0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

„Logopedia Silesiana”. T. 4 - 22 Sposób postrzegania osób z wadą wymowy przez społeczeństwo – badania własne

(ePrasa)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Katowice, 2015

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Redakcja naukowa: Olga Przybyla

  • Wydawca: Uniwersytet Śląski

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

„Logopedia Silesiana”. T. 4 - 22 Sposób postrzegania osób z wadą wymowy przez społeczeństwo – badania własne

"Logopedia Silesiana" po raz kolejny otwiera możliwość prezentacji dokonań i przemyśleń wszystkim osobom zainteresowanym logopedią jako nauką o biologicznych uwarunkowaniach języka i zachowaniach językowych, a także opisem relacji między mową, myśleniem a rzeczywistością wyrażaną językiem. Wraz ze specjalizacją mózgu i rozwojem funkcji językowych doskonaleniu podlegają obwodowe struktury narządu mowy, odpowiadające za produkcję mowy oraz jej percepcję (odbiór za pomocą narządu słuchu). Wszelkie nieprawidłowości występujące w ich zakresie od samego początku łączą się z praktyczną działalnością logopedii związaną z diagnozą i terapią zaburzeń mowy. Tradycję logopedii określa bowiem praktyczna działalność w zakresie czynności orzekających o zaburzeniach mowy, tworzenie programów terapii osób dotkniętych zaburzeniami mowy oraz budowanie metod i sposobów tej terapii. Analiza tak złożonych zjawisk jak język, jego nabywanie i funkcjonowanie w umyśle oraz zaburzone zachowania językowe człowieka: wady wymowy, jąkanie, zaburzenia mowy w głuchocie, uszkodzeniach mózgu o różnej etiologii, m.in. w zespołach psychoorganicznych i wielorakich zespołach neurologicznych, rodzi konieczność naukowej refleksji. Składające się na czwarty tom czasopisma artykuły dotyczą zarówno aspektów diagnostycznych, a więc zawierają opisy i objaśnienia wielorakich stanów zaburzeń mowy u dzieci, młodzieży i dorosłych, jak i prognostycznych, czyli prezentują metody postępowania terapeutycznego dla poszczególnych zaburzeń, np. dla autyzmu, uszkodzeń mózgu, oraz anagnostycznych – wykorzystują wiedzę na temat zaburzeń i sposobów ich łagodzenia, celem osiągnięcia wytyczanych celów terapeutycznych. Zgodnie z tradycją czasopisma tom składa się z trzech zasadniczych części, w których naukowo-kazuistycznym dociekaniom w zakresie opanowywania i doskonalenia reguł przyswajania i odzyskiwania mowy towarzyszy dialogowo rozumiany proces postępowania terapeutycznego.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja »
    3. Logopedia
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Filologia polska
  • Redakcja: Olga Przybyla
  • Język wydania: angielski,polski,czeski
  • ISSN: 2391-4297
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Spis treści

Wprowadzenie (Olga Przybyla) / 13

Część pierwsza
Prace naukowo-badawcze

Logopedia zagraniczna

Kateřina Vitásková, Alena Říhová:
Analýza možností diagnostiky a intervence oromotorické praxie u klientů s poruchou autistického spektra / 19

Mieczysław Chęciek:
Some aspects of realisation of speech units in stuttering in the light of own researches / 33

Kateřina Vitásková, Lucie Šebková, Tereza Keprdová:
Problematika hlasových a řečových obtíží a jejich prevence u tlumočníků z pohledu logopeda – preliminární studie / 46

Logopedia polska

Grażyna Gunia:
Zadania logopedy wobec edukacji inkluzyjnej / 59

Tomasz Woźniak:
Teorie pochodzenia jąkania oparte na dowodach / 72

Jolanta Panasiuk:
Zespół psychoorganiczny w diagnozie logopedycznej / 81

Irena Urban, Piotr H. Skarżyński:
Zastosowanie nowych technik w diagnostyce, terapii i rehabilitacji osób z wadą słuchu / 113

Anna Walawska-Hrycek, Ewa Krzystanek:
Anatomia funkcjonalna ośrodkowego układu nerwowego, cz.1. / 140

Mieczysław Chęciek, Elżbieta Bijak:
Fragmentaryczne wyniki badań nad motywacją do terapii jąkania uczniów szkoły średniej / 158

Agnieszka Myszka:
Pięć szeregów głosek dentalizowanych? O półpalatalnych głoskach szumiących i ciszących / 170

Anna Żywot:
Charakterystyczne cechy języka dzieci z niedoksztaceniem mowy o typie afazji. Próba opisu / 183

Agnieszka Wątorek:
Problemy metodologiczne badań nad kompetencją językową dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / 200

