0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Kreowanie informacji. Media relations

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2006

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Wojciech Jabłoński

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    ePub mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 24,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 17,43 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

17,43 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Kreowanie informacji. Media relations

Książka dla profesjonalistów, a jednocześnie podręcznik akademicki dla studentów wyższych lat studiów do przedmiotów związanych z public relations. Autor rozszyfrowuje w niej takie terminy, jak: pseudowydarzenie, "czwarta władza", media relations, press relations, przekaz medialny, dziennikarze-eksperci itp. Kompleksowo omawia zagadnienia związane z tworzeniem i utrzymywaniem prawidłowych relacji z szeroko pojętymi mediami. Autor nie tylko porządkuje dotychczasową wiedzę na temat media relations, ale wprowadza do tej dziedziny również nowe elementy – m.in. nowy model uprawiania public relations i nowe aspekty procesu kreowania "wydarzeń" na użytek mediów. Książka oparta jest na bogatej literaturze polskiej i zagranicznej, zawiera wiele przykładów z praktyki.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Socjologia
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Politologia
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-17727-0
  • ISBN druku: 978-83-01-14819-5
  • Liczba stron: 180
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp	9
ROZDZIAŁ 1. Media relations jako kluczowa dziedzina PR	27
	1.1. Miejsce relacji: organizacja-media w strategii public relations	28
	1.2. Media - pośrednik i świadek	30
	1.3. Media - niezbędne nagłośnienie a konkurencja na rynku informacyjnym	31
	1.4. Media a system społeczno-polityczny	32
	1.5. "Wolne media" - znaczenie terminu dla dziennikarza i specjalisty w dziedzinie public relations	34
	1.6. Media - kreator sytuacji kryzysowych ("dziennikarstwo śledcze")	36
	Zadania kontrolne	38
	Zalecana literatura	39
ROZDZIAŁ 2. Ustalenie modelu relacji: specjalista w dziedzinie politycznego public relations–dziennikarz	40
	2.1. Dominujący paradygmat badań	40
	2.2. Modele "pośredniczenia"	41
	2.3. Modele: dwukierunkowy asymetryczny i dwukierunkowy symetryczny	44
	2.4. Właściwy model media relations	46
	Zadania kontrolne	49
	Zalecana literatura	49
ROZDZIAŁ 3. Rola mediów we współczesnym systemie demokratycznym	50
	3.1. Demokracja - środowisko wspólne dla wolnej prasy i public relations	50
	3.2. Kompetencje "czwartej władzy"	52
	3.3. Normatywne ujęcie funkcji mediów w systemie liberalno-demokratycznym	54
	3.4. Zderzenie założeń teorii "czwartej władzy" z rzeczywistością	57
	3.5. Potrzeba profesjonalizmu wśród podmiotów rynku informacyjnego	58
	3.6. Ewolucja pozycji mediów w kierunku "czwartej władzy"	60
	3.7. Archaiczność koncepcji "czwartej władzy"	63
	Zadania kontrolne	64
	Zalecana literatura	64
ROZDZIAŁ 4. News a pseudowydarzenie	65
	4.1. News (news story)	65
	4.2. Podstawowe typy newsów	69
	4.3. News jako efekt "negocjacji"	70
	4.4. Gromadzenie i przetwarzanie informacji	72
	4.5. Pseudowydarzenie (pseudo-event)	75
	4.6. Pseudoeksperci (pundits)	77
	Zadania kontrolne	78
	Zalecana literatura	78
ROZDZIAŁ 5. Zasadnicze uwarunkowania politycznych media relations	79
	5.1. Polityczne media relations	79
	5.2. Ustalanie medialnego "porządku dnia"/"porządku rzeczy" (media agenda setting)	80
	5.3. "Wartości" przekazu medialnego (news values)	82
	5.4. Medialny serwis informacyjny jako inforozrywkowe widowisko (news show)	84
	5.5. "Dziennikarska perspektywa" (the angle)	85
	5.6. System stałych korespondentów (the beat system of reporters)	86
	Zadania kontrolne	87
	Zalecana literatura	87
ROZDZIAŁ 6. Narzędzia i techniki komunikowania stosowane przez specjalistów w dziedzinie politycznych media relations	88
	6.1. Konieczność dostosowania działań PR do wymagań dziennikarza	88
	6.2. Specjalista w dziedzinie politycznych public relations jako właściwy nadawca przekazu medialnego	90
	6.3. Strategia media relations	91
	6.4. Kontaktowa baza danych (mailing list)	91
	6.5. Wycinki prasowe (press clippings/press cuttings)	92
	6.6. Kreowanie pseudowydarzeń	93
	6.7. Sugerowanie interpretacji "wydarzeń"(poza framing)	96
	6.8. Wywoływanie "dyskusji" wśród pseudoekspertów (spin doctoring)	96
	6.9. Ocena projektu komunikacyjnego	97
	Zadania kontrolne	98
	Zalecana literatura	99
ROZDZIAŁ 7. Studium przypadku: pierwsza wojna w Zatoce Perskiej - rok 1991	100
	7.1. Geneza politycznego public relations czasu wojny	100
	7.2. Kontekst komunikacyjny	107
	7.3. Wydarzenia o kluczowym znaczeniu dla rozwoju konfliktu	108
	7.4. "Wojna telewizyjna" (TV war)	109
	7.5. Pseudowydarzenia	110
	7.6. Pseudoeksperci pierwszej wojny w Zatoce Perskiej	121
	7.7. Konkluzja	122
	Zadania kontrolne	123
	Zalecana literatura	125
ROZDZIAŁ 8. Studium przypadku: druga wojna w Zatoce Perskiej - rok 2003	126
	8.1. Kontekst komunikacyjny	126
	8.2. Wydarzenia o kluczowym znaczeniu dla rozwoju konfliktu	127
	8.3. Pseudowydarzenia	127
	8.4. Pseudoeksperci drugiej wojny w Zatoce Perskiej	138
	8.5. Konkluzja	140
	Zadania kontrolne	141
	Zalecana literatura	143
ROZDZIAŁ 9 . Polityczne media relations w Polsce - ocena skuteczności	144
	9.1. Kampania prezydencka 2005 r. - przejawy politycznych media relations	146
	9.2. Kampania negatywna - "czarny PR" czy "czarna propaganda"?	146
	9.3. Hasła i cytaty prasowe (soundbites)	150
	9.4. Jakość politycznych pseudowydarzeń (konwencje, konferencje prasowe, wyjazdy kandydatów "w teren")	152
	9.5. Poziom zintegrowania kampanii: reklamowej i public relations	155
	9.6. Sondaże przedwyborcze a poziom media relations	157
	9.7. Kampania dostatecznie "medialna"	159
	Zadania kontrolne	160
	Zalecana literatura	160
Zakończenie	161
Słowniczek najważniejszych terminów	167
Bibliografia	172
Indeks	177
Słowa kluczowe: public relations marketing

