0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Kreatywność językowa w komunikowaniu się

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Łódź, 2014

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Bartłomiej Cieśla, Katarzyna Burska

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Kreatywność językowa w komunikowaniu się

W publikacji pokazano różne sposoby twórczego wykorzystania języka w literaturze, sztuce i edukacji. Młodzi adepci językoznawstwa, kulturoznawstwa, literaturoznawstwa, dziennikarstwa i filozofii dzielą się spostrzeżeniami na temat kreacyjnych możliwości tkwiących zarówno w samym języku, jak i jego użytkownikach. Zebrane artykuły dotyczą atrakcyjnych zabiegów słownych i słowno-wizualnych wykorzystywanych we współczesnej komunikacji. Poruszone zostały zagadnienia kreatywności genologicznej, innowacji w przekładach i oryginalności słownej w rozmaitych odmianach polszczyzny. Analizy licznych przekazów służące systematyzacji i pogłębieniu wiedzy w szerokim obszarze wskazanych problemów uzupełnione są o teoretyczne rozważania nad komunikacją, kreatywnością językową i sposobami jej rozwijania. Książka adresowana jest nie tylko do humanistów zajmujących się opisem komunikatów językowych, ale też do wszystkich osób, które chciałyby popracować nad własnymi umiejętnościami pisarskimi i rozwijać kompetencje językowe.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Filologia polska
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7969-517-1
  • ISBN druku: 978-83-7969-404-4
  • Liczba stron: 402
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp 7

Kreatywność genologiczna

Ewa Bulisz − Kreatywność genologiczna we współczesnej prasie dla kobiet na przykładzie analizy edytoriali prasowych  11
Bartłomiej Cieśla − Poziomy kreatywności genologicznej  27
Marta Gaweł − Kreatywność językowa w tutorialach internetowych  43
Katarzyna Smejda − Kreatywność genologiczna na przykładzie powieści A. Makowieckiego pt. Ziemia nawrócona  57

Kreatywność na gruncie literatury

Małgorzata Czubińska − Kreatywność językowa tłumacza w przekładzie na język polski hybrydowej dramaturgii Kanady frankofońskiej  69
Anna Karpińska− Nowa mowa w służbie sztuki. Analiza innowacji i językowych eksperymentów na gruncie literatury  83
Anna Mazela − Fotografia w metaforze – środki artystyczne inspirowane obrazem fotograficznym na przykładzie poezji polskiej  93
Anna Piliszewska − Neologizm jako anagogiczna komunikacja z zaświatem w poezji Bolesława Leśmiana  105
Przemysław Ślizak − Kreatywność tłumacza − zbrodnia czy konieczność? Rozważania na kanwie tłumaczenia na język polski tytułu opowiadania Christiany de Caldas Brito Maroggia  119
Beata Kiszka − O sposobach komunikowania (się) w Balladynach i romansach Ignacego Karpowicza  133
Julita Gamoń − Semantyka czerwieni w Pożegnaniu jesieni Stanisława  Ignacego Witkiewicza  145

Teoretyczne rozważania o kreatywności i komunikacji

Monika Mazur-Bubak − „Komunikowanie się” kontra „komunikowanie”. O problemach komunikacji i ich wpływie na kształtowanie się tożsamości jednostki  161
Piotr Sękowski − Perswazja a argumentacja. Czy skuteczność argumentu idzie w parze z logiczną poprawnością?  175
Urszula Szwajda − W stronę pełnego bilingwizmu. Zmieniający się interjęzyk, czyli progres rozwoju językowego przypadku szczegółowego  185
Ewelina Waląg − Polski Język Migowy językiem obcym?  201
Jakub Ochnio − Obraz jako powszechne narzędzie komunikacji – refleksje nad semiologicznym statusem fotografii  209

