0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Kampania wyborcza w regulacji prawnej i w praktyce

(eBook)

(stan prawny na 15 lipca 2015 r.)

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2015

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Anna Rakowska-Trela

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 29,40 zł
26,46 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Kampania wyborcza w regulacji prawnej i w praktyce

Kampania wyborcza jest obecnie zjawiskiem o niezwykle istotnej wadze, a jednocześnie jednym z tych etapów procedury wyborczej, które mają duże znaczenie dla funkcjonowania współczesnych społeczeństw demokratycznych. Problematyka ta nie była dotychczas w sposób całościowy przedstawiona w opracowaniu o prawniczym charakterze. Przeprowadzenie analizy prawnej problematyki kampanii wyborczej jest natomiast pożądane, jako że praktyka ustrojowa w tym zakresie uwypukla liczne problemy, które pojawiają się w jej toku. Autorka przeprowadza dogłębną analizę regulacji kampanii wyborczej, zawartej w kodeksie wyborczym na tle regulacji przyjmowanej w poprzedzających kodeks ordynacjach oraz rozwiązań w innych państwach, formułując wnioski zarówno co do sposobu interpretacji przepisów, jak i postulatów de lege ferenda. Dlatego też niniejsza książka stanowi istotną pozycję w sferze prawa wyborczego, która może wzbudzić zainteresowanie nie tylko przedstawicieli nauki prawa, lecz także politologów, socjologów, a nadto polityków oraz publicystów.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Wydawnictwa prawnicze
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7969-851-6
  • ISBN druku: 978-83-7969-850-9
  • Liczba stron: 461
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wykaz skrótów  10

Wstęp  12

I. Kampania wyborcza – zagadnienia wprowadzające  20
1. Pojęcie kampanii wyborczej  20
2. Funkcje wyborów a kampania wyborcza  32
3. Kampania wyborcza w konstytucjach i dokumentach międzynarodowych  41
4. Geneza regulacji prawnej kampanii wyborczej w Polsce  54
5. Konstytucyjne ramy kampanii wyborczej w Polsce  63
6. Zasady prawa wyborczego a kampania wyborcza  76

II. Czas trwania kampanii wyborczej  86
1. Determinanty i znaczenie czasu trwania kampanii wyborczej  86
2. Początek i długość kampanii wyborczych w Polsce  93
2.1. Ewolucja rozwiązań dotyczących czasu trwania kampanii wyborczych  93
2.2. Początek i czas trwania kampanii wyborczych w praktyce  98
2.3. Znaczenie prawne rozpoczęcia kampanii wyborczej  106
3. Zakończenie kampanii wyborczej. Cisza wyborcza  117

III. Uczestnicy kampanii wyborczej  142
1. Uczestnicy kampanii wyborczej – możliwe rozwiązania prawne  142
2. Ratio legis istnienia komitetów wyborczych w polskim prawie wyborczym  145
3. Pojęcie i charakter prawny komitetu wyborczego  149
4. Rodzaje komitetów wyborczych  158
5. Uprawnienia komitetów wyborczych w kampanii wyborczej  165

IV. Agitacja wyborcza i jej formy  178
1. Pojęcie agitacji wyborczej. Agitacja wyborcza a kampania wyborcza  178
2. Formy prowadzenia agitacji wyborczej  194
2.1. Zbieranie podpisów popierających zgłoszenia kandydatów  196
2.2. Zgromadzenia, pochody i manifestacje  198
2.3. Przemówienia  200
2.4. Loterie fantowe, innego rodzaju gry losowe i konkursy  201
2.5. Agitacja wyborcza w Internecie  203