Elżbieta Radkowska:
Wczesna opieka logopedyczna nad dzieckiem z rozszczepem wargi i podniebienia. Standard postępowania logopedycznego przyjęty w Instytucie Matki i Dziecka w Warszawie / 218

Część druga
Studia z praktyki logopedycznej

Anita Lorenc, Agnieszka Ptaszkowska:
Programowanie języka dziecka z uszkodzeniem słuchu z zastosowaniem metody audytywno-werbalnej. Studium przypadku / 229

Sylwia Filipczak, Jolanta Panasiuk:
Dynamika ustępowania zaburzeń afatycznych a społeczne i poznawcze funkcjonowanie pacjenta – studium przypadku / 248

Joanna Błażejewska:
Propozycja oddziaływania neurologopedycznego w przypadku chorego na SLA/MND / 279

Justyna Wojciechowska:
Ocena rozumienia tekstu w praktyce logopedycznej / 304

Kamila Dębińska-Gustaw:
Zaburzenia rozwoju mowy a trudności w czytaniu i pisaniu. Analiza przypadku osoby z alalią / 319

Renata Tomaszuk-Wieczorek, Dawid Larysz:
Zaburzenia tekstu w schizofrenii na podstawie badań własnych metodą indywidualnych przypadków. Część praktyczna / 336

Monika Knychalska-Zbierańska, Katarzyna Walas:
Zastosowanie terapii metodą PNF w pracy neurologopedy i fizjoterapeuty – studium przypadku pacjentki z przebytym krwotokiem podpajęczynówkowym / 349

Agnieszka Rożek, Dawid Larysz:
Lateralizacja funkcji językowych u pacjentów z pierwotnymi nowotworami OUN. Lokalizacja pierwotnie rozproszona, transfer międzypółkulowy czy różnice interpersonalne / 364

Monika Knychalska-Zbierańska:
Sposób postrzegania osób z wadą wymowy przez społeczeństwo – badania własne / 379

Część trzecia
Materiały, pomoce, sprawozdania

Barbara Miguła:
Afazja jako zaburzenie mowy po udarze mózgu – studium przypadku / 395

Martyna Polczyk:
Terapia logopedyczna przez zabawę / 406

Olga Przybyla, Tomasz Woźniak:
Raport Projektu NetQues for Speech and Language Therapy Education in Europe / 415

Noty o autorach / 439
Streszczenia / 446

Inni Klienci oglądali również

20,79 zł 23,10 zł
Do koszyka

„Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych”. T. 19, nr 2/2014: Konstruowanie świata osób niepełnosprawnych - różne aspekty rzeczywistości

Kolejny numer czasopisma „Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych” (tom 19, 2/2014), którego temat przewodni: Konstruowanie świata osób niepełnosprawnych – różne aspekty rzecz...
32,13 zł 35,70 zł
Do koszyka

Romanica Silesiana. No 6: Postcolonialisme et fait littéraire

Rédacteur en chef Krzysztof Jarosz, avec la collaboration de Buata B. Malela, textes réunis et établis par Aneta Chmiel, Zuzanna Szatanik, Ewelina Szymoniak, Andrzej Rabsztyn Kolejny tom Romanica Silesiana poświęc...
18,90 zł 21,00 zł
Do koszyka

„Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych”. T. 25, nr 2/2017: Zespół kruchego X i inne zaburzenia neurorozwojowe. Diagnoza, terapia i edukacja – szanse i zagrożenia

Kolejny numer czasopisma Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych (2/2017, tom XXV) zawiera zbiór tekstów ukazujących tematykę rzadkich zespołów genetycznych uwarunkowanych dziedzicznie, jak i z...
37,80 zł 42,00 zł
Do koszyka

Romanica Silesiana. No 8. T. 1: Constructions genrées / Gendered Constructions

Rédacteur en chef Krzysztof Jarosz, avec la collaboration de Michał Krzykawski et Zuzanna Szatanik Motywem wiodącym prezentowanego numeru Romanica Silesiana jest problematyka gender, wciąż wywołująca także w środowisku akademickim ż...
18,90 zł 21,00 zł
Do koszyka

„Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych”. T. 21, nr 2/2015: Interdyscyplinarność w opiece i wsparciu osób niepełnosprawnych

Kolejny numer „Problemów Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych”, pt. "Interdyscyplinarność w opiece i wsparciu osób niepełnosprawnych" (2/2015, tom 21) pod redakcją Sylwii Wrony i Jerze...
32,13 zł 35,70 zł
Do koszyka

„Logopedia Silesiana”. T. 2

Od początku istnienia logopedii jako dyscypliny naukowej badacze wytrwale poszukują metodologicznych uzasadnień dla zaburzeń komunikacji językowej i dążą do opisu jej złożonego charakteru.Drugi tom „Logopedii Silesiany” gromadzi prace...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!