Prezentowany program jest jedynym programem z zakresu stymulowania twórczości dzieci przedszkolnych, chociaż z powodzeniem mogą korzystać z niego nauczyciele klas początkowych. Stanowi integralną całość z książką „Krok...w kierunku kreatywności. Zabawy i ćwiczenia”.
Zasadność opracowania programu wypłynęła z potrzeb społecznych, potwierdzonych założeniami reformy oświaty, w myśl której szkoła i przedszkole mają przygotowywać dzieci do umiejętności pracy w zespole, samodzielnego myślenia, aktywności, a w przyszłości twórczej pracy. Program powstał w oparciu o obserwację pozytywnych efektów własnej pracy Autorki z dziećmi przedszkolnymi i uczniami. Zawiera on cele, treści, propozycje wykorzystania twórczych metod i technik pracy, zasady dydaktyczne i organizacyjne, spodziewane efekty obserwowane u dzieci, sposób ewaluacji programu oraz literaturę metodyczną dostępną w języku polskim
Od Autorki I. Zabawy i ćwiczenia rozwijające poczucie bezpieczeństwa, samopoznanie II. Rozwijanie ekspresji twórczej 1. Werbalnej 2. Plastycznej 3. Muzycznej 4. Ruchowo-pantomimicznej III. Rozwijanie myślenia wyobrażeniowego IV. Rozwijanie zdolności skojarzeniowych, transformacje, przekształcenia, analogie i metafory V. Przykłady metod i technik twórczego rozwiązywania problemów VI. Techniki dyskusyjne VII. Literatura