0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Kultury świata - kultury organizacji. Zapiski z podróży

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Łódź, 2012

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Czesław Sikorski

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Kultury świata - kultury organizacji. Zapiski z podróży

Celem książki jest zainteresowanie czytelników problematyką kultury organizacyjnej, zwrócenie uwagi na jej rozmaite cechy i przejawy oraz uzasadnienie poglądu o istotnym wpływie zjawisk kulturowych na sprawność działania organizacji. Książka napisana jest w konwencji dziennika podróży. Poczynione obserwacje i przemyślenia służą do prezentacji rozmaitych wartości, norm społecznych i wzorów zachowań tworzących bogactwo odmian kultury organizacyjnej. Ze Wstępu Książkę czyta się z wielką przyjemnością, a odbiorca ma wrażenie osobistego udziału w opisywanych miejscach i zdarzeniach, co pomaga w lepszym zrozumieniu i pokonywaniu dysonansu kulturowego. Autor podąża zgodnie z założeniem, że podróż jest uczeniem się, a uczenie się – podróżą. Z recenzji prof. dr hab. Agnieszki Sitko-Lutek

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7525-723-6
  • ISBN druku: 978-83-7525-723-6
  • Liczba stron: 196
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp  7
Część I. Organizacja a kultura  11
1.1. Wpływ kultury na organizację  11
1.1.1. Bombaj – siła ukrytych znaczeń  11
1.1.2. Kształtowanie się kultury organizacyjnej  14
1.2. Wpływ organizacji na kulturę 17
1.2.1. Paryż – wszystko na sprzedaż  17
1.2.2. Spełnianie wymagań organizacji 20
1.3. Skutki dysonansu kulturowego w organizacji 22
1.3.1. Zagrzeb – czy zderzenie kultur musi być bolesne?  22
1.3.2. Sposoby reakcji na dysonans kulturowy  24
1.4. Różnorodność kulturowa organizacji  27
1.4.1. Londyn – Janusowe oblicze 27
1.4.2. Uwarunkowania twórczości w organizacji  30
1.5. Adaptacyjność organizacji  32
1.5.1. Nowy Jork – sieć nietrwałych powiązań  32
1.5.2. Sieciowe struktury organizacyjne  35
Część II. Instrumenty kulturowej socjalizacji  39
2.1. Symbole językowe  39
2.1.1. Rzym – potęga mitu 39
2.1.2. Kultury wysokiego i niskiego kontekstu  41
2.2. Symbole behawioralne  44
2.2.1. Nadrenia-Palatynat – po winnej drodze 44
2.2.2. Siła rytuału 47
2.3. Symbole osobowe 50
2.3.1. Umbria (Terni – Perugia – Asyż) – bohaterowie masowej wyobraźni  50
2.3.2. Organizacyjni bohaterowie  53
2.4. Symbole fizyczne  56
2.4.1. Cabo da Roca – Sintra – Cascais – magia miejsca  56
2.4.2. Potrzeba identyfikacji 59
2.5. Interakcje społeczne  62
2.5.1. Karlowe Wary – urok snobizmu  62
2.5.2. Społeczna atrakcyjność  64
Część III. Organizacyjne wartości 67
3.1. Władza w organizacji  67
3.1.1. Moskwa – wszechobecność władzy 67
3.1.2. Autorytaryzm 70
3.2. Organizacja jako rodzina 72
3.2.1. Zlin – cena opieki 72
3.2.2. Paternalizm  74
3.3. Organizacyjne wzorce 76
3.3.1. Baltimore – uregulowane życie  76
3.3.2. Formalizm  79
3.4. Organizacja jako jedność działania i myślenia  82
3.4.1. Singapur – kult dyscypliny  82
3.4.2. Kolektywizm  84
3.5. Człowiek w organizacji 87
3.5.1. Waszyngton – jednostka najważniejsza 87
3.5.2. Indywidualizm 90
Część IV. Organizacja jako system ról  93
4.1. Kształtowanie ról organizacyjnych 93
4.1.1. Nottingham – autentyzm wrażeń 93
4.1.2. Nauczanie a indoktrynacja w organizacji  95
4.2. Promocja organizacji 98
4.2.1. Wielkie Tyrnowo – nieustający spektakl 98
4.2.2. Kształtowanie wizerunku organizacji 101
4.3. Przedmiot identyfikacji  103
4.3.1. Rennes – scena obrotowa 103
4.3.2. Specjalizacja a typ identyfikacji pracownika 106
4.4. Organizacyjna gra  108
4.4.1. Budapeszt – wieczne pretensje  108
4.4.2. Rywalizacja w organizacji 112
4.5. Konkurencyjność organizacji 114
4.5.1. Neseber – Bałczik – Albena – czyli kto napisał scenariusz? 114
4.5.2. Źródła konkurencyjności  116
Część V. Stosunek do zmian 121
5.1. Konserwatyzm pragmatyczny 121
5.1.1. Praga – rutynowa spontaniczność  121
5.1.2. Pochwała stabilizacji  123
5.2. Konserwatyzm ideologiczny 126
5.2.1. Lyon – w obronie tradycji  126
5.2.2. Tradycjonalizm w organizacji  128
5.3. Innowacyjność a konkurencja 131
5.3.1. Grenoble – pochwała konkurencji 131
5.3.2. Kultura proinnowacyjności 134
5.4. Innowacyjność a elastyczna polityka kadrowa 136
5.4.1. Heidelberg – urozmaicone życie studenckie  136
5.4.2. Organizacyjni nomadowie  138
5.5. Innowacyjność a kryzys  140
5.5.1. Szeged – miasto odnowione 140
5.5.2. Przełamywanie stereotypów  143
Część VI. Stosunek do klientów 147
6.1. Przedsiębiorczość  147
6.1.1. Goa – przedsiębiorczość w dżungli 147
6.1.2. Sztuka pozyskiwania klientów 151
6.2. Klient dla firmy czy firma dla klienta?  152
6.2.1. Lublana i Kranj – „Co pan chce wiedzieć?” i „Co mogę dla pana zrobić?”  152
6.2.2. Etos produkcji a etos usług  157
6.3. Kompleksowość obsługi 159
6.3.1. Mannheim – „U nas jest wszystko” 159
6.3.2. Strategia dywersyfikacji 161
6.4. Rola planu 163
6.4.1. Sofia – najważniejszy jest plan  163
6.4.2. Do czego potrzebny jest plan? 165
6.5. Autonomizacja celów  167
6.5.1. Bratysława – usługi reglamentowane  167
6.5.2. Autonomizacja celów a typ motywacji pracowników 171
Część VII. Podstawa sukcesu 173
7.1. W służbie klienta 173
7.1.1. Liege – dyskrecja działania  173
7.1.2. Mentalność usługowa a mentalność produkcyjna  175
7.2. Skala działania 176
7.2.1. Koszyce – duże jest piękne  176
7.2.2. Skala działania a elastyczność organizacji 178
7.3. Zarządzanie czasem 181
7.3.1. Genewa – wykorzystać czas  181
7.3.2. Czas a sprawność działania  183
7.4. Fatalizm 185
7.4.1. Kuala Lumpur – obłaskawić los 185
7.4.2. Kultury magiczne w organizacji  188
7.5. Poczucie obowiązku  191
7.5.1. Lizbona – wielkość codzienności  191
7.5.2. Obowiązkowość jako podstawa profesjonalizmu

