0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Lobbing i grupy interesu w Unii Europejskiej. Proces konsolidacji systemu

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2011

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Seria / cykl: STUDIA EUROPEJSKIE

  • Autor: Urszula Kurczewska

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    ePub mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 74,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 51,80 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

51,80 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Lobbing i grupy interesu w Unii Europejskiej. Proces konsolidacji systemu

Lobbing i grupy interesu wraz z rozwojem procesów integracyjnych stały się ważnym elementem mechanizmu podejmowania decyzji w Unii Europejskiej. Rola interesariuszy nie ogranicza się jedynie do forsowania swojego stanowiska. Ich działalność sprzyja reformowaniu gospodarki europejskiej, jest szansą na uwzględnienie przez decydentów opinii jak najszerszych grup społecznych i narzędziem rozwiązywania konfliktów interesu.


Głównym celem książki jest przybliżenie problematyki grup interesu i ich aktywności lobbingowej w ramach Unii Europejskiej. W pierwszej części autorka przedstawiła:


• lobbing i grupy interesu w perspektywie teoretycznej,


• podejścia do kwestii reprezentacji interesów w UE w głównych nurtach badawczych.


W kolejnych częściach książki, wykorzystując studium przypadku, autorka omówiła:


• rozwój systemu reprezentacji interesów grupowych w UE,


• środki i metody działań grup interesu w UE,


• wzajemną współpracę grup interesu,


• relacje grup interesu z głównymi organami UE,


• znaczenie lobbingu w procesach decyzyjnych UE,


• regulacje prawne i etyczne lobbingu w UE.


Dr Urszula Kurczewska – socjolog, adiunkt w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego i w Katedrze Studiów Politycznych Szkoły Głównej Handlowej. Autorka i współautorka wielu prac na temat lobbingu i grup interesów w Unii Europejskiej oraz różnych aspektów integracji europejskiej, m.in.: Lobbing. Sztuka skutecznego wywierania wpływu, Lobbing w Unii Europejskiej. Pod jej redakcją ukazała się książka Deficyt demokracji w Unii Europejskiej a europejskie grupy interesów, współredakcją – Polska w Unii Europejskiej: początkowe problemy i kryzysy?

