Jak się uczyć? - Jak się uczyć Rozdział Krok trzynasty
Kolejna książka z cyklu - "instrukcja obsługi siebie samego - czyli co i czego do czego używać?". Wewnątrz wiele "instrukcji obsługi": m.in. emocji, wyobraźni i wiele cennych, prostych ćwiczeń, pozwalających spojrzeć na uczenie inaczej. Wyjątkowo wartościowa zarówno dla nauczycieli, ale także dla młodych, aby "nauka szybciej wchodziła do głowy".
SPIS TREŚCI
PROLOG
WPROWADZENIE
KOMENTARZ DO INSTRUKCJI
CZĘŚĆ PIERWSZA:
Edukacja samego siebie
Od czego tu zacząć?
Mam coś w sobie
Moje podejście do zmiany
Sztuka życia w zmianach
Odkrywam i zmieniam
Prawo wyboru
Zacząć od siebie
Pierwszy krok
Wierzę w siebie
CZĘŚĆ DRUGA:
Wstęp
Metodologia nauki.
Krok pierwszy: JAK TO ROBIĆ? - czyli minuta dla siebie
Krok drugi: JAK TO ROBIĆ? - nastawienie
Krok trzeci: JAK TO ROBIĆ? - motywacja
Krok czwarty: JAK TO ROBIĆ? - koncentracja
Krok piąty: Zrób to inaczej
Krok szósty: Jesteś twórcą własnych myśli
Krok siódmy: Cisza na horyzoncie: „wpadła mi myśl do głowy”
Krok ósmy: JAK TO ROBIĆ? - czyli instrukcja obsługi wyobraźni
Krok dziewiąty: Ja - jako podmiot poznający
Krok dziesiąty: Samodoskonalenie – czyli używanie całego siebie – spostrzeżenia, skojarzenia, wrażenia, emocje.
Krok jedenasty: Samodoskonalenie siebie – zmysły
Krok dwunasty: moje talenty, cechy, zdolności
Krok trzynasty: jak odkryć/doświadczyć twórczy umysł/geniusz?
Krok czternasty: trening woli
Krok piętnasty: wyjście poza schematy
Zakończenie
Inne książki Autorki