V. Zasady prowadzenia agitacji wyborczej  212
1. Zgoda pełnomocnika wyborczego  212
2. Zbieranie podpisów popierających kandydatów  222
3. Pozakodeksowe ograniczenia agitacji wyborczej  230
4. Kodeksowe ograniczenia agitacji wyborczej  241
4.1. Ograniczenia co do miejsca prowadzenia agitacji wyborczej  241
4.2. Pozostałe kodeksowe ograniczenia agitacji wyborczej  255
5. Problem prowadzenia agitacji wyborczej za pośrednictwem Internetu  261

VI. Materiały wyborcze i ich rozpowszechnianie  268
1. Pojęcie i ochrona materiałów wyborczych  268
2. Zasady rozpowszechniania materiałów wyborczych 275

VII. Sondaże wyborcze  300
3. Sondaże w kampanii wyborczej  300
4. Zakaz publikacji wyników sondaży w czasie ciszy wyborczej  313

VIII. Kampania wyborcza w radiu i telewizji  324
5. Znaczenie i specyfika kampanii wyborczej w radiu i telewizji  324
6. Pojęcie audycji wyborczej  334
7. Nieodpłatne rozpowszechnianie audycji wyborczych  340
8. Płatne rozpowszechnianie audycji wyborczych  355
9. Debaty wyborcze  366

IX. Postępowanie w trybie wyborczym jako element kampanii wyborczej  376
1. Procedury sądowo-wyborcze  376
2. Cel i przedmiot ochrony postępowania w trybie wyborczym  386
3. Ochrona prawdziwości informacji zawartych w materiałach wyborczych a prawo cywilne i prawo prasowe  399
4. Przebieg postępowania w trybie wyborczym  403

Zakończenie  428

Bibliografia  438

Od Redakcji  462

Inni Klienci oglądali również

13,41 zł 14,90 zł
Do koszyka

In den Cordilleren

„In den Cordilleren” ist der Fortsetzung des Südamerika-Romans „Am Rio de la Plata”. Die Reisegesellschaft ist nun auf dem Weg in die Pampa de Salinas. Unterwegs treffen sie auf Pena, der für eine Gruppe von Siedlern u...
152,10 zł 169,00 zł
Do koszyka

Rynek usług finansowych: inwestycyjnych bankowych i ubezpieczeniowych – między teorią a praktyką

Przedmiotowa monografia jest próbą przystępnego przestawienia autorsko wybranych istotnych zagadnień, dedykowaną nie tylko osobom profesjonalnie zajmującym się tematyką usług finansowych, lecz także nauczycielom i uczniom szkół średnich j...
45,90 zł 51,00 zł
Do koszyka

Rygory prawne podejmowania i prowadzenia działalności turystycznej w Polsce

Stan prawny: 2013Usługi turystyczne to dynamicznie rozwijający się obszar polskiej gospodarki, który w ostatnich latach stawia wiele wyzwań przed polskim ustawodawcą oraz przed organami administracji publicznej w zakresie zapewnie...
36,00 zł 40,00 zł
Do koszyka

Psychiatria przez przypadki w praktyce lekarza rodzinnego

lek. Marzena Boguń-Hajkowska: Znakomity przewodnik, który zabiera lekarzy rodzinnych w podróż po świecie psychiatrii. Chociaż tytuł książki sugeruje, iż jest ona przeznaczona dla lekarzy rodzinnych, to uważam, że z ogromnym zaciekawieniem...
21,60 zł 24,00 zł
Do koszyka

Mowa i rozwój a zaburzenia. Teoria i praktyka logopedyczna

Logopedia jest nauką interdyscyplinarną, w której spotykają się nie tylko różne dyscypliny wiedzy, ale różne metodologie i interpretacje . Nie wystarcza ich wyliczanie, jako elementów składowych, ale przede wszystkim starani...
55,30 zł 79,00 zł
Do koszyka

Badania społeczne w praktyce

Podręcznik dla studentów socjologii i nauk społecznych:- krok po kroku pokazuje, jak przygotować i prowadzić badania społeczne- wprowadza teorię i paradygmaty badań społecznych- szczegółowo omawia strukturę procesu badaw...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!