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Politologia
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-20653-6
  • ISBN druku: 978-83-01-16764-6
  • Liczba stron: 504
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wprowadzenie	13
Część I. LOBBING I GRUPY INTERESU W PERSPEKTYWIE TEORETYCZNEJ	23
	Rozdział 1. Teorie integracji międzynarodowej wobec reprezentacji interesów grupowych – neofunkcjonalizm	25
		Wielkie teorie integracji europejskiej	25
		Funkcjonalizm i neofunkcjonalizm	26
		Neofunkcjonalistyczna wizja społeczeństwa jako gry sprzecznych interesów	27
		Założenie o kluczowej roli grup interesu w procesie integracji europejskiej	29
	Rozdział 2. Neoinstytucjonalizm w badaniach reprezentacji interesów w Unii Europejskiej	31
		Formalne i nieformalne wymiary instytucji i instytucjonalizacji	31
		Dominacja perspektywy neoinstytucjonalnej w badaniach grup interesu w UE	33
		Relacje grup interesu z organami UE jako główny temat badań	35
		Inne wątki w analizach neoinstytucjonalnych nad grupami interesu	39
	Rozdział 3. Teoria racjonalnego wyboru i działań kolektywnych w badaniach grup interesu	42
		Działania kolektywne na poziomie Unii Europejskiej	43
		Struktury motywacji w działaniach kolektywnych europejskich interesariuszy	44
	Rozdział 4. Rzecznictwo interesów w perspektywie teorii wymiany i dostępu	48
		Teoria wymiany i model zależności od zasobów	48
		Dobra dostępu w wymianie międzyorganizacyjnej	49
	Rozdział 5. Poza klasyczną oś neokorporatyzmu i pluralizmu	52
		Typy polityki grup interesu – podstawowe ustalenia	53
		W poszukiwaniu europejskiego modelu zapośredniczania interesów	56
	Rozdział 6. Koncepcja zarządzania wielopoziomowego w Unii Europejskiej	62
		Nowe podejście wobec procesu rozpraszania władzy w UE	62
		Grupy interesu w UE w teorii zarządzania wielopoziomowego	64
	Rozdział 7. Reprezentacja interesów w ujęciu teorii demokracji deliberatywnej	67
		Możliwości oferowane przez teorię demokracji deliberatywnej	67
		Teoria deliberacji w badaniach grup interesu w UE	68
Część II. PROCES FORMOWANIA SIĘ SYSTEMU REPREZENTACJI INTERESÓW	73
	Rozdział 8. Ewolucja rzecznictwa interesów na szczeblu ponadnarodowym	75
		Ekspansja europejskiego lobbingu	76
		Współewolucja instytucji UE i grup interesu	79
		Ewolucja europejskich organizacji sektorowych	84
		Zróżnicowanie europejskich interesariuszy	89
	Rozdział 9. Liczba interesariuszy i struktura reprezentacji interesów w Unii Europejskiej	93
		Ogólna liczba grup interesu	94
		Grupy interesów ekonomicznych	95
		Organizacje pozarządowe i zespoły ekspertów	98
		Interesariusze prowadzący zawodową działalność lobbingową	99
		Reprezentacje interesów rozproszonych	101
	Rozdział 10. Uwarunkowania mobilizacji społecznej na poziomie Unii Europejskiej	103
		Od logiki członkostwa do logiki kosztów nieczłonkostwa	104
		Uwarunkowania zewnętrzne mobilizacji społecznej na poziomie UE	109
Część III. FORMY, KONFIGURACJE I STRUKTURY REPREZENTACJI INTERESÓW GRUPOWYCH W UNII EUROPEJSKIEJ	113
	Rozdział 11. Interesy ekonomiczne: organizacje, koalicje, platformy	115
		Europejskie organizacje biznesu – wielość i różnorodność	115
		Europejskie federacje interesów ponadsektorowych	120
			BusinessEurope	122
			Europejski Okrągły Stół Przemysłowców – ERT	126
			EUROCHAMBRES	128
			Europejska Unia Rzemieślników oraz Małych i Średnich Przedsiębiorstw – UEAPME	130
			AmCham EU	133
		Europejskie stowarzyszenia sektorowe – proces fragmentaryzacji	134
			Charakterystyka europejskich stowarzyszeń sektorowych	134
			Fragmentaryzacja interesów sektorowych	139
		Platformy i sojusze – nowe formy reprezentacji interesów biznesu	143
	Rozdział 12. Rola biznesu w tworzeniu polityk europejskich – ERT jako „generator idei”	148
		Wpływ ERT na tworzenie programu jednolitego rynku europejskiego	148
		Elity gospodarcze – liderzy w tworzeniu programu jednolitego rynku	150
		Dylemat ERT: wizjoner gospodarki europejskiej czy manager polityczny?	152
			ERT jako promotor rozwoju gospodarki europejskiej	153
			ERT jako manager polityczny	156
	Rozdział 13. Europejskie organizacje ekologiczne i polityka ochrony środowiska w Unii Europejskiej	159
		Ewolucja polityki ochrony środowiska i dyskursu na temat ekologii	160
		Proces konsolidacji organizacji ekologicznych: od ruchów społecznych do instytucjonalizacji	164
		„Punkty dostępu” w procesie formułowania polityki ochrony środowiska	166
		Ekologiczni interesariusze – typy, profile, atrybuty	167
		Green 10 – wzrastająca siła	173
		Mocne strony koalicji Green 10	176
		Finansowanie działalności europejskich organizacji ekologicznych	183
