0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Kreatywność (eBook)

Mózg w dobie innowacji

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: 1, 2018

  • Autor: Elkhonon Goldberg

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    Epub Mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
47,00 zł
42,30 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 4,70 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Kreatywność

Życie w starożytnym Egipcie nie zmieniło się zbytnio od powstania pirami¬dy Cheopsa do czasów panowania Ramzesa Wielkiego, czyli przez jakieś 1300 lat. W naszych czasach zaś spora część wiedzy nabytej na studiach przed dziesięcioma laty dziś jest już przestarzała. Liczba nowości, z którymi mamy do czynienia nie tylko jako jednostki, lecz także jako społeczeństwo, rośnie w galopującym tempie. W społeczeństwie, w którym panowała stagnacja informacyjna, a zmiany zachodziły z prędkością lodowca, stosunkowo niewiele jednostek angażowało się w procesy twórcze; egzystencją zdecydowanej większości społeczeństwa rządziła rutyna, która raz opanowana wystarczyła za drogowskaz do końca życia. Ale w społeczeństwie, w którym wiedza i umiejętności odchodzą do lamusa, zanim zdążą stać się rutyną, praktycznie każdy człowiek staje się częścią procesu twórczego: jeśli nawet sam nie tworzy oryginalnych rozwiązań, to przynajmniej wykorzystuje i włącza do swojego życia nowe idee, koncepcje i umiejętności. Czy taka tendencja wymaga od członków społeczeństwa opartego na nowości innego wykorzystywania naszych zasobów neuronalnych, mocy naszego mózgu? Czy to wpłynie na sposób, w jaki zmienia się z wiekiem nasz mózg? Elkhonon Goldberg próbuje dowieść, że odpowiedź na te pytania prawdopodobnie brzmi: „tak”. Istnieje też druga strona medalu: tworzenie nowości. Jak rodzą się nowatorskie idee? W dobie innowacyjności zrozumienie, w jaki sposób mózg człowieka przetwarza nowość, staje się sprawą ogromnej wagi. Jako społeczeństwo mamy dwojaką motywację, żeby odkryć mózgowe mechanizmy mierzenia się z nowością: chcemy bowiem dowiedzieć się zarówno, jak jest konsumowana, jak i jak jest tworzona. Właśnie ta dwojaka motywacja była dla prof. Goldberga impulsem do napisania tej książki.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia »
    3. Psychologia rozwoju człowieka
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-20199-9
  • ISBN druku: 978-83-01-20189-0
  • Liczba stron: 332
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp 9
Podziękowania 13
1. Epoka nowości 15
	Przerywana równowaga w historii 17
	Wiele rodzajów rewolucji 18
	Kultura a style poznawcze 20
	Jak dokonuje się fuzja rzeczywistości 23
	Ludzki mózg w nowej epoce 25
2. Neuromitologia kreatywności 28
	Od neurosierot do neuromód 28
	„Złe i bezużyteczne” 30
	Dekonstrukcja innowacyjności i kreatywności 32
	Kreatywności wielorakie 36
3. Konserwatywny mózg 40
	Skąd wiemy to, co wiemy 40
	Mapowanie świata w mózgu 43
	Jak język znalazł swoje siedlisko 50
	Gradienty izomorficzne 57
	Otępienie ma swoje plusy? 59
4. Syrena i Lego® Master (oraz jaskiniowy człowiek-lew) 62
	Jak rodzi się nowa idea? 62
	Mechanizm metafor – poziom makro 70
	Zagadka pamięci roboczej 77
	Fantomy w mózgu – poziom mikro 84
5. Najistotniejsza jest istotność! 95
	Obwód istotności 95
	Istotny stan podstawowy 100
	Istotność, dopamina i pobudzenie czołowe – bądź jego brak 102
	Więcej na temat dopaminy 107
	Istotność rozwodniona 108
	Istotność przechwycona 113
6. Innowacyjny mózg 120
	Wyzwanie nowości 120
	Źle rozumiane półkule 123
	Nowość i rutyna 125
	Urodzony do nowości 134
	Przeznaczeni do nowości 139
	Przesadna pogoń za nowością 142
7. Skierowane błądzenie i niewysłowiona iskra twórcza 152
	Żadne małpie sztuczki 152
	Skrajne płaty czołowe 154
	Grzbietowo-boczna bistabilność: natchnienie i ciężka praca 160
	Mistrz Lego® podczas pracy: kreatywna ciężka praca 162
	Mistrz Lego® podczas odpoczynku: twórcza inspiracja? Jeszcze nie 163
	Mały świat mózgu 165
	Skierowane błądzenie myślami: iskra twórcza 168
	Iteracja i selekcja 176
8. Czy pawian jest kreatywny? 178
	Nowość w ewolucji 178
	Rozwój człowieka a kreatywność zwierząt 185
9. Kreatywny umysł 194
	Garść pomysłów wartych uwagi 194
	Uległość czy bunt? 195
	Kreatywność a inteligencja 204
	Garść testów wartych uwagi 209
	Czy to bardzo źle być szalonym? 211
	Jak stworzyć umysł 217
10. Kreatywny mózg 222
	Garść mózgów wartych uwagi 222
	O łączności w kreatywności 227
	Życie w małym świecie 230
	Zalety posiadania osłonki 231
	Zalety nieposiadania osłonki 235
	Czy geny kreatywności istnieją naprawdę? 240
11. Epilog – Co dalej? 248
	Podsumowanie i spojrzenie w przyszłość 248
	Konsumowanie innowacji 249
	Tworzenie innowacji 260
Przypisy 275
Indeks nazwisk 319
Indeks rzeczowy 324
Opinie o książce Kreatywność 329

