Kierowca w firmie, wydanie styczeń-luty 2016 r.
E-BOOK ZAWIERA NASTĘPUJĄCE TEMATY: O tym się mówi 1.Ogłoszenie upadłości firmy transportowej nie oznacza utraty uprawnień 2.Komisja Europejska pozywa Polskę za brak rejestru firm transportowych 3.Niemcy planują zakazać odpoczynku w kabinie 4.W pewnych sytuacjach ITD łagodniej podejdzie do przeładowanego auta 5.Już obowiązuje nowy wzór deklaracji na podatek od środków transportowych 6.Niepewne losy ITD 7.Zmiana niemieckich przepisów dotyczących delegowania pracowników tymczasowych nie jest pewna 8.Płaca minimalna w Norwegii dotyczy tylko kabotażu Czas pracy kierowcy 9.Czas pracy dla pracownika zatrudnionego w trakcie trwającego okresu rozliczeniowego 10.Pracownik okazjonalnym kierowcą 11.Kierowca był świadkiem wypadku i składał zeznania – jak kwalifikować przerwę w prowadzeniu 12.Zasady dokumentowania czasu pracy kierowcy busa na terenie Niemiec Prawa i obowiązki kierowcy 13.Niepełnosprawny w stopniu umiarkowanym jako kierowca 14.Wypadek kierowcy w trakcie załadunku lub rozładunku 15.Wynagrodzenie kierowcy można uzależniać od norm zużycia paliwa 16.Praca w warunkach szczególnych a zapisy w świadectwie pracy 17.Miejsce wykonywania pracy kierowcy należy poprawnie zapisać w umowie Dokumentacja 18.Poprawne zaplanowanie pracy kierowcy pomoże uniknąć kar 19.Usługa transportowa na rzecz podatnika w innym kraju UE bez VAT Warunki wykonywania transportu 20.Gospodarka paliwowa w firmie 21.Opóźnienie w załadunku – kiedy można żądać odszkodowania od załadowcy 22.Jakie opłaty należy ponieść, aby legalnie poruszać się po terytorium Niemiec 23.Brak listu przewozowego lub niekompletnie wypełniony list – odpowiedzialność 24.Do transportu asfaltu trzeba mieć uprawnienia ADR Instytucje kontrolne 25.Długa nieobecność kierowcy – zaświadczenie o działalności dotyczy i tak 28 dni 26.Nie opłaca się łamać zasad kabotażu w Austrii