0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Interdyscyplinarne aspekty diagnozy i terapii logopedycznej

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Łódź, 2020

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Redakcja naukowa: Ewelina Zając, Mateusz Szurek

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Interdyscyplinarne aspekty diagnozy i terapii logopedycznej

Logopedia to interdyscyplinarna dziedzina nauki, która bardzo szybko rozwinęła się w ostatnim dziesięcioleciu. Jej intensywny rozwój jest związany ze wzrostem zapotrzebowania społecznego wynikającego ze zwiększenia świadomości i wiedzy na temat zaburzeń mowy. W procesie diagnostyczno-terapeutycznym mowy najważniejsza jest rola logopedy, jednak najczęściej pełny sukces terapeutyczny osiąga się dopiero przy współpracy wielu specjalistów. Dlatego tak istotna w rozwoju myśli logopedycznej jest kooperacja wielu dziedzin nauki, świadcząca o interdyscyplinarności logopedii.
Tom zawiera teoretyczne rozważania oraz wyniki badań własnych naukowców i praktyków, którzy reprezentują ośrodki naukowe, placówki oświatowe oraz terapeutyczne z całej Polski. Ukazali oni logopedię jako dziedzinę o interdyscyplinarnych podstawach, a także przyczynili się do kontynuacji dyskusji oraz współpracy specjalistów zajmujących się pomocą dzieciom i dorosłym z zaburzeniami mowy i języka. W monografii znajdują się rozważania specjalistów z różnych dziedzin – logopedii, neurologopedii, surdologopedii, onkologopedii, oligofrenopedagogiki, psychologii, ortodoncji, językoznawstwa, glottodydaktyki – co umożliwia wieloaspektowe spojrzenie na skomplikowane zagadnienie, jakim jest szeroko pojęta komunikacja.
Ze Słowa wstępnego

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja »
    3. Logopedia
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Filologia polska
  • Redakcja: Ewelina Zając, Mateusz Szurek
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8220-227-4
  • ISBN druku: 978-83-8220-226-7
  • Liczba stron: 288
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
SŁOWO WSTĘPNE (Ewelina Zając, Mateusz Szurek)	9

CZĘŚĆ I. INTERDYSCYPLINARNOŚĆ TERAPII ZABURZEŃ MOWY OSÓB DOROSŁYCH	13

Justyna Antczak-Kujawin, O METODACH DIAGNOZOWANIA ANOMII W OTĘPIENIU ALZHEIMEROWSKIM / About methods of diagnosing anomy in Alzheimer’s dementia	15
Renata Gliwa, OCENA KOMPETENCJI I SPRAWNOŚCI INTERAKCYJNYCH, KOMUNIKACYJNYCH I JĘZYKOWYCH PACJENTKI Z POSTĘPUJĄCĄ AFAZJĄ NIEPŁYNNĄ / Diagnosis of competences and interactive, communication and language skills of a patient with progressive nonfluent aphasia	29
Agnieszka Hamerlińska, MOWA PRZETOKOWA – STANDARD POSTĘPOWANIA LOGOPEDYCZNEGO U OSÓB PO IMPLANTACJI ZASTAWKI TCHAWICZO­PRZEŁYKOWEJ / Speech with voice prosthesis after removal of the larynx – standard of speech therapy	53
Magdalena Kokot, ZABURZENIA WIDZENIA U OSÓB PO UDARZE MÓZGU A MOŻLIWOŚCI ADAPTACJI MATERIAŁÓW DRUKOWANYCH DLA OSÓB Z AFAZJĄ / Visual disturbances in people after stroke and the possibility of adaptation of printed materials for people with aphasia	63
Justyna Żulewska, Karolina Pożoga, WYPALENIE ZAWODOWE JAKO ZAGROŻENIE W PRACY LOGOPEDY NA ODDZIAŁACH NEUROLOGII I REHABILITACJI NEUROLOGICZNEJ / Burnout as a threat at the speech therapist’s work in the departments of neurology and neurological rehabilitation	73