Inni Klienci oglądali również

18,00 zł 20,00 zł
Do koszyka

Community college w XXI wieku. Kreatywność w edukacji zawodowej i innowacyjność w zarządzaniu ? odpowiedzi na nowe wyzwania

W swojej najnowszej publikacji pt. „Community College” Andrzej Murzyn podejmuje się badawczego opracowania jednych z najpopularniejszych instytucji edukacyjnych w USA. Community Collages to ważne w USA i Kanadzie systemy pozwalającym na dostęp do na...
18,45 zł 20,50 zł
Do koszyka

Pamięć i kreatywność. Trening umysłu na miarę XXI wieku

Nasze życie i świat ulegają gwałtownym przemianom; w tempie niespotykanym w dziejach ludzkości. Żyjemy w czasach, w których dostępna wiedza podwaja się co 3-4 lata. Świat staje się mocno konkurencyjny. Czasy, w których edukacja człowieka ...
11,00 zł
Do koszyka

Zmiany - innowacje - kreatywność w zarządzaniu i rachunkowości

Zamieszczone w niniejszej monografii rozdziały są wybranymi dziełami naukowymi uczestników III Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej z cyklu Zarządzanie – Rachunkowość – Nowe Technologie pt. „Zmiany – Innowacje &ndas...

Zarządzanie organizacją XXI wieku Innowacje – Gospodarka – Społeczeństwo - KREATYWNOŚĆ W BIZNESIE

Monografia „Zarządzanie organizacją XXI wieku” jest efektem aktualnych badań wielu autorów z różnych ośrodków akademickich, których głównym celem w przedstawionych rozdziałach jest dostarczenie metod i por...
15,99 zł
Do koszyka

Wybrane aspekty w zarządzaniu organizacją XXI wieku Innowacje – Gospodarka – Społeczeństwo (red.) Joanna Nowakowska-Grunt, Ireneusz Miciuła - 19.KREATYWNOŚĆ W ZESPOLE WIELOPOKOLENIOWYM W ORGANIZACJACH ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM POKOLENIA Y I Z.

Słowem redaktorów Monografia „Wybrane aspekty w zarządzaniu organizacją XXI wieku” jest efektem teoretycznych i praktycznych badań wielu autorów z różnych ośrodków akademickich, których głównym cele...
35,10 zł 39,00 zł
Do koszyka

Racjonalna kreatywność

Ta książka jest czymś więcej niż poradnikiem. Napisana z perspektywy praktyka czerpie z najnowszych dokonań naukowców z psychologii, zarządzania, ekonomii, neurobiologii. Każdy z nas podejmuje decyzje. Chcemy, aby były skuteczne, szukamy ciekawy...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.