0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Inżynieria betonowych nawierzchni drogowych

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2019

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Michał A. Glinicki

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    ePub mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 79,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 55,30 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

55,30 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Inżynieria betonowych nawierzchni drogowych

W Polsce, w ciągu ostatnich dwóch dekad, widoczna jest znaczna intensyfikacja budowy autostrad i dróg ekspresowych oraz modernizacji już istniejących. Ważną kwestią jest przy tym wybór odpowiedniego rodzaju nawierzchni, zapewniającej bezpieczeństwo i długotrwałą przydatność eksploatacyjną dróg. Taką rolę spełniają nawierzchnie betonowe.

W niniejszej publikacji autor prezentuje technologię budowy nawierzchni betonowych, wraz z nowoczesnymi metodami zapewnienia i kontroli jakości na budowie. Pokazuje liczne przykłady rozwiązań materiałowych i technologicznych, a także wyniki badań diagnostycznych nawierzchni betonowych w Polsce. Całość zilustrowano fotografiami z budów dróg ekspresowych, prowadzonych przy wykorzystaniu najnowszych rodzajów maszyn i urządzeń specjalistycznych.

Zalety drogowych nawierzchni betonowych ujawniają się w postaci długotrwałej przydatności eksploatacyjnej bez konieczności remontów, zwłaszcza w przypadku dużych obciążeń ruchem pojazdów, występujących na głównych trasach komunikacyjnych. Dlatego głównym tematem książki są nawierzchnie dróg samochodowych odpowiednie do intensywnego ruchu ciężkich pojazdów, określanego w Polsce kategorią ruchu od KR5 do KR7. Przedstawione zasady inżynierii nawierzchni betonowych są słuszne również przy mniejszych obciążeniach ruchem pojazdów, więc mogą być wykorzystane jak ogólne wskazówki dotyczące nawierzchni o niższych kategoriach ruchu pojazdów.

Książka będzie przydatna przede wszystkim osobom zawodowo związanym z drogownictwem: decydentom, zarządcom, inwestorom, projektantom, wykonawcom i reprezentantom służb utrzymaniowych. Z pewnością zainteresuje także studentów specjalizujących się w budownictwie drogowym.

