzialność odszkodowawcza pracowników	42
1.3.2.	Zakaz konkurencji jako podstawa lojalności pracowników	44

Rozdział 2. LOJALNOŚĆ PRACOWNIKÓW W PRZESTRZENI ORGANIZACJI	47

2.1.	Adresaci lojalności pracowników	47
2.1.l. Lojalność wobec organizacji	47
2.1.2.	Lojalność wobec członków organizacji	54
2.1.3.	Lojalność wobec wartości	57
2.1.4.	Lojalność wobec zawodu	60
2.2.	Klasyfikacje lojalności pracowników	63
2.3.	Znaczenie  lojalności  pracowników  w  funkcjonowaniu  współczesnych organizacji	69
2.3.1.	Lojalność pracowników w nowym modelu biznesu	69
2.3.2.	Lojalność pracowników jako element systemu wartości organizacji 	75
2.3.3.	Lojalność jako charakterystyka zachowań pracowniczych	82

Rozdział 3. ŹRÓDŁA EWOLUCJI LOJALNOŚCI PRACOWNIKÓW	87

3.1.	Lojalność w zarysie historycznym	87
3.2.	Ewolucja charakteru relacji pracownik–organizacja	91
3.2.1.	Percepcja roli pracownika w organizacji	92
3.2.2.	Relacja cele pracownika – cele organizacji	98
3.2.3.	Kontrakt psychologiczny	100
3.2.4.	Realizacja funkcji personalnej	107
3.3.	Zmiany w funkcjonowaniu organizacji	113
3.3.1.	Globalizacja otoczenia współczesnych organizacji	113
3.3.2.	Kluczowa rola wiedzy w zarządzaniu organizacjami	116
3.3.3.	Elastyczność jako odpowiedź organizacji na wyzwania otoczenia	122
3.4.	Lojalność pracownicza a stabilność zatrudnienia w zmieniających się organizacjach	128
 
Rozdział 4. LOJALNOŚĆ  PRACOWNIKÓW  WSPÓŁCZESNYCH  ORGANIZACJI W ŚWIETLE BADAŃ WŁASNYCH 	143

4.1.	Metodyka badań własnych	143
4.2.	Wyniki badań lojalności pracowników – etap diagnostyczny	150
4.2.1.	Lojalność pracowników z perspektywy organizacji 	150
4.2.2.	Lojalność pracownicza z perspektywy zatrudnionych 	154
4.3.	Analiza lojalności pracowników – wyniki badań pogłębionych	158
4.3.1.	Charakter relacji pracowników z firmą 	158
4.3.2.	Aktywność zachowań jako charakterystyka współczesnej lojalności pracowniczej 	162
4.4.	Elementy lojalności pracowników współczesnych organizacji	171
4.4.1.	Zaangażowanie jako składowa modelu lojalności pracowników 	173
4.4.2.	Identyfikacja z firmą jako składowa modelu lojalności pracowniczej 	177
4.4.3.	Uczciwość jako składowa modelu lojalności 	180
4.4.4.	Uczestnictwo w organizacji jako składowa modelu lojalności pracowników 	184
4.5.	Tolerancja niepewności a znaczenie składowych modelu lojalności pracowników	188

Rozdział 5. LOJALNOŚĆ PRACOWNIKÓW W XXI WIEKU 	193

5.1.	Koncepcja modelu lojalności pracowników współczesnych organizacji 	193
5.2.	Model lojalności a cechy społeczno-demograficzne pracowników 	201
5.3.	Zastosowanie modelu lojalności pracowników współczesnych organizacji w praktyce gospodarczej 	203
5.4.	Kierunki zmian lojalności pracowników 	209

ZAKOŃCZENIE 	219
ZAŁĄCZNIKI 	223
LITERATURA 	265
SPIS RYSUNKÓW I TABEL 	281
OD REDAKCJI 	285

Inni Klienci oglądali również

35,91 zł 39,90 zł
Do koszyka

Organizacja wycieczki i zielonej szkoły - 15 problemów z rozwiązaniami

Publikacja „Organizacja wycieczki i zielonej szkoły – 15 problemów z rozwiązaniami” to praktyczny, narzędziowy poradnik zawierający omówienie zasad organizacji wycieczek i wyjść szkolnych. Zapoznaj się z konkretnymi wska...
22,50 zł 25,00 zł
Do koszyka

Cyberbezpieczeństwo we współczesnych konfliktach na Bliskim Wschodzie

Autor w sposób oryginalny, odmienny niż w naszym kręgu kulturowym, postrzega problematykę cyberbezpieczeństwa, co ewidentnie jest wartością dodaną tej publikacji. To niestandardowe podejście komplementarnie uzupełnia znane nam interpretacje i uj...
31,05 zł 34,50 zł
Do koszyka

2017. Antologia współczesnych polskich opowiadań

Zaletą niniejszego tomu jest różnorodność, każdy czytelnik znajdzie w nim coś dla siebie i przy okazji zobaczy, jakimi tematami żyje współczesna proza polska. Są tu: samotność człowieka, ból egzystencjalny, skomplikowane relacje da...
131,40 zł 146,00 zł
Do koszyka

Kluby i organizacje sportowe w prawie polskim na tle rozwiązań zagranicznych

Publikacja zawiera nie tylko rozważania systemowe, lecz także analizę rozwiązań instytucjonalnych i prawnych dotyczących klubów i organizacji sportowych i jest jedynym tak kompleksowym opracowaniem tej tematyki w polskiej doktrynie prawa. Uwagi ...
10,80 zł 12,00 zł
Do koszyka

Procedury naboru pracowników w przedsiębiorstwie

...optymalnym wykorzystaniu umiejętności pracowników na drodze do osiągnięcia celów całej organizacji przy równoczesnym zaspokajaniu potrzeb tychże pracowników. Chodzi tu o ich rozwój zawodowy poprzez szkolenia i drog...
26,91 zł 29,90 zł
Do koszyka

Organizacja pracy rejestracji medycznej

Rejestracja to pierwsze miejsce, z którym pacjent ma kontakt. W konsekwencji od sposobu organizacji pracy rejestracji, jakości obsługi i samego nastawienia osób tam zatrudnionych zależy wizerunek przychodni. E-book omawia kwestie organiza...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!