	Rozdział 14. „Zielone sojusze” – partnerstwo biznesu i ekologii	188
		Od konfrontacji do tworzenia „zielonych sojuszy”	188
		Dlaczego tworzone są „zielone sojusze”? System „dóbr i zachęt” członkostwa	192
		Elementy składowe partnerstwa i ewolucja relacji	196
			Typy partnerstwa	196
			Ewolucja relacji między partnerami	197
			Odmienności i różnice między partnerami	199
	Rozdział 15. Organizacje interesów społecznych i publicznych – instytucjonalizacja odgórna	205
		Społeczeństwo obywatelskie jako ideologia	205
		Instytucjonalizacja odgórna – ramy prawne włączenia społeczeństwa obywatelskiego w kształtowanie polityk publicznych UE	207
		Specyfika grup interesów społecznych i publicznych	210
		Uwarunkowania rozwoju europejskich grup interesów społecznych i publicznych	214
		Rodzaje organizacji interesów publicznych i społecznych	216
		Ocena polityki Komisji Europejskiej wobec interesów społecznych i publicznych	224
	Rozdział 16. Europejskie organizacje związków zawodowych – między „logiką członkostwa” a „logiką wpływu”	226
		Europejskie federacje branżowe	227
		ETUC – gigant uwięziony między „logiką członkostwa” a „logiką wpływu”	229
			Heterogeniczny charakter ETUC	229
			Etapy i uwarunkowania rozwoju ETUC	233
			Rozszerzenie UE jako szansa wzmocnienia pozycji ETUC	236
			ETUC jako lider polityczny?	239
			Od „logiki członkostwa” do „logiki wpływu”	240
		Jaka będzie przyszłość ETUC?	242
		Europejski dialog społeczny jako zinstytucjonalizowana forma wpływu partnerów społecznych	246
			Uczestnicy europejskiego dialogu społecznego	246
			Formy prowadzenia europejskiego dialogu społecznego	247
		Etapy w procesie instytucjonalizacji europejskiego dialogu społecznego	248
		Europejski dialog społeczny – stracone nadzieje mimo instytucjonalizacji?	2250
	Rozdział 17. Interesy terytorialne/regionalne – od mobilizacji do instytucjonalizacji	252
		Regiony w zarządzaniu wielopoziomowym	253
		Formy reprezentacji interesów terytorialnych – mobilizacja i różnorodność	255
			Przedstawicielstwa interesów terytorialnych	255
			Przedstawicielstwa regionów i władz lokalnych z nowych państw członkowskich UE	260
		Europejskie stowarzyszenia interesów terytorialnych	261
		Reprezentacja interesów terytorialnych w instytucjach UE	267
Część IV. LOCI ET ARENAE – INSTYTUCJE I PROCEDURY DOSTĘPU DLA GRUP INTERESU	271
	Rozdział 18. Komisja Europejska – bierny uczestnik czy aktywny kreator europejskiego systemu zapośredniczania interesów?	273
		Kompetencje Komisji Europejskiej i ich znaczenie dla grup interesu	275
		Relacje między Komisją Europejską i grupami interesu	276
		Stosunki grup interesu z Komisją Europejską ze względu na jej zróżnicowanie funkcjonalne i hierarchiczne	278
		Polityka Komisji Europejskiej wobec grup interesu	280
	Rozdział 19. Parlament Europejski – obrońca interesów społecznych czy biznesu?	287
		Relacje Parlamentu Europejskiego z grupami interesu	287
		Znaczenie procedury współdecydowania dla grup interesu	290
	Rozdział 20. Konsultacje społeczne, czyli deliberacja w praktyce	294
		Deliberacja alternatywą dla wątłej demokracji przedstawicielskiej w UE	294
		Instytucjonalna struktura konsultacji w UE	296
		Pełzająca instytucjonalizacja polityki deliberatywnej Komisji Europejskiej	299
		Narzędzia i instrumenty deliberacji Komisji Europejskiej	303
			Otwarte konsultacje społeczne	304
			Konsultacje on-line	307
	Rozdział 21. Wpływ grup interesu na kształtowanie polityk publicznych w Unii Europejskiej	314
		Jak oszacować wpływ grup interesu w skali mikro?	314
		Wskaźnik prestiżu i reputacji w ocenie wpływu grup interesu	317
		Ocena wpływu w kategoriach dostępu, wymiany i zależności od zasobów	323
			Jaka jest podaż dóbr dostępu?	323
			Zapotrzebowanie na dobra dostępu	326
			Czym jest dostęp?	328
	Rozdział 22. Kampanie lobbingowe w sprawie pakietu energetycznoklimatycznego – czy starcie wszystkich ze wszystkimi?	331
		Istota sporu	332
		Konsultacje społeczne jako główne narzędzie włączenia interesariuszy w proces legislacyjny	334
		Grupy interesu uczestniczące w konsultacjach Komisji Europejskiej	338
		Typy interesariuszy i ich interesy	340
			Przedstawiciele producentów energii elektrycznej	340
			Interesariusze reprezentujący interesy odbiorców energii	342
			Stowarzyszenia ekologiczne	344
		Osobliwości procesu uchwalania pakietu energetyczno-klimatycznego	345
			Kontekst polityczny negocjacji	346
			Nadzwyczajne modyfikacje procedury współdecydowania	348
		Różnice w strategiach lobbingowych organizacji biznesu i stowarzyszeń ekologicznych w sprawie pakietu energetyczno-klimatycznego	349
			Strategie długoterminowe organizacji biznesu	350