CZĘŚĆ II. LOGOPEDIA I GLOTTODYDAKTYKA – WSPÓLNE CELE I METODY 	89

Michalina Biernacka, WIEDZA GLOTTODYDAKTYCZNA W SŁUŻBIE LOGOPEDII MIĘDZYKULTUROWEJ / Knowledge of teaching polish as a foreign language in the service of intercultural speech-language therapy	91
Małgorzata Rocławska-Daniluk, Weronika Kisiel, PODSTAWOWE ZAŁOŻENIA GLOTTODYDAKTYKI BRONISŁAWA ROCŁAWSKIEGO I JEJ INTERDYSCYPLINARNE ZASTOSOWANIE W NAUCZANIU POCZĄTKOWYM I LOGOPEDII – PRZEGLĄD LITERATURY PRZEDMIOTOWEJ / The basic assumptions of Bronisław Rocławski’s glottodidactics and its interdisciplinary application in primary education and speech therapy: a review of literature on the topic	105
Joanna Zawadka, Marlena Kurowska, Elżbieta Sadowska, ROZPOZNAWANIE SYTUACJI JĘZYKOWEJ DZIECKA DWU­ I WIELOJĘZYCZNEGO Z WYKORZYSTANIEM LOGOPEDYCZNEGO KWESTIONARIUSZA ROZPOZNANIA SYTUACJI JĘZYKOWEJ DZIECKA W PERSPEKTYWIE WIELOJĘZYCZNOŚCI I WIELOKULTUROWOŚCI / Recognizing of the language situation of a bilingual and multilingual child using the speech therapy questionnaire for recognizing a child’s language situation in the perspective of multilingualism and multiculturalism	115

CZĘŚĆ III. INTERDYSCYPLINARNOŚĆ W DIAGNOZIE I TERAPII ZABURZEŃ MOWY ZWIĄZANYCH Z NIEWYKSZTAŁCONĄ KOMPETENCJĄ JĘZYKOWĄ 	127

Alicja Chilińska-Pułkowska, SPRAWNOŚĆ KOMUNIKACYJNA OSÓB Z GŁĘBOKĄ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ / The communication efficiency of persons with profound intellectual disabilities 	129
Renata Marciniak-Firadza, TERAPIA LOGOPEDYCZNA DZIECKA Z MÓZGOWYM PORAŻENIEM DZIECIĘCYM – STYMULACJA DOTYKOWA / Logopaedic therapy of children with cerebral palsy – tactile stimulation	141
Natalia Siudzińska, WIELOSPECJALISTYCZNE POSTĘPOWANIE W PRZYPADKU DZIECKA Z ZESPOŁEM VAN DER WOUDE / Multispecialized proceedings in the case of a child with van der Waude syndrome	155
Tomasz Wiech, TERAPIA ZABURZEŃ MOWY I JĘZYKA CHŁOPCÓW Z ZESPOŁEM KRUCHEGO CHROMOSOMU X. STUDIUM PRZYPADKU / Speech and language intervention for boys with fragile x syndrome. Case study	165

CZĘŚĆ IV. INTERDYSCYPLINARNOŚĆ W DIAGNOZIE I TERAPII ZABURZEŃ MOWY DZIECI	179

Izabela Ejsmunt-Wieczorek, POLISEMANTYZMY WERBALNE W ZASOBIE LEKSYKALNYM DZIECI PRZEDSZKOLNYCH / Verbal polisemanisms in the lexical resource of kindergarten-age children	181
Aleksandra Jastrzębowska-Jasińska, ZASTOSOWANIE MODELU PODATNOŚĆ–STRES W TERAPII JĄKANIA U DZIECI / Application of the diathesis–stress model in therapy of children who stutter	189
Justyna Kackieło-Tomulewicz, Karolina Milewska, ANALIZA WYPOWIEDZI NARRACYJNYCH DZIECI PIĘCIOLETNICH PO ZAPOZNANIU SIĘ Z MATERIAŁEM AUDIOWIZUALNYM / The narrative reports’ analysis of 5 year old children after getting aquaired with audiovisual material	195
Anna Karowicz, KOMPLEKSOWA DIAGNOZA I TERAPIA JAKO WARUNKI SKUTECZNOŚCI TERAPII LOGOPEDYCZNEJ DZIECKA Z OPÓŹNIONYM ROZWOJEM MOWY / Comprehensive diagnosis and therapy as a condition of speech therapy efficacy of child diagnosed with delayed speech development	211
Ewa Arleta Kos, SPECYFIKA FUNKCJONOWANIA DZIECKA Z MUTYZMEM WYBIÓRCZYM W ŚRODOWISKU POZARODZINNYM / The specificity of the functioning of a child with selective mutism in an educational environment	227
Magdalena Olempska-Wysocka, WCZESNA DIAGNOZA LOGOPEDYCZNA DZIECKA Z ALALIĄ I NIEDOKSZTAŁCENIEM MOWY O TYPIE AFAZJI / Early speech therapy diagnosis of a child with apraxia and childhood aphasia	245
Aleksandra Szczygieł, CYWILIZACYJNE ZAGROŻENIA ROZWOJU SYSTEMU ODBIORU STYMULACJI PRZEDSIONKOWEJ I INTEGRACJI SENSORYCZNEJ ORAZ ICH POTENCJALNY WPŁYW NA ZABURZENIA ROZWOJU MOWY / Civilization threats to vestibular stimulation reception and sensory integration system development and their potential impact on speech development disorders	253

