0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Kompetencje nauczyciela polonisty we współczesnej szkole

(eBook)

Między schematyzmem a kreatywnością

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2019

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Redakcja naukowa: Katarzyna Maciejak, Magdalena Trysińska

  • Wydawca: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego

  • Formaty:
    ePub mobi PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 16,70 zł
Najniższa cena z 30 dni: 18,90 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

15,03 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Kompetencje nauczyciela polonisty we współczesnej szkole

W związku z kolejną reformą systemu szkolnictwa w Polsce problemy kształcenia literackiego, kulturowego i językowego ciągle stanowią przedmiot dyskusji nie tylko w środowisku akademickim, ale przede wszystkim w środowisku praktyków. Czy kształcenie polonistyczne będzie oparte na schematach? A może będzie to uczenie kreatywne? Z jednej strony spotkamy się bowiem z koniecznością zmierzenia się z dość sztywną podstawą programową, z drugiej – z potrzebą rozbudzania indywidualnych zainteresowań uczniów.

Autorzy publikacji ukazują szkołę i nauczyciela w obliczu nowych zjawisk społecznych, wychowawczych, kulturowych i edukacyjnych oraz tradycyjnych modeli edukacji. W tomie poruszane są również zagadnienia związane z rolą przedmiotu język polski w reformowanej szkole, starymi i nowymi mediami w edukacji polonistycznej, możliwościami i sposobami kształcenia oraz samokształcenia nauczycieli.

The authors of the publication portray schools and teachers in the face of new social, educational, cultural and teaching phenomena as well as traditional models of education. The book also addresses issues connected to the role of the Polish language as a school subject following recent reforms, the old and new media in Polish language education, the possibilities and ways of training teachers and of their self-learning.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Filologia polska
  • Redakcja: Katarzyna Maciejak, Magdalena Trysińska
  • ISBN: 978-83-235-4139-4
  • ISBN druku: 978-83-235-4131-8
  • EAN: 9788323541394
  • Liczba stron: 424
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
KATARZYNA MACIEJAK, MAGDALENA TRYSIŃSKA, Wstęp 7

NAUCZYCIEL WE WSPÓŁCZESNEJ SZKOLE
PAWEŁ SPOREK, W poszukiwaniu archetypu nauczyciela. Rozważania w świetle koncepcji Berniego Neville’a 15

MAREK PIOTROWSKI, Nauczycielskie kompetencje w przededniu 100-lecia sformułowania koncepcji progresywistycznej w edukacji 37

MAREK PIENIĄŻEK, Polonistyka performatywna – nowy zestaw kompetencji dydaktycznych 53

ZOFIA POMIRSKA, Wiwat polonista konstruktywista! 69
STANISLAV ŠTĚPÁNÍK, Nauczyciel języka ojczystego w konflikcie między tradycją a współczesnością 85

JOLANTA FISZBAK, Jakiego polonisty potrzebuje współczesna szkoła? O pożądanych cechach nauczycieli w świetle uczniowskich wypowiedzi ankietowych 103

ANNA JANUS-SITARZ, Funkcja formacyjna edukacji polonistycznej w czasach niepokoju 121

HANNA KĄDZIOŁKA-SABANTY, Kompetencje nauczyciela polonisty a przygotowanie uczniów do wejścia na rynek pracy 133

KREATYWNY NAUCZYCIEL. KREATYWNY UCZEŃ
ZUZANNA CZECHOWSKA, Świadomość studentów filologii polskiej na temat twórczości jako dyspozycji nauczyciela i ucznia 153

MAGDALENA TRYSIŃSKA, Rozprawka szkolna – między schematyzmem a kreatywnością 165

ANNA KRASOWSKA, Rozwijanie kompetencji humorystycznej
na lekcjach języka polskiego 185

KRZYSZTOF BIEDRZYCKI, Lęk przed interpretacją 197

ANNA ŚLÓSARZ, Metoda wizualizacji słów kluczowych wiersza 207

DANUTA KĘPA-FIGURA, Zasada kooperacji Paula Grice’a jako narzędzie oceny tekstu medialnego w edukacji polonistycznej 243