Inni Klienci oglądali również

22,41 zł 24,90 zł
Do koszyka

Die blaue Hand

Die junge Eunice Weldon nimmt eine Stellung als Sekretärin der reichen Mrs. Groat an und zieht in deren Haus ein. Zurück bleibt eine Karte mit einem blauen Handabdruck und einer geheimnisvollen Warnung: „Jemand, der Dich liebt, bittet D...
24,20 zł
Do koszyka

Noni. Polinezyjski sekret zdrowia

Uzdrawiające właściwości noni, czyli morwy indyjskiej, są znane Polinezyjczykom od stuleci. Czas, abyś i Ty z nich skorzystał. Autorka przedstawia niesamowite walory lecznicze noni i produkowanego z niego soku. Jego spożywanie zalecane jest przy chorob...
9,00 zł 10,00 zł
Do koszyka

Arkagas. Tom 1: Nad wszystkie mocarze świata

Poncki Piłat wydaje rozkaz, by brama Shushan, jedyne dostępne przejście prowadzące ze wzgórza świątynnego na Górę Oliwną, została tuż przed nocą paschalną zamknięta. Biuro. Kiosk. Przystanek autobusowy.Trzy zwyczajne mie...
37,80 zł 42,00 zł
Do koszyka

Arkusz organizacji pracy szkoły

Arkusz organizacji to jeden z podstawowych dokumentów określających zasady funkcjonowania szkoły i placówki oświatowej. Jest opracowywany na dany rok szkolny i zawiera przede wszystkim określenie liczby oddziałów w danej szkole, go...
44,10 zł 49,00 zł
Do koszyka

Kultura bezpieczeństwa w przedsiębiorstwie. Modele, diagnoza i kształtowanie

Problem stosunku pracowników do spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy, który w środowisku przedsiębiorstwa przekształca się z czasem w określony zbiór powszechnie akceptowanych wzorów kulturowych, jest ważną czę...
72,80 zł 104,00 zł
Do koszyka

Organizacje międzynarodowe

Najlepszy w Polsce podręcznik w zakresie organizacji międzynarodowych. Charakterystyka, funkcjonowanie oraz zakres działalności organizacji międzynarodowych zostały przez autorów ujęte w imponujące ramy czasowe – od prekursorów wsp&...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!