Przy pisaniu książki Autor wykorzystał doświadczenia badacza i konsultanta uczestniczącego w projektowaniu i ocenie materiałów na nawierzchnie, diagnostyce obiektów oraz rozwijaniu metod badawczych, zwłaszcza w odniesieniu do betonowych dróg ekspresowych i autostrad.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Technika
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-20589-8
  • ISBN druku: 978-83-01-20517-1
  • Liczba stron: 280
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Od autora  11
1. Wprowadzenie do inżynierii nawierzchni betonowych  13
	1.1. Przedmiot i zakres książki 13
	1.2. Historia budowy drogowych nawierzchni betonowych  17
	1.3. Rodzaje konstrukcji nawierzchni   19
	1.4. Funkcje i cechy eksploatacyjne nawierzchni   25
2. Obciążenia i oddziaływania środowiskowe   29
	2.1. Kategorie obciążenia ruchem     29
	2.2. Oddziaływania środowiskowe     33
	2.3. Oddziaływania eksploatacyjne     36
	2.4. Skutki wieloletnich oddziaływań na nawierzchnie  38
	2.5. Znaczenie opadów atmosferycznych   42
3. Typowe i nietypowe rozwiązania konstrukcyjne   45
	3.1. Typowy układ warstw konstrukcji drogi    45
	3.2. Rozmieszczenie dybli i kotew, układ szczelin  49
	3.3. Warstwa poślizgowa    52
	3.4. Katalogowe właściwości betonu    53
	3.5. Nietypowe konstrukcje nawierzchni – metody projektowania  55
	3.6. Oprogramowanie do wymiarowania i analizy nawierzchni  58
		3.6.1. Oprogramowanie Pavement ME   58
		3.6.2. Bezpłatne oprogramowanie do wymiarowania nawierzchni betonowych    60
		3.6.3. Oprogramowanie do analizy pojedynczych zagadnień inżynierii nawierzchni     64
4. Technologia budowy nawierzchni betonowej   66
	4.1. Maszyny do układania nawierzchni    66
	4.2. Główne procesy technologiczne    70
	4.3. Warunki prowadzenia robót nawierzchniowych   80
	4.4. Ogólne zasady wytwarzania, transportu i wbudowywania mieszanki betonowej      82
	4.5. Zasady teksturowania i pielęgnacji betonu w warstwie nawierzchniowej    84
	4.6. Zasady wykonania i wypełnienia szczelin    85
5. Kryteria projektowania składu betonu    88
	5.1. Wprowadzenie do projektowania betonu   88
	5.2. Normowe kryteria dotyczące właściwości betonu  90
	5.3. Zasady selekcji składników betonu   93
		5.3.1. Kruszywa     93
		5.3.2. Cement     100
		5.3.3. Woda zarobowa     104
		5.3.4. Domieszki i preparaty chemiczne    104
		5.3.5. Dodatki mineralne    106
	5.4. Wymagane właściwości betonu   106
	5.5. Przykładowe receptury betonu nawierzchniowego   114
6. Fizyczna charakterystyka betonu i odkształcenia wilgotnościowe     116
	6.1. Wiązanie cementu i twardnienie betonu   116
	6.2. Wpływ domieszek na wiązanie cementu i twardnienie betonu 120
	6.3. Porowatość i przepuszczalność betonu   123
	6.4. Skurcz przy wysychaniu i odkształcenia wilgotnościowe  130
	6.5. Właściwości fazy ciekłej w betonie   138
7. Napowietrzanie betonu nawierzchniowego  144
	7.1. Koncepcja napowietrzania betonu    144
	7.2. Zawartość powietrza i wielkość porów powietrznych  146
		7.2.1. Wyznaczanie zawartości powietrza w mieszance betonowej  146
		7.2.2. Charakterystyka porów powietrznych wg PN-EN 480-11 149
		7.2.3. Normowe kryteria oceny napowietrzenia   154
	7.3. Czynniki materiałowe i technologiczne wpływające na napowietrzenie      157
	7.4. Diagnostyka napowietrzenia betonu w nawierzchniach  162
8. Wytrzymałość betonu w nawierzchni   170
	8.1. Wytrzymałość na ściskanie i na rozciąganie przy zginaniu  170
	8.2. Wpływ składu betonu na wytrzymałość    177
		8.2.1. Zależności ogólne    177
		8.2.2. Wpływ właściwości kruszywa   179
		8.2.3. Wpływ napowietrzenia   181
		8.2.4. Wpływ cementu    182
	8.3. Wpływ temperatury – dojrzałość betonu    185
	8.4. Ocena wytrzymałości betonu w nawierzchni  188
9. Odporność betonu na oddziaływanie mrozu i środków odladzających      191
	9.1. Mechanizmy zniszczenia mrozowego    191
		9.1.1. Oddziaływanie ujemnej temperatury  191
		9.1.2. Procesy zamrażania wody w betonie  193
		9.1.3. Proces złuszczeń powierzchniowych  195
	9.2. Bezpośrednie metody określania mrozoodporności   197
		9.2.1. Mrozoodporność kruszywa   197
		9.2.2. Mrozoodporność wewnętrzna betonu   198
		9.2.3. Odporność na powierzchniowe złuszczenia betonu  203
	9.3. Projektowanie składu betonu z uwagi na mrozodoporność 206
		9.3.1. Recepturowe ograniczenia zgodnie z PN-EN 206 206
		9.3.2. Selekcja składników i skład mieszanki  208
10. Deformacje termiczne betonu w nawierzchni   213
	10.1. Oddziaływanie temperatury na nawierzchnie  213
		10.1.1. Rozkład temperatury w przekroju    213
		10.1.2. Gradient temperatury    216
		10.1.3. Odkształcenia termiczne    217
	10.2. Temperatura i naprężenia w twardniejącym betonie   218
	10.3. Wpływ składu betonu na przewodność i pojemność cieplną  223
		10.3.1. Przewodność cieplna     223
		10.3.2. Pojemność cieplna (ciepło właściwe)   226
	10.4. Wpływ składu betonu na rozszerzalność cieplną  227
	10.5. Znaczenie właściwości cieplnych w analizie metodą ME  232
11. Zapobieganie uszkodzeniom betonu wskutek reakcji alkalia-kruszywo      235
	11.1. Objawy reakcji alkalia–kruszywo w betonie   235
	11.2. Warunki występowania i mechanizm reakcji  239
		11.2.1. Kruszywo reaktywne     239
		11.2.2. Zawartość alkaliów w betonie   241
		11.2.3. Zawartość wilgoci w betonie    241
		11.2.4. Mechanizmy reakcji alkaliów z krzemionką  242
		11.2.5. Hamowanie reakcji alkalia–kruszywo   243
	11.3. Strategia zapobiegania szkodliwym skutkom reakcji wg AASHTO 245
	11.4. Petrograficzne rozpoznanie minerałów reaktywnych  249
		11.4.1. Normowe zasady oceny składu mineralnego kruszyw 249
		11.4.2. Metoda badań petrograficznych z wykorzystaniem cienkich szlifów     251
		11.4.3. Wyniki oceny petrograficznej wybranych kruszyw krajowych 253
	11.5. Ekspansja betonu na podstawie badań laboratoryjnych   258
	11.6. Wpływ oddziaływań eksploatacyjnych   264
	11.7. Krajowe wytyczne do zapobiegania ASR w nawierzchniach betonowych      270
12. Szczeliny w nawierzchniach     274
	12.1. Rozstaw i wykonanie szczelin    274
	12.2. Szczeliny konstrukcyjne i płyty przejściowe  280
	12.3. Rozwarcie szczelin i ich wypełnienie    283
	12.4. Przenoszenie obciążenia przez szczeliny    287
	12.5. Wymiarowanie dybli i kotew    289
	12.6. Weryfikacja rozmieszczenia i efektywności dybli  294
	12.7. Przedwczesne uszkodzenia szczelin    300
13. Równość, tekstura i zbrojenie nawierzchni   304
	13.1. Równość podłużna – znaczenie, wymagania  304
	13.2. Właściwości przeciwpoślizgowe i tekstura   310
		13.2.1. Współczynnik tarcia między kołem pojazdu a nawierzchnią   310
		13.2.2. Tekstura nawierzchni     312
		13.2.3. Efekty techniki teksturowania    316
	13.3. Metody odtwarzania właściwości przeciwpoślizgowych nawierzchni     318
	13.4. Zbrojenie ciągłe w nawierzchni   321
14. Zapewnienie jakości procesu budowy nawierzchni  328
	14.1. Celowość gwarancji i zapewnienia jakości    328
	14.2. Narzędzia i metody zapewnienia jakości    330
	14.3. Monitorowanie warunków pogodowych   332
	14.4. Monitorowanie stabilności właściwości mieszanki   334
		14.4.1. Zawartość wody w mieszance betonowej   334
		14.4.2. Napowietrzenie mieszanki    336
		14.4.3. Konsystencja mieszanki    340
	14.5. Monitorowanie dojrzałości betonu i wczesnej wytrzymałości 341
	14.6. Ocena makrotekstury nawierzchni   342
	14.7. Ocena układu dybli w nawierzchni    346
	14.8. Ocena grubości i równości nawierzchni   350
Zakończenie     355
Bibliografia      356
Foreword to the book Inżynieria betonowych nawierzchni drogowych by prof. Michał A. Gilnicki – prepared by prof. Jan Olek   372