			Strategie krótkoterminowe stowarzyszeń ekologicznych	352
		Lobbing polskich organizacji sektorowych w sprawie pakietu energetyczno-klimatycznego	353
		Kampania lobbingowa Green Effort Group (Grupa G-6) w sprawie uchwalenia dyrektywy o systemie ETS	355
			Lobbing na poziomie krajowym	356
			Lobbing na poziomie UE	358
			Lobbing wobec prezydencji w UE	360
			Działania lobbystyczne wobec państw członkowskich UE	360
			Współpraca z mediami	361
			Strategia argumentacyjna	361
			Sukces lobbingu Grupy G-6	363
	Rozdział 23. Kampania lobbingowa w sprawie „rozporządzenia spirytusowego” – czy porażka polskich organizacji sektorowych?	365
		Przedmiot sporu	365
			Analiza sytuacji wyjściowej	365
			Nowa regulacja	366
		Strony konfliktu	368
			Zwolennicy przyjęcia w rozporządzeniu wąskiej definicji wódki	368
			Zwolennicy przyjęcia w rozporządzeniu szerokiej definicji wódki	368
		Analiza procesu politycznego – ścieżki i punkty dostępu dla interesariuszy	370
			Etap ustalania agendy politycznej	370
			Etap formułowania polityki/rozporządzenia	371
		Lobbing ekspercki i polityczny	376
		Rozporządzenie nr 110/2008 jako katalizator mobilizacji społecznej	379
		Wzorce neokorporatystyczne w reprezentacji polskich organizacji biznesu na poziomie UE	380
	Rozdział 24. Kampania w sprawie dyrektywy 2006/123/WE Parlamentu Europejskiego i Rady – związki zawodowe jako ruch społeczny	382
		Przebieg procesu tworzenia podstaw dyrektywy usługowej	383
		Dyrektywa jako początek rewolucji na rynku usług w UE	384
		Mobilizacja organizacji biznesowych, związków zawodowych i organizacji pozarządowych	386
			Organizacje biznesu jako adwokaci uchwalenia dyrektywy	386
			Ugrupowania interesów społecznych jako kontestatorzy	388
		Przebieg kampanii – proces legislacyjny jako arena ścierania się odmiennych interesów	392
		Rezultaty kampanii – czyj sukces, czyja porażka?	398
Część V. INSTYTUCJONALIZACJA ZAAWANSOWANA, CZYLI W STRONĘ REGULACJI PRAWNYCH I ETYCZNYCH LOBBINGU W UNII EUROPEJSKIEJ	401
	Rozdział 25. Cóż po regulacjach prawnych i etycznych lobbingu?	403
	Rozdział 26. Komisja Europejska – ewolucja od koncepcji otwartego dostępu do formalnej instytucjonalizacji	405
		Etapy procesu instytucjonalizacji polityki Komisji Europejskiej wobec grup interesu	406
		Obecna polityka Komisji Europejskiej wobec grup interesu	413
			Rejestr dla reprezentacji interesów	413
			Kodeks postępowania	415
			System kontroli i sankcji	416
			Prawa i obowiązki pracowników Komisji Europejskiej	417
		Rejestr jako kamień milowy w procesie instytucjonalizacji kontaktów Komisji Europejskiej z grupami interesu	417
		Grupy interesu i etyka – pojawiające się pytania i wątpliwości	420
		Standardy przejrzystości w sferze publicznej jako czynnik różnicujący	422
	Rozdział 27. Parlament Europejski i grupy interesu – wczesna, ale płytka instytucjonalizacja	426
		Pierwsze uregulowania prawne i etyczne Parlamentu Europejskiego – porażki i sukcesy	426
		Kierunki debaty w Parlamencie Europejskim na temat prawnych i etycznych regulacji lobbingu	432
		Intergrupy w Parlamencie Europejskim – poza zasadą przejrzystości?	433
		Obecnie obowiązujące uregulowania lobbingu w Parlamencie Europejskim	436
	Rozdział 28. Debata publiczna na temat uregulowania działalności lobbingowej na szczeblu Unii Europejskiej	438
		Europejska inicjatywa na rzecz przejrzystości jako katalizator debaty publicznej na temat uregulowania lobbingu	438
		Mobilizacja środowisk zwolenników i przeciwników ETI	439
		Odpowiedź innych instytucji UE na europejską inicjatywę na rzecz przejrzystości	442
		Niedokończona batalia, czyli więcej pytań niż odpowiedzi	444
	Rozdział 29. Czy możliwa jest jedna spójna polityka instytucji Unii Europejskiej wobec grup interesu?	447
		Odmienność ról i zadań głównych instytucji UE	447
		Różnice w podejściach do problemu legitymizacji instytucji UE	448
		Autonomia instytucji UE w regulowaniu spraw wewnętrznych wynikająca z postanowień traktatowych	449
		Odmienne oczekiwania wobec zasady jawności i przejrzystości w kontaktach z grupami interesu	451
	Rozdział 30. Lobbing w sprawie lobbingu	455
		Komisja Europejska i ALTER-EU jako kreatorzy debaty i strategii regulacji lobbingu	455
		Mobilizacja przeciwników regulacji, czyli jak lobbing rodzi więcej lobbingu	459
		Efekty lobbingu na rzecz regulacji lobbingu	462
	Rozdział 31. Normy etyczne działalności lobbingowej w Unii Europejskiej	465
		Regulacje etyczne w instytucjach UE	466
		Regulacje organizacji działających w UE	467
			Kodeks postępowania SEAP	467
			Kodeks postępowania AALEP	468
			Kodeks postępowania EPACA	470
Zakończenie	473
Bibliografia	481
Indeks nazwisk	499

