0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
75 książek na 75-lecie PZWL »


Kreatywność językowa w przekazach internetowych (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Łódź, 1, 2019

  • Redakcja naukowa: Bartłomiej Cieśla, Katarzyna Burska

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
19,95 zł
17,96 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 1,99 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Kreatywność językowa w przekazach internetowych

Tom jest kontynuacją rozważań podjętych w poprzednich książkach z cyklu poświęconego oryginalności słownej. Zebrane tu prace dotyczą szeroko pojętej cyberkultury w wymiarze językowym, tekstowym i genologicznym. Poprzedzono je artykułem wprowadzającym w problem kreatywności, wskazującym na różne sposoby jej rozumienia we współczesnym dyskursie językoznawczym. Inspiracją do wydania publikacji było przekonanie, że internet to medium bardzo zróżnicowane pod względem komunikacyjnym, będące nośnikiem stylów, treści i form przekazu wkomponowanych w rozmaitą przestrzeń dyskursywną.

  • Redakcja: Bartłomiej Cieśla, Katarzyna Burska
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8142-462-2
  • ISBN druku: 978-83-8142-461-5
  • Liczba stron: 204
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp	7

Bartłomiej Cieśla (Uniwersytet Łódzki), Kreatywność jako przedmiot badań językoznawczych 	9

Kreatywność językowa w internetowych gatunkach mowy

1. Raissa Ellis (Uniwersytet Warszawski), Badanie ironii w komunikacji internetowej – szanse i zagrożenia	27
Justyna Majchrowska (Uniwersytet Rzeszowski), Komentarze użytkowników portalu Pudelek.pl, czyli o kreatywności leksykalnej i graficznej w komunikacji internetowej	39
Magdalena Nowakowska (Uniwersytet Łódzki), Potoczność jako źródło kreatywności językowej na blogach programistycznych	53

Kreatywność językowa w socjolektach

Sylwia Folgert (Uniwersytet Gdański), Derywaty słowotwórcze od nazw ras psów i kotów w socjolekcie miłośników zwierząt domowych 	71
Katarzyna Furmaniak (Uniwersytet Gdański), Świat według „fikcjoholika”. Neologizmy tworzone przez internetowych miłośników (pop)kultury	85
Małgorzata Klauze (Uniwersytet im. A. Mickiewicza), Przejawy kreatywności językowej w komponowaniu określeń wyglądu psów w socjolekcie miłośników psów	99
Martyna Szczepaniak (Uniwersytet Jagielloński), Kreatywność języka fandomu	115

Rola kreatywności językowej w glottodydaktyce i przekładoznawstwie

Justyna Groblińska (Uniwersytet Łódzki), Kreatywne komunikaty internetowe w nauczaniu języka włoskiego jako obcego – próba diagnozy  	133
Aleksandra Tokarek (Uniwersytet Łódzki), Kreatywność w adaptacji językowej anglicyzmów w dziedzinie kosmetyki	147

Rola środków graficznych w komunikacji internetowej

Alicja Kiełczewska (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej), Od emotikonów po GIF-y – ewolucja przyjęzykowych wykładników komunikacji internetowej	157
Weronika Kortas (Uniwersytet Mikołaja Kopernika), #Hasztag musi być!	167
Adrianna Walkowska (Uniwersytet Łódzki), „Jaronizmy” jako przykład językowo-graficznej kreatywności w internecie	181
Magdalena Wołoszyn (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej), Słowo i obraz – kody różne czy komplementarne? (na przykładzie memów internetowych) 	193

Inni Klienci oglądali również

17,99 zł 19,99 zł
Do koszyka

Kreatywność

Podręcznik myślenia i życia ponad schematami. Dzisiaj myślenia kreatywnego wymaga się od każdego, na każdym kroku. Zarówno od prezesów, jak i gospodyń domowych. Jeśli poszukujemy rozwiązań jedynie w doświadczeniach z przeszłości, naukach ...
21,60 zł 24,00 zł
Do koszyka

Nowe nauki dla przebudzenia ludzkości. Przekaz Jezusa Chrystusa

Nowe nauki dla przebudzenia ludzkości zostały spisane przez Virginię Essene, by przekazać mieszkańcom Ziemi słowa samego Jezusa Chrystusa. Jezus przemówił do nas dziś, by przypomnieć nam, kim jesteśmy, po co przybyliśmy na Ziemię i dokąd możemy ...
19,71 zł 21,90 zł
Do koszyka

Jak samodzielnie założyć sklep internetowy

Jak założyć i prowadzić dochodowy sklep internetowy? Dzięki tej książce: 1. Poznasz 5 sposobów na wybranie najlepszej dla siebie branży sklepu. 2. Poznasz wszystkie z 13 niezbędnych elementów biznesu, związanego z prowadzeniem sklepu inte...
22,41 zł 24,90 zł
Do koszyka

Przełam barierę językową

Nawet jeśli będziemy dysponować ogromną wiedzą językową, a nie zdołamy wykrztusić z siebie nawet słowa, to równie dobrze moglibyśmy nie mieć tej wiedzy wcale. Bardzo często boimy się, że ktoś przyłapie nas na brakach, że się zbłaźnimy i zostanie...
116,10 zł 129,00 zł
Do koszyka

Egzamin na tłumacza przysięgłego w praktyce. Język angielski - analiza językowa. Wydanie 2

W dniu 27 stycznia 2005 roku weszła w życie ustawa o zawodzie tłumacza przysięgłego, która reguluje warunki i tryb nabywania uprawnień do wykonywania zawodu, jak również obowiązki i uprawnienia tłumaczy. Osoby zainteresowane uzyskaniem pr...
19,71 zł 21,90 zł
Do koszyka

Aukcje internetowe... i co dalej?

Z roku na rok coraz więcej osób kupuje w internecie. Czy wiesz, jak do nich dotrzeć i wykorzystać swoją szansę? Liczba internautów dokonujących zakupów w sieci rośnie z roku na rok. W Polsce apogeum tego procesu zostanie osiągnięte...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.