CZĘŚĆ V. VARIA 	271

Anna Herud, Grażyna Śmiech-Słomkowska, CZYNNOŚCI FIZJOLOGICZNE JAMY USTNEJ / Physiological functions of oral cavity	273
Helena Liwo, INTERDYSCYPLINARNOŚĆ JAKO KONIECZNOŚĆ W TEORII I PRAKTYCE SURDOLOGOPEDYCZNEJ / Interdisciplinarity as a necessity in theory and practice of surdologopaedics	277

Inni Klienci oglądali również

9,89 zł 10,99 zł
Do koszyka

Trafna diagnoza

Doktor Sally Lawson załamała się, gdy doktor Jack McLennan, w którym była szaleńczo zakochana, opuścił ją bez słowa i wyjechał ze Szkocji do dalekiej Australii. W końcu Sally wydobyła się z depresji i założyła z koleżanką gabinet lekarski nieopo...
30,87 zł 34,30 zł
Do koszyka

Najprostsza, miękka terapia manualna kręgosłupa dla początkujących. Jak bezpiecznie i skutecznie pozbyć się przewlekłego bólu i odzyskać sprawność

Autor opracował system terapii manualnej kręgosłupa, który oparty jest na wybranych elementach masażu klasycznego i chińskiego, ortobionomii, terapii czaszkowo-krzyżowej oraz technik osteopatycznych, pozwalający wyeliminować ból kręgosłup...
31,05 zł 34,50 zł
Do koszyka

Współczesne problemy demograficzne w dobie globalizacji - aspekty pozytywne i negatywne. SE 95

Prezentowana publikacja stanowi podsumowanie dyskusji naukowej prowadzonej w gronie specjalistów różnych dyscyplin naukowych na temat wpływu dynamicznie zmieniających się procesów demograficznych na coraz szersze dziedziny życia. A...
9,00 zł 10,00 zł
Do koszyka

Ćwiczymy trudne głoski. Opowiadania logopedyczne

Książka zawiera kilkanaście opowiadań logopedycznych dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Każda z historyjek poświęcona jest poznaniu innej głoski, która została wyodrębniona innym kolorem, dzięki temu małym czytelnikom będzie łat...
84,60 zł 94,00 zł
Do koszyka

Ergonomia i adaptacje w terapii zajęciowej

Teoretyczne podstawy projektowania środowiska dla osób z niepełnosprawnością (definicje, przepisy prawne, źródła finansowania, praca osób niepełnosprawnych) oraz wytyczne do jego projektowania, w tym do projektowania wybranych pomi...
5,36 zł 5,96 zł
Do koszyka

Internacjonalizacja działalności badawczo-rozwojowej w kształtowaniu procesów innowacyjnych przedsiębiorstw w Polsce. Rozdział 1. Procesy innowacyjne we współczesnej gospodarce – aspekt teoretyczny

Konkurencja, krótki cykl życia produktów, postęp technologiczny spowodowały, że proces innowacyjny stał się bardziej kosztowny i ryzykowny. Wymusiło to na przedsiębiorstwach dzielenie się ryzykiem w pracach B + R oraz współpracę z ...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!