Inni Klienci oglądali również

51,80 zł 74,00 zł
Do koszyka

Inżynieria wymagań

Inżynieria wymagań to kluczowa faza każdego projektu informatycznego. Od jej powodzenia zależy sukces całego przedsięwzięcia. Dobrze przeprowadzony proces zbierania, modelowania i zarządzania wymaganiami pozwala zredukować liczbę problemów z nim...
27,00 zł 30,00 zł
Do koszyka

Inżynieria systemów internetu rzeczy. Zagadnienia bezpieczeństwa i komunikacji

Celem publikacji jest przedstawienie zagadnień inżynierskich związanych z bezpieczeństwem i komunikacją w systemach IoT (Internet of Things), w tym w systemach WoT (Web of Things), przy czym termin WoT oznacza koncepcję budowy systemu informatycznego w...
47,25 zł 52,50 zł
Do koszyka

Szkolenie wstępne Instruktaż stanowiskowy Brukarz. Bitumiarz. Robotnik drogowy

Instruktaż stanowiskowy jest częścią szkolenia wstępnego (poprzedza go instruktaż ogólny), a zatem pracownik, uczeń lub praktykant muszą go odbyć przed dopuszczeniem do pracy na danym stanowisku.Cel, zakres i ilość godzin szkolenia z...
51,80 zł 74,00 zł
Do koszyka

Inżynieria wymagań w praktyce

W ostatnich latach rośnie zainteresowanie dziedziną inżynierii wymagań i zagadnień z nią bezpośrednio związanych, takich jak modelowanie biznesowe czy zarządzanie projektem. Istniejące książki i publikacje z reguły koncentrują się na wybranych aspektac...
48,30 zł 69,00 zł
Do koszyka

INŻYNIERIA PROCESOWA. Mechanika płynów

Inżynieria procesowa jest dyscypliną naukową z dziedziny nauk technicznych. Zajmuje się badaniem i opisem praw i procesów zachodzących w płynach i w układach płyn- ciało stałe. Wraz z technologią inżynieria procesowa daje integralny opis wszystk...
47,25 zł 52,50 zł
Do koszyka

Szkolenie wstępne Instruktaż stanowiskowy Operator maszyn do robót drogowych

Instruktaż stanowiskowy jest częścią szkolenia wstępnego (poprzedza go instruktaż ogólny), a zatem pracownik, uczeń lub praktykant muszą go odbyć przed dopuszczeniem do pracy na danym stanowisku.Cel, zakres i ilość godzin szkolenia z...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!