0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Kształtowanie nowoczesnych systemów ocen pracowników

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2015

  • Seria / cykl: HR

  • Autor: Małgorzata Sidor-Rządkowska

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Kształtowanie nowoczesnych systemów ocen pracowników

Książka jest piątym wydaniem klasycznej już pracy Małgorzaty Sidor-Rządkowskiej na temat systemów ocen okresowych. Publikacja ta łączy solidne podstawy teoretyczne z przeglądem rozwiązań stosowanych w praktyce. Kompleksowo omówiono w niej zagadnienia, z którymi należy się zapoznać przed wprowadzeniem systemu ocen sprzyjającego otwartej polityce informacyjnej i wzmacniającego motywację pracowników, takie jak:


powiązanie sposobów oceny z typem działalności i celami strategicznymi organizacji,
planowanie systemów oraz szkolenia osób oceniających,
wybór odpowiednich metod oceny i ustalanie kryteriów,
zasady prowadzenia rozmów oceniających,
ocena oddolna jako uzupełnienie systemu,
unikanie błędów oceniania,
system ocen okresowych na tle głównych aspektów polityki personalnej organizacji.


Autorka przytacza również liczne przykłady i studia przypadków oraz zamieszcza bardzo przydatny zestaw formularzy ocen pracowników.Adresaci:
Publikacja jest przeznaczona nie tylko dla przedstawicieli sektora przedsiębiorstw, ale także administracji publicznej. Zawarte tu metody i wskazówki znajdą zastosowanie zarówno w organizacjach biznesowych, jak i pozakomercyjnych. Stanowi cenne źródło wiedzy dla menedżerów wszystkich szczebli, dyrektorów i pracowników działów personalnych, a także osób zajmujących się naukowo problematyką zarządzania zasobami ludzkimi.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Wydawnictwa prawnicze
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-264-9986-9
  • ISBN druku: 978-83-264-9693-6
  • EAN: 9788326499869
  • Liczba stron: 256
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
O autorce | str. 11

Wstęp | str. 13

Rozdział 1. Miejsce systemu ocen okresowych w polityce personalnej przedsiębiorstwa | str. 15
1.1. Najważniejsze cele oceny | str. 15
1.2. Formy oceny | str. 17
1.3. Kontrowersje wokół systemów ocen | str. 17
1.4. Wymagania stawiane systemom ocen | str. 20
1.5. Oczekiwania pracowników wobec systemu ocen okresowych | str. 22
Studium przypadku I | str. 23

Rozdział 2. Uwarunkowania systemu ocen | str. 26
2.1. Rodzaj działalności i wielkość organizacji | str. 26
2.2. Cele strategiczne firmy | str. 27
2.3. Metoda zarządzania | str. 30
2.4. Styl kierowania | str. 31
2.5. Poziom kierowania | str. 34
2.6. Poziom wymagań | str. 36
2.7. Autorytet oceniających | str. 36
2.8. Wiek pracowników | str. 37
Studium przypadku II | str. 44

Rozdział 3. Wprowadzanie systemu ocen okresowych | str. 49
3.1. Planowanie działania | str. 49
3.2. Szkolenie osób oceniających | str. 49
3.2.1. Wybór rodzaju szkolenia | str. 50
3.2.2. Wybór miejsca szkolenia | str. 53
3.2.3. Problem wspólnego udziału w szkoleniu przełożonych i podwładnych | str. 53
3.2.4. Ćwiczenia z użyciem kamery wideo | str. 56
3.3. Przygotowanie osób ocenianych | str. 59
Studium przypadku III | str. 63

Rozdział 4. Przegląd najważniejszych zagadnień związanych z tworzeniem systemów ocen | str. 66
4.1. Wybór osób oceniających | str. 66
4.2. 360-stopniowa ocena pracownika | str. 66
4.3. Przygotowanie 360-stopniowej oceny pracowników | str. 71
4.4. Podział osób ocenianych | str. 74
4.5. Ustalanie częstotliwości oceny | str. 77
Studium przypadku IV | str. 78

Rozdział 5. Metody oceny pracowników | str. 80
5.1. Metody relatywne | str. 80
5.1.1. Ranking | str. 80
5.1.2. System porównywania parami | str. 82
5.1.3. Metoda rozkładu normalnego | str. 83
5.2. Metody absolutne | str. 86
5.2.1. Ocena opisowa | str. 86
5.2.2. Punktowa skala ocen | str. 89
5.2.3. Skale ważone | str. 90
5.2.4. Testowa metoda oceny | str. 91
5.2.5. Metoda zdarzeń krytycznych | str. 92
5.2.6. Skale behawioralne (BARS - behavioral anchored rating scale | str. 94
5.2.7. Zarządzanie przez cele - ZPC (management by objectives - MBO | str. 97
5.2.8. Assessment Center ("centrum oceny") | str. 104

Rozdział 6. Ustalanie kryteriów oceny | str. 110
6.1. Kryteria dotyczące efektywności | str. 110
6.2. Kryteria dotyczące kwalifikacji | str. 113
6.3. Kryteria dotyczące zachowań (behawioralne) | str. 114
6.4. Kryteria osobowościowe | str. 115
6.5. Zasady opracowywania kryteriów oceny | str. 117
Studium przypadku VI | str. 124

Rozdział 7. Zasady prowadzenia rozmów z ocenianymi pracownikami | str. 126
7.1. Istota rozmowy oceniającej | str. 126
7.2. Jak prowadzić rozmowę? | str. 129
7.2.1. Wyrażanie szacunku i uznania | str. 130
7.2.2. Formułowanie konstruktywnych uwag krytycznych | str. 134
7.3. Najczęstsze przyczyny złej pracy | str. 136
7.4. Dialog przełożony - podwładny a przyszłe zadania pracownika | str. 137
Studium przypadku VII | str. 138

Rozdział 8. Błędy w procesie oceniania | str. 142
8.1. Błędy "techniczne" | str. 142
8.2. Błędy w sztuce oceniania | str. 142
8.3. Jak unikać błędów oceny? | str. 148
Studium przypadku VIII | str. 151

Rozdział 9. Ocena przełożonych przez podwładnych | str. 154
9.1. "Odwrócenie ról" jako niezbędne uzupełnienie systemu ocen | str. 154
9.2. Doświadczenia niektórych przedsiębiorstw | str. 157
9.3. Zasady wprowadzania oceny przełożonych przez podwładnych | str. 162
Studium przypadku IXa | str. 163
Studium przypadku IXb | str. 165

Rozdział 10. System ocen okresowych a pozostałe aspekty polityki personalnej firmy | str. 167
10.1. System ocen okresowych a polityka płacowa przedsiębiorstwa | str. 167
10.2. System ocen okresowych a polityka szkoleniowa firmy | str. 169
10.3. System ocen okresowych a kształtowanie ścieżek kariery zawodowej pracowników | str. 172
10.4. System ocen okresowych a zwalnianie pracowników | str. 182
Studium przypadku X | str. 186

Zakończenie | str. 189

Aneks. Przykładowe formularze oceny pracowników | str. 191

Bibliografia | str. 247

Indeks | str. 253

Inni Klienci oglądali również

44,80 zł 64,00 zł
Do koszyka

Projektowanie systemów logistycznych

Projektowanie systemu logistycznego to zespół działań prowadzących do uzyskania spójnego i racjonalnego rozwiązania zadania logistycznego, akceptowalnego ze względu na nakłady, koszty i wydajność, a także jakość realizowanych usług....
8,91 zł 9,90 zł
Do koszyka

Pakiet medyczny dla pracowników - rozliczenie podatkowe, składkowe i ewidencja rachunkowa

Pakiet medyczny obejmuje zazwyczaj prawo do skorzystania z usług dowolnego lekarza (ze specjalności wskazanej w pakiecie), zabiegów i procedur medycznych oraz diagnostyki. Zakres usług „w pakiecie” zależy od rodzaju pakietu oferowane...
44,80 zł 64,00 zł
Do koszyka

Analityk systemów

Książka ułatwi czytelnikowi opanowanie informacji niezbędnych do przygotowania się do egzaminu REQB® Certyfikowany Profesjonalista Inżynierii Wymagań (ang. Certified Professional for Requirements Engineering, CPRE). Egzamin ten umożliwia zdob...
14,40 zł 16,00 zł
Do koszyka

Dobór metod oceny wybranych cech jakościowych żywności

W towaroznawstwie produktów spożywczych pojęcie jakości jest szeroko stosowane i odnosi się zarówno do produktu oraz producenta, jak i do konsumenta żywności. Jakość, rozumiana jako zaspokojenie lub przekroczenie oczekiwań klienta, w odni...
152,10 zł 169,00 zł
Do koszyka

Prawa społeczne pracowników a prawa pracodawców-przedsiębiorców na rynku wewnętrznym Unii Europejskiej

Celem monografii jest ukazanie relacji jakie zachodzą pomiędzy ochroną praw społecznych pracowników a realizacją swobody przedsiębiorczości i swobody świadczenia usług przez ich pracodawców. Relacje te niejednokrotnie, aczkolwiek nie zaws...
83,30 zł 119,00 zł
Do koszyka

Ocena oddziaływania na środowisko

Autor przedstawia procedurę oceny oddziaływania na środowisko. Jest to pierwsze polskie opracowanie, które w tak szerokim zakresie omawia zarówno zagadnienia teoretyczne procedury oceny oddziaływania na środowisko, jak i praktyczne aspekt...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!