KAROLINA WAWER, Polonista wobec wyzwań współczesności. Imigranci z Ukrainy – o studenckim projekcie edukacyjnym 261

POLONISTYKA – NIE TYLKO CYFROWA
KRZYSZTOF KASZEWSKI, Przekształcenie, poszerzenie, otwarcie – trzy poziomy wykorzystania cyfrowych mediów w edukacji (nie tylko) polonistycznej 291

MICHAŁ FRIEDRICH, Nie tylko „sztuki siostrzane”. Malarstwo – literatura – ekfraza na lekcjach języka polskiego 303

AGNIESZKA KOWALKIEWICZ-KULESZA, Słuchanie ze zrozumieniem – rola słuchowisk w kształceniu polonistycznym 317

ALENA PODVIAZKINA, Audycje radiowe jako pomoc dydaktyczna na lekcjach języka polskiego 329

UCZEŃ O SPECJALNYCH POTRZEBACH
DOROTA KARKUT, Kształcenie kompetencji studentów polonistyki do pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych 347

HELENA BALCEREK, Wiedza o języku a problemy komunikacyjne uczniów z ASD 363

MAGDALENA MARZEC-JÓŹWICKA, TOMASZ KORCZYŃSKI, Współpraca polonisty z psychologiem jako istotny element kształcenia przyszłych nauczycieli 379

WIOLETA LUCHOWSKA, Mowa jako narzędzie ekspresji dziecka. Uczeń z arabskiego kręgu kulturowego na lekcji języka polskiego 399

Inni Klienci oglądali również

10,79 zł 11,99 zł
Do koszyka

Koncepcja apokatastazy w dziejach myśli filozoficznej i współczesnej kosmologii

Fragment monografii: "Każdy z nas często zastanawiał się nad faktem, czy świat, który jest nam dany, jest jedyny w swoim rodzaju. Czy możliwe jest, iż istnieje nieskończona ilość takich samych światów? Możliwe, że tuż obok nas istni...
28,35 zł 31,50 zł
Do koszyka

Przepraszam, ma pan może długopis? Prośba we współczesnej polszczyźnie. Cz. 2 Jak proszą osoby star(sz)e i młod(sz)e

Książka stanowi uzupełnienie wydanej w 2019 roku publikacji Przepraszam, ma pan może długopis? Prośba we współczesnej polszczyźnie. Cz. 1 Prośba jako makroakt mowy. Obie części książki dotyczą prośby, która postrzegana jest w nich jako g...
92,88 zł 103,20 zł
Do koszyka

Karta Nauczyciela Komentarz

Karta Nauczyciela. Komentarz zawiera praktyczne omówienie wszystkich przepisów ustawy, przy czym szczególną uwagę zwrócono na częste problemy i wątpliwości pojawiające przy stosowaniu tej regulacji. Książkę wzbogaca serwis e...
9,90 zł 11,00 zł
Do koszyka

Państwo w wybranych kierunkach współczesnej myśli ekonomicznej

Prezentowana monografia w zwięzłej i przystępnej formie przedstawia stosunek do roli państwa w gospodarce najważniejszych współczesnych kierunków ekonomicznych. Jest oparta na bogatej literaturze przedmiotu dlatego – chcącym pogłębi...
68,04 zł 75,60 zł
Do koszyka

70 lat współczesnej polszczyzny. Zjawiska - Procesy - Tendencje

Publikacja stanowi kompendium wiedzy o współczesnej polszczyźnie, pokazuje jej ewolucję, ale także związki z kulturą narodową i światową, osadzone w zmieniających się systemach wartości. Współczesność jest tu pojmowana w odniesieniu do na...
76,50 zł 85,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie kompetencjami. Perspektywa firmowa i osobista

W publikacji przedstawiono wszystkie najważniejsze zagadnienia związane z badaniem kompetencji zawodowych oraz sposobami ich rozwijania: zarówno merytoryczne podstawy, jak i konkretne narzędzia i najlepsze praktyki wdrożeniowe....

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!