Inni Klienci oglądali również

20,00 zł
Do koszyka

Chodząca mądrość – trzy pokolenia, dwa psy i poszukiwanie szczęśliwego życia

Gotham Chopra zabiera nas na spacery ze swoim wszechwiedzącym ojcem i równie oświeconym czworonogiem, w zwariowaną podróż samolotem, podczas której pies wyjątkowo nie dostał swojej pigułki uspokajającej, na rowerową wyprawę we włos...
16,20 zł 18,00 zł
Do koszyka

SŁUŻBY SPECJALNE W SYSTEMIE BEZPIECZEŃSTWA PAŃSTWA Praktyczne aspekty bezpieczeństwa t.1

Bezpieczeństwo państwa to stan stabilnego funkcjonowania i rozwoju, niezakłóconego wewnętrznymi lub zewnętrznymi zagrożeniami wymierzonymi w interesy Polski i jej obywateli. Bezpieczeństwo kraju zapewniają przede wszystkim państwowe organy powo...
21,70 zł 31,00 zł
Do koszyka

Państwo narodowe w perspektywie wspólnoty europejskiej

Pojęcie państwa w epoce nowożytnej zajmowało pozycję centralną w dyskursie politycznym i wyznaczało funkcje oraz miejsce innych pojęć, a także zachodzących między nimi relacji. Nowożytna idea państwa nie tylko umożliwiała jednostkom identyfikację ze...
230,40 zł 256,00 zł
Do koszyka

System prawa pracy. TOM II. Indywidualne prawo pracy. Część ogólna

Tom II Systemu prawa pracy obejmuje część ogólną indywidualnego prawa pracy. Jest to problematyka fundamentalna i zarazem normatywnie szeroko uregulowana w systematyce wewnętrznej omawianej gałęzi prawa. Ze względu na rozległość obszaru badawcze...
23,10 zł 33,00 zł
Do koszyka

U źródeł tożsamości rodzinnej. System rodzinny w percepcji młodzieży akademickiej

Monografia Tomasza Bajkowskiego ma wiele istotnych walorów. Przede wszystkim jej problematyka badawcza wpisuje się w szeroki obszar interdyscyplinarnego zainteresowania współczesną rodziną, wzbogacając nauki społeczne o nowe aspekty wiedz...
170,10 zł 189,00 zł
Do koszyka

Decyzje zobowiązujące Komisji Europejskiej w świetle prawa konkurencji Unii Europejskiej

Decyzje zobowiązujące wydawane przez Komisję Europejską w postępowaniach z zakresu prawa konkurencji stanowią przejaw konsensualnego, czy też negocjacyjnego sposobu stosowania prawa konkurencji. W przeciwieństwie do tradycyjnego, spornego sposobu stoso...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!