Kreatywność w socjolektach, grupach etnicznych i narodowych

Emilia Kałuzińska − Media a kreatywność językowa dzieci  223
Sylwia Zasada − Kreatywność czy naśladownictwo w języku dzieci w wieku przedszkolnym?  239
Anna Sus − Co ma wpływ na kreatywność językową uczniów gimnazjum w edukacji polonistycznej?  247
Paulina Mucha − Przejawy kreatywności leksykalnej w wypowiedziach licealistów z Lubelszczyzny  259
Beata Szkałuba − Kreatywność leksykalna w socjolekcie taterników i alpinistów  273
Marika Jelińska − Kreatywność językowa Kaszubów na przykładzie uchwał podejmowanych przez Radę Języka Kaszubskiego  287
Amman Syetyerkhan − Obraz i zróżnicowanie języka mongolskiego na tle polszczyzny i polskości  297
Batkhishg Jugder − O sposobach wyrażania realiów mongolskich w języku polskim  309
Anna Ponikiewska − Kreatywność językowa a dyskredytacja. Na podstawie listów anonimowych przeciwko księżom z lat 60. XX wieku  319
Mateusz Król − Kreatywność w komunikacji queerowej na przykładzie polskiego aktywizmu społecznego  333
Zuzanna Kalicka-Karpowicz − Innowacje i neologizmy słowotwórcze jako problem poprawnościowy w pytaniach do internetowych poradni językowych  345

Sposoby rozwijania kreatywności

Joanna Antczak-Sokołowska − Wpływ terapii dyskursywnej na rozwój kreatywności językowej w komunikacji osób z autyzmem  362
Kamila Mrozek-Kochanek − Atrakcyjna klasyk@, czyli o wykorzystywaniu nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych w nauczaniu języka łacińskiego i kultury antycznej  375
Małgorzata Lewandowska − Moda, kuchnia i piłka nożna: kreatywność i kultura w nauczaniu języków obcych  389

Inni Klienci oglądali również

22,50 zł 25,00 zł
Do koszyka

Language Situation in Yemen. A study of Ḫubān and ṢanʕāɁ Dialects. Studia nad sytuacją językową w Jemenie na przykładzie dialektu Ḫubān i Sany

Książka jest wynikiem wielu lat analiz i doświadczeń. Po licznych pobytach w Jemenie autorka zauważyła potrzebę opisania dialektu środkowego Jemenu, zwracając uwagę na brak lub niedostateczny opis regionu. Nie chciała zajmować się wyłącznie dialektami,...
30,60 zł 34,00 zł
Do koszyka

Rytuały medialne w komunikowaniu masowym. Przypadek polskich telewizyjnych serwisów informacyjnych Fakty TVN i Wiadomości TVP

„Dr Aleksandra Seklecka włożyła ogrom pracy w zebranie materiałów o tak licznych elementach teorii mediów, niektórych bardziej znanych, także w Polsce, wielu innych znacznie mniej. To książka nie tylko dla politologów...
51,80 zł 74,00 zł
Do koszyka

Komunikowanie organizacji w kryzysie

• Praktyczna analiza strategii zarządzania kryzysem • Autorskie, nowe, nigdzie wcześniej niepublikowane modele komunikowania Kryzysy są zjawiskiem powszechnym i niezwykle groźnym (…). Dynamiczny przepływ informacji, dostępność narzędzi, ...
32,13 zł 35,70 zł
Do koszyka

Perswazja językowa w różnych dyskursach Tom 1

Celem składającej się z dwóhc tomów monografii jest stworzenie nowego forum wymiany myśli pomiędzy naukowcami, których badania (z zakresu językoznawstwa, erystyki, psycho- i socjolingwistyki, psychologii społecznej, socjologii, pra...
35,91 zł 39,90 zł
Do koszyka

Rozgłośnie BBC World Service, Radio France Internationale i Voice of America w komunikowaniu międzynarodowym. Od propagandy do dyplomacji publicznej

Prezentowana monografia to próba określenia aktualnej roli radia w procesie komunikowania międzynarodowego państw w odniesieniu do wcześniejszych okresów funkcjonowania rozgłośni międzynarodowych. Prześledzono w niej historyczny rozw&oac...
19,80 zł 22,00 zł
Do koszyka

Kulturowe uwarunkowania zarządzania i komunikowania w organizacjach publicznych

Niniejsza monografia jest efektem spotkań, wystąpień i dyskusji odbytych podczas V Zjazdu Katedr i Zakładów Zarządzania Publicznego oraz XII PR FORUM 2018, noszących wspólny tytuł „Kultura jako obszar zarządzania i komunikowania w p...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!