Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.
Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.
Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.
Książka jest pogłębioną refleksją nad komunikacją marketingową w szerokim, wielowymiarowym, interdyscyplinarnym wymiarze. Szczegółowo prezentuje jej narzędzia ujęte w 4 podstawowe formy przekazu – promocję osobistą, reklamę, promocję dodatkową i public relations. Omawia ich cechy i właściwości, akcentując wymiary integracji, konfigurację i zależność między nimi w dwóch odmiennych, jednak wzajemnie się uzupełniających środowiskach komunikacji: tradycyjnym i hipermedialnym.
Praca nawiązuje do najnowszej wiedzy z teorii komunikacji społecznej, zarządzania i marketingu oraz do rozwiązań kształtujących komunikację marketingową pod wpływem zmian w technice i technologii komunikacji, rozwoju Internetu, jego narzędzi i aplikacji. Przedstawia zarazem interesujące przykłady i doświadczenia kampanii promocyjnych.
Nowoczesny i oryginalny sposób ujęcia problematyki czynią z książki znaczące źródło wiedzy i inspiracji dla pracowników naukowych, studentów kierunków ekonomicznych, społecznych i humanistycznych, a także – w części – kierunków prowadzonych na uczelniach technicznych i przyrodniczych.
Praca przydatna dla specjalistów marketingu przedsiębiorstw, instytucji publicznych, organizacji społecznych, agencji reklamowych w tworzeniu atrakcyjnych strategii komunikacji marketingowej, strategii których ramy w triadzie: modele–struktury–instrumenty, prezentuje właśnie ta książka.
Wprowadzenie 7 ROZDZIAŁ 1. Podstawy teoretyczne i modele komunikacji marketingowej 1.1. Istota i elementy procesu komunikacji 13 1.2. Modele komunikacji społecznej – elementy charakterystyki i implikacje dla marketingu 24 1.3. Modele komunikacji marketingowej 41 1.3.1. Model komunikacji interpersonalnej 41 1.3.2. Model komunikacji masowej 44 1.3.3. Model komunikacji w hipermedialnym środowisku komputerowym 45 ROZDZIAŁ 2. Kompozycja sytemu komunikacji marketingowej – funkcje i struktury 49 2.1. Promocja a komunikacja marketingowa – pojęcie i zakres 49 2.2. Funkcje systemu komunikacji marketingowej 55 2.3. Znaczenie komunikacji dla uczestników procesu 64 2.4. Morfologia systemu komunikacji marketingowej 69 2.4.1. Struktura i instrumenty 69 2.4.2. Płaszczyzny i wymiary integracji 77 2.5. Instrumenty komunikacji w kompozycji marketingu mix: związki i zależności 82 ROZDZIAŁ 3. Formy komunikacji interpersonalnej 92 3.1. Promocja osobista jako komunikacja interpersonalna 92 3.2. Specyfika i funkcje promocji osobistej 99 3.3. Promocja osobista a proces obsługi nabywcy 110 3.4. Elementy i kody komunikacji niewerbalnej 118 3.5. Zarządzanie personelem sprzedażowym w aspekcie promocji osobistej 122 ROZDZIAŁ 4. Formy i instrumenty komunikacji masowej 127 4.1. Reklama 127 4.1.1. Istota reklamy w świetle teorii komunikacji 127 4.1.2. Modele percepcji przekazu reklamowego 136 4.1.3. Funkcje i rodzaje reklamy 147 4.1.4. Media w transmisji przekazu reklamowego 152 4.1.5. Kryteria wyboru form i środków reklamy 173 4.1.6. Styl i zasady kreacji reklamy – rozstrzygnięcia strategiczne 179 4.1.7. Etyczne aspekty przekazu reklamowego 195 4.2. Promocja dodatkowa 205 4.2.1. Funkcje promocji dodatkowej w systemie komunikacji marketingowej 205 4.2.2. Rodzaje i instrumenty promocji dodatkowej 213 4.3. Public relations 224 4.3.1. Public relations jako platforma komunikacji marketingowej – ujęcie modelowe 224 4.3.2. Funkcje, zasady i płaszczyzny wpływu 232 4.3.3. Grupy odniesienia i instrumenty public relations 238 ROZDZIAŁ 5. Formy komunikacji w hipermedialnym środowisku komputerowym 248 5.1. Komunikacja marketingowa a paradygmat społeczeństwa sieci 248 5.2. Przesłanki rozwoju i cechy komunikacji wirtualnej 252 5.3. Instrumenty komunikacji on-line 261 5.3.1. Przekroje klasyfikacji 261 5.3.2. Witryny www 265 5.3.3. Serwisy społecznościowe 272 5.3.4. Blogi i grupy dyskusyjne 279 5.3.5. Display – formaty reklamy internetowej 282 5.3.6. Reklama w wyszukiwarkach i reklama kontekstowa 288 5.3.7. Poczta elektroniczna 294 ROZDZIAŁ 6. Kształtowanie kampanii komunikacji marketingowej – organizacja i zarządzanie 300 6.1. Tożsamość i wizerunek nadawcy przekazu – wyznaczniki roli przedsiębiorstwa w procesie komunikacji marketingowej 300 6.2. Obszary decyzji nadawcy w procesie komunikacji z rynkiem 310 6.2.1. Formułowanie celów kampanii komunikacji marketingowej 311 6.2.2. Identyfikacja targetu – adresatów kampanii 316 6.2.3. Ustalanie budżetu kampanii 324 6.2.4. Określenie kompozycji instrumentów komunikacji 331 6.2.5. Ocena efektów kampanii komunikacji 337 6.3. Agencja reklamy w systemie komunikacji marketingowej – dualizm roli nadawcy 350 6.3.1. Funkcje i rodzaje agencji 352 6.3.2. Organizacja wewnętrzna agencji reklamy 358 6.3.3. Zasady współpracy przedsiębiorstwa z agencją reklamy 363 Literatura 365