0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Kultura szkoły

(eBook)

W poszukiwaniu nieuchwytnego

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Kraków, 2011

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Beata Adrjan

  • Wydawca: Impuls

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 34,00 zł
30,60 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Kultura szkoły

Publikacja jest próbą przedstawienia całościowego obrazu szkoły. Obrazu ilustrującego, jaka szkoła naprawdę jest, a nie: jaka powinna być. Szczególnym założeniem podjętych badań było ukazanie szkoły jako całości, jako żywego organizmu prowadzącego własne życie. Badanie kultury szkoły jest sposobem na odkrycie tej wielokontekstowej całości.
[...] kultura jako zespół sądów i przekonań [...] to w ogromnej mierze nieuświadamiany przewodnik po rzeczywistości społecznej każdej grupy (Burszta, 1998, s. 52).

Praca jest odpowiedzią na postulowaną przez wielu autorów potrzebę całościowego opisu szkoły we wszystkich przejawach jej codziennego życia (Surzykiewicz, 2000; Berger, Luckmann, 1983; Katz, Kahn, 1979). Jak pisze przytoczony na początku Krzysztof Kruszewski: „pisanie o szkole jest ryzykiem”. Ryzyko to podjęto z nadzieją, że etnograficzny opis kultury szkoły, według przyjętych założeń teoretycznych i metodologicznych, będzie przyczynkiem do lepszego jej (z)rozumienia.

Książka składa się części teoretycznej i empirycznej. Część teoretyczna zawarta jest w dwóch rozdziałach. Pierwszy poświęcono teoriom szkoły, prezentując trzy perspektywy: socjologiczną, ideologiczną i organizacyjną. Omówiono także zjawiska kryzysu i krytyki szkoły oraz zamieszczono przegląd polskich badań pedagogicznych dotyczących szkoły. W drugim rozdziale omówiono pojęcia klimatu i kultury jako kluczowych w poznawaniu rzeczywistości szkoły, a jednocześnie przynależnych wielu dyscyplinom, od psychologii społecznej przez prakseologię i pedagogikę resocjalizacyjną po antropologię. Kolejny rozdział poświęcono prezentacji przedmiotu i celu badań oraz założeń metodologicznych, przedstawiono model i przegląd tradycji badań jakościowych oraz omówiono wybraną metodę badawczą i strategię badań.

Rozdziały od czwartego do siódmego przeznaczono na prezentację wyników badań empirycznych. Opisano w nich założenia kultury organizacyjnej badanych szkół według przyjętego modelu kultury organizacyjnej E. Scheina. Są to kolejno: założenia dotyczące zawiązku szkół z otoczeniem (rozdział czwarty), natury ludzkiej (rozdział piąty), prawdy i czasu (rozdział szósty) oraz związków między ludźmi (rozdział siódmy).

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7587-657-4
  • ISBN druku: 978-83-7587-519-5
  • Liczba stron: 208
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp

 

Rozdział 1

Szkoła

 

1. Teorie szkoły

1.1. Szkoła w perspektywie socjologicznej

1.2. Szkoła w perspektywie ideologii edukacyjnych

1.3. Szkoła w perspektywie organizacyjnej

2. Krytyka i kryzys szkoły

3. Polska szkoła w kontekście badań pedagogicznych

 

Rozdział 2

Klimat i kultura organizacyjna szkoły

 

1. Pojęcia „klimat” i „kultura”

1.1. Klimat społeczny

1.2. Kultura

2. Klimat i kultura szkoły jako kategoria badawcza

3. Model kultury organizacyjnej Scheina

 

Rozdział 3

Metodologia badań

 

1. Problematyka badań

2. Model badawczy

2.1. Model badań jakościowych

2.2. Paradygmaty badań jakościowych

2.3. Tradycje badań jakościowych

2.4. Metody i strategie zbierania danych

3. Przebieg i organizacja badań

3.1. Zbieranie materiału badawczego

3.2. Analiza materiału badawczego

 

Rozdział 4

Związki szkoły z otoczeniem

 

1. Obraz szkoły

1.1. Szkoła mała – misja

1.2. Szkoła mała – wizerunek

1.3. Szkoła duża – misja

1.4. Szkoła duża – wizerunek

2. Powiązania z innymi instytucjami

2.1. Powiązania szkoły małej

2.2. Powiązania szkoły dużej

3. Granice między szkołą a światem zewnętrznym

3.1. Szkoła mała a świat zewnętrzny

3.2. Szkoła duża a świat zewnętrzny

4. Związki szkoły z otoczeniem – podsumowanie

 

Rozdział 5

Ludzka natura

 

1. Relacje między nauczycielem a uczniem w procesie kształcenia

1.1. Relacje w szkole małej

1.2. Relacje w szkole dużej

2. Udział uczniów, nauczycieli, rodziców i pracowników administracyjnych w życiu szkoły

2.1. Uczestnictwo w życiu szkoły małej

2.2. Uczestnictwo w życiu szkoły dużej

3. Model ucznia preferowany w badanych szkołach

3.1. Model ucznia w szkole małej

3.2. Model ucznia w szkole dużej

4. Założenia dotyczące natury ludzkiej w badanych szkołach – podsumowanie

Inni Klienci oglądali również

28,80 zł 32,00 zł
Do koszyka

E-kultura. Model i analiza kultury organizacji wirtualnych

W książce został podjęty problem konceptualizacji e-kultury i jej związków z wirtualnością. Tematyka badawcza wydaje się zasadna ze względu na nowość zagadnienia i możliwość eksploracji naukowej niedostatecznie zbadanych dotąd wątków. E-k...
31,50 zł 35,00 zł
Do koszyka

Egzotyczny świat sawanny. Kultura i cywilizacja ludu Hausa

W kulturze afrykańskiej bajki zajmują miejsce szczególne. Są typowym przejawem ustnej tradycji literackiej przekazywanej z pokolenia na pokolenie. Stąd wynika ich autentyzm, który jest źródłem wiedzy nie tylko o twórczości l...
10,80 zł 12,00 zł
Do koszyka

W świecie aksjologii, polityki i kultury

Do rąk czytelników oddajemy książkę W świecie aksjologii, polityki i kultury. Studenci wobec mediów (na podstawie badań empirycznych), która jest owocem eksploracji przeprowadzonych przez pracowników Katedry Dziennikarstwa E...
31,50 zł 35,00 zł
Do koszyka

Człowiek z perspektywy religii, rodziny i szkoły

(...) Jak wskazuje tytuł publikacji autorzy poszczególnych tekstów starają się ukazać choć fragmentarycznie, jak ważną ostoją w życiu człowieka są trzy filary religia, rodzina i szkoła. Wspólnie tworzą one płaszczyznę i nieocenione...
34,74 zł 38,60 zł
Do koszyka

Oddać życie za Polskę. Samobójstwo altruistyczne w kulturze polskiej XIX wieku

Książka Stefana Chwina „Oddać życie za Polskę. Samobójstwo altruistyczne w kulturze polskiej XIX wieku”. podejmuje ważny dla zrozumienia „ducha polskiego” temat idei samobójstwa altruistycznego, która zajęła...
18,90 zł 21,00 zł
Do koszyka

Styl późny w muzyce, literaturze i kulturze. T. 3

Dwa kolejne tomy, trzeci i czwarty, "Stylu późnego w muzyce, literaturze i kulturze" są zapisem wykładów wygłoszonych na konferencji zorganizowanej w 2014 roku przez Akademię Muzyczną w Katowicach i Uniwersytet Śląski. Było to j...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!