Inni Klienci oglądali również

9,89 zł 10,99 zł
Do koszyka

Recepta na szczęście

Przystojny doktor Marco Ranieri i atrakcyjna doktor Sydney Collins poznają się w niezwykłych okolicznościach: na gzymsie wieży szpitala w Londynie, z której Sydney zgodziła się zejść, asekurowana liną. Ich spotkaniu towarzyszył prawdziwy dreszcz...
23,76 zł 26,40 zł
Do koszyka

Człowiek - Media - Edukacja

Edukacja medialna to nie tylko – jak dotąd przyjmowaliśmy – przygotowanie do mądrego, w tym krytycznego i odpowiedzialnego korzystania z mediów. Wyrasta ona, a przynajmniej wyrastać powinna, na podglebiu ogólnej kultury, kt&oa...
41,40 zł 46,00 zł
Do koszyka

Cyberpsychologia. Media – użytkownicy – zastosowania

Celem tej książki jest m.in. ukazanie potencjału nowej transdyscypliny – cyberpsychologii, która wykracza poza tradycyjne dyscypliny naukowe (głównie psychologię i media studies) oraz rozwija się równolegle do cyberkultury.
44,10 zł 49,00 zł
Do koszyka

Prorynkowa orientacja instytucji finansowych w erze informacji

Przełom wieku XIX i XX to bez wątpienia era informacji, w której na skutek nowych rozwiązań telekomunikacyjnych i informatycznych, rzeczywistość go­spodarcza nabrała multimedialnego, interaktywnego oraz wirtualnego charakteru. Dzięki dynamic...
31,50 zł 35,00 zł
Do koszyka

Nowe media w komunikacji wewnętrznej uczelni publicznych.

Niniejsza książka podejmuje zagadnienie związane z komunikacją wewnętrzną w publicznych uczelniach akademickich. Głównym jej celem jest próba określenia zasadności i sposobu stosowania mediów społecznościowych w komunikacji w...
30,80 zł 44,00 zł
Do koszyka

Informacja w internecie

W roku 1995 Clifford Stoll obserwując niezwykły wzrost popularności Internetu, wieszczył, że ludzkość wkrótce zatonie w śmietnisku informacji. Nikt nie przewidział tylko skali tego zjawiska. Dziś bowiem możemy mówić nie tylko